När kommer man kunna köpa Vega 56 i Sverige?

Permalänk

När kommer man kunna köpa Vega 56 i Sverige?

Mitt gtx 770 som jag tillfället kör på har mer eller mindre gått sönder. Så jag vill bara fråga om man vet när vega 56 kommer gå att köpa här i Sverige och till vilket pris? Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Det har inte sagts något datum ännu. Det är för närvarande bara en papperslansering och det går således bara att spekulera.

Trevlig helg.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

Det här är citerat från Sweclockers recension:

Citat:

Radeon RX Vega 56 är tyvärr en papperslansering och tillgängligheten är för närvarande satt till senare under årets tredje kvartal.

http://www.sweclockers.com/test/24240-amd-radeon-rx-vega-64-o...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Är inte lanseringen i slutet av Augusti (26?).
Hur som helst är det priset som är avgörande.
Att lansera ett kort som presterar lite bättre än ett 1070 men med markant högre effektförbrukning kan sälja. Om de tar mer än ett 1070 blir det nog en hyllvärmare.

Permalänk
Medlem

Ingen som har lyckats hitta ett lanseringsdatum? Ser ju ut som det klart bästa Vega-köpet om någon tillverkare lyckas montera en kylare som hållet temperatur och ljud i på rätt nivå...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Backstromjoel:

Mitt gtx 770 som jag tillfället kör på har mer eller mindre gått sönder. Så jag vill bara fråga om man vet när vega 56 kommer gå att köpa här i Sverige och till vilket pris? Tack på förhand

sagt 28 aug
men kan ha ändrats

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Det finns inga Vega att tillgå, heller inga 570 eller 580. Kom igen AMD, vad pysslar ni med....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunde:

Det finns inga Vega att tillgå, heller inga 570 eller 580. Kom igen AMD, vad pysslar ni med....

Det är våra kära gruvarbetare som köper upp allt som kommer i lager och misshandlar de stackars grafikkorten

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Det är våra kära gruvarbetare som köper upp allt som kommer i lager och misshandlar de stackars grafikkorten

Där är inga gruvarbetare som köper upp de här korten för att gräva. Vega korten är fullständigt meningslösa för detta då effektiviteten för utvinning inte är tillräckligt hög kontra kostnanden i inköp + el. De är helt enkelt ett mycket dåligt köp för någon som vill utvinna kryptovalutor. (Så klart så spekuleras det i om de kommer att bli bättre med nya drivrutiner, men att Vega 64 sålt slut och att Vega 56 inte finns i butik ännu kan inte skyllas på oss virtuella gruvarbetare.)

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deriveh:

Där är inga gruvarbetare som köper upp de här korten för att gräva. Vega korten är fullständigt meningslösa för detta då effektiviteten för utvinning inte är tillräckligt hög kontra kostnanden i inköp + el. De är helt enkelt ett mycket dåligt köp för någon som vill utvinna kryptovalutor. (Så klart så spekuleras det i om de kommer att bli bättre med nya drivrutiner, men att Vega 64 sålt slut och att Vega 56 inte finns i butik ännu kan inte skyllas på oss virtuella gruvarbetare.)

570 & 580 är slutsålda också

Vega var ju en papperslansering.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

570 & 580 är slutsålda också

Vega var ju en papperslansering.

Gud ja, 570 och 580 är slutsålda sedan länge. Jag jobbade som fanken för att få tag i min 6st 480/580 kort som jag gräver med. Men de är inte vega, de är jäkligt mycket mer effektiva än ett vega. Till och med 1060 är mer effektivt.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Nu går det att köpa 56:an på Komplett. (Men inga i lager)

Visa signatur

🖥️ AMD Ryzen 3700x, MSI B350 Mortar Arctic, Corsair lpx 3200, Sapphire 6900XT Nitro, Mbpro 15, MacMini.

Permalänk
Medlem

Ja här går man och väntar och väntar på vega och jag blir besviken ungefär varje gång man får veta något nytt. Lanseringen av Vega56 är ju i dag men det finns inga att köpa, jippi... ag sitter med en freesync skärm men börjar lessna, kanske lika bra och köpa ett 1070 i stället

Permalänk
Skrivet av fainted1:

Ja här går man och väntar och väntar på vega och jag blir besviken ungefär varje gång man får veta något nytt. Lanseringen av Vega56 är ju i dag men det finns inga att köpa, jippi... ag sitter med en freesync skärm men börjar lessna, kanske lika bra och köpa ett 1070 i stället

Sitter i exakt samma sits.. blir inte priset någorlunda bra blir det nvidia och strunta i adaptiv sync

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Komplett "har" (notera citationstecken) över 200 att sälja för 4090:-.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Komplett har i skrivande stund 71 st XFX Vega 56 i lager!