Vettigaste Surfplatta för 1000kr

Permalänk
Avstängd

Vettigaste Surfplatta för 1000kr

Fick frågan av en kompis om vettigaste plattan för 1000kr och sa typ.. vet fan inte har koll på prestanda osv men noll erfarenhet av plattor då jag aldrig köpt någon och använder mobilen istället och handlar om surf film och kollade lite och på rent spec verkar den vettig https://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/denver-tiq-11013/243573.8899/ men skärm kanske är skit eller nått jag inte vet och bara namnet Denver får mig att känna avsmak så vad tycker ni vore ok för 1000kr

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Rekomenderas inte... seg som sirap.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Har också kollat in den surfplattan, enligt specsen ska den ju vara bra? Det finns två stycken har jag sett, en med 1gb ram och en med 2gb, den med 2gb har även full hd skärm. Men visst har NetOnNet öppet köp? Så man får prova produkten och lämna tillbaka om man inte äör nöjd?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rouge of Darkness:

Rekomenderas inte... seg som sirap.

Mistänkte det ev kunde vara nått sånt eller värme med dom för denver har aldrig osat kvalitet

Skrivet av Pantsoff:

Har också kollat in den surfplattan, enligt specsen ska den ju vara bra? Det finns två stycken har jag sett, en med 1gb ram och en med 2gb, den med 2gb har även full hd skärm. Men visst har NetOnNet öppet köp? Så man får prova produkten och lämna tillbaka om man inte äör nöjd?

För tusen kronor är spec riktigt bra 2gb minne när andra har 1gb osv och ser bra bang for the buck ut men jag har lite dåligt med tillförlit för denver sen tror jag netonnet har öppet köp så det kanske man man göra

Satt och kollade lite mer och såg den här https://www.conrad.se/?websale8=conrad-swe&pi=1426553&ws_tp1=cp&ref=prisjakt&subref=1426553&utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt_feed&utm_content=1426553 vet inte alls hur bra dom är men den vart jag nästan lite sugen på själv och är windows platta som ser lite småklumpig ut kanske men kändes i övrigt som den kan vara väldigt prisvärd men vet inte alls nått om dom heller och märket odys är för mig helt okänt nån som har några tankar eller erfarenhet av dom ??

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

Jag har en TIQ-11013. För priset är den väl OK, men skulle rekommendera att man betalar mer för en "riktig" surfplatta, finns många bra kring 2000:- - 3000:-. Man får vad man betalar för.

+2 GB RAM. Android är i princip oanvändbart med 1 GB RAM (har en Asus-platta med 1 GB), men med 2 GB går det hyfsat att köra några appar och växla mellan dem.
+Skaplig skärm, Full HD och ganska ljus+bra betraktningsvinklar
+Väldigt "ren" Android-installation, inget bloat som tar upp utrymme och RAM
+Plats for SD-kort

-Dålig batteritid både vid användande och i standby
-Blir ganska varm baktill vid belastning
-Dåligt ljud och låg maxvolym
-Skärmen verkar vara av någon form av plast snarare än glas, lättrepad.
-GPU:n orkar inte riktigt med full HD så det laggar lite vid vissa animationer och Youtube i 1080p 60 FPS orkar den inte riktigt
-Knappast troligt att det släpps några Android-uppdateringar till den

Använder den typ för att kolla Facebook och tv-tablån när jag sitter i soffan hemma, så för ändamålet fungerar den bra för mig.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kolla Lenovo P8, går att hitta för 1200-1300kr.

8" 1920x1200 skärm, 3gb ram osv

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

För den summan hade jag köpt något kinesiskt från Banggood eller Gearbest eller kollat begagnat.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt denna för 1300kr ink frakt och ett "case".

http://www.cube-tablet.com/cube-iwork10-ultimate.html

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk

Jag letar lite själv efter nåt i den prisklassen till bilnavigering, men då måste det finnas inbyggd kompass, annars är det helt värdelöst att försöka hitta nånstans.

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb

Permalänk
Medlem

för runt 1000 får man bara skräp, helst ska man köpa nåt för 2000 minst tycker jag, plattor från banggood kan inte vara speciellt bra, en shield begagnat måste vara det bästa man kan få tag på.