Min skärm vaknar inte efter skärmsläckare?

Permalänk

Min skärm vaknar inte efter skärmsläckare?

Har ett problem och det är att ibland så vill inte min main skärm vakna efter skärmsläckaren. Och då måste jag koppla ur den och sen koppla inte den i ett annat uttag i väggen. Detta har börjat att hända idag och har hänt 2 gånger men de är inte alltid det blir så.

Jag har en grenkontakt så jag kan koppla fler saker, kan de va den som spökar?

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Bildexpert 📺

@BiggieLiten: Har väldigt sällan med själva grenkontakten att göra. Det är snarare en problematik som rör sig om allt tänkbart som finns på hela kartan. Från dåliga kretsuppsättningar till drivrutinssproblem till glappa eller felaktiga kablar. Någon färdig fix inte utan man får testa sig fram eller lära sig leva med problemen. Till exempel att sluta använda skärmsläckare.

Generellt: Vill du ha mer förslag och konkreta idéer är det också en god idé att vara mer konkret med du faktiskt har för prylar. Det är väldigt många som ställer frågor av typen "Hej, jag ska ut och resa men kommer inte fram. Vad är fel?". Då blir svaren därefter.

Vem vet. Någon kanske sitter med exakt samma prylar och har löst exakt samma problem?

Permalänk

@Laxpudding: Jag får se om de fortsätter. Inget jätte problem direkt. Vill helst inte ha på skärmarna om jag inte är vid datorn därför har jag skärmsläckare så om de fortsätter får jag väl bara stänga av skärmarna när jag går.

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.