Permalänk
Medlem

Köpråd bildskärm, budget ca 10K

Är på jakt efter en ny och bra mycket större bildskärm och det känns som att jag har en OK överblick av vad som finns på marknaden just nu.

Sitter för närvarande på en BenQ XL2411T 144 Hz och känner att den inte längre räcker till då många applikationer jag använder är så storskaliga och 1080p känns förlegat. Bryr mig inte särskilt mycket om färgåtergivning och liknande.
Gillar verkligen hur det flyter på när man kommer över 100 Hz och det skulle kännas lite surt att nergradera sig på den fronten, samtidigt så väger det tyngre med en större skärm och bättre upplösning.

Mina krav: 32" och 1440p minimum
Ett stort plus om uppdateringsfrekvensen är över 60 Hz.

Har ni några tips och erfarenheter av de skärmar som finns på marknaden idag? Får man något vettigt under 11K? Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Acer x34a. Har en själv, helt grym!

Permalänk
Medlem

Som av en händelse finns en dagsfärsk recension av AOC Agon AG322QCX på förstasidan här på SC, den kanske kan vara intressant om du inte redan sett den.

Permalänk

Köp en Acer Predator X34A, den är som en våt dröm!

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem

Tackar för era tips! Som det ser ut just nu så ligger det mellan X34A och C32HG70.