Permalänk

speldosa och spel

har spelat igenom en hel del spel med min xbox360 dosa nu och jag njuter för varje sekund, men nu börjar spelen som man har ta slut och jag söker efter så gott som alla spel som man kan lira med dosan.
vilka spel, gamla som nya, är värd att skaffa, som typ är ett "måste" att ha och spela med en dosa?
gäller inte bara actionspel och shooters, visste inte riktigt vart jag skulle placera denna tråden då det är en generell fråga ang alla spel

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Moderator
Forumledare

@mangemani: Jag tog mig friheten att flytta tråden något då jag tror den kan trivas bättre här

När det gäller spel så är ju "brothers: a tale of two sons" en klassiker med ganska finurlig styrning.
Witcher 3 är ett annat som jag gärna kör med dosa

Vilka spel har du avverkat hittills?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

brothers a tale of two sons har jag aldrig hört talas om, ska kika på det. witcher 3 är ju ett bra förslag, dock pallade min dator inte av det spelet riktigt, men det är ett bra förslag.

fifa 17, assassins creed spelen, just cause spelen(förutom det nyaste), batman spelen, hmm, thats it tror jag

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

brothers tale of two suns gjorde en deprimerad, kul spel och så men storyn var ju sorglig. klurigt ibland att veta vilken utav bröderna man styrde, speciellt när kameran skiftar position och man fick verkligen tänka till lite, vilken utav knapparna man kunde släppa när man hängde där i luften, tex när man skulle svinga sig in i den där borgen. lite väl kort spel, sorgligt och kort, men helt ok spel faktiskt:)

vad finns det mer?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Spana in Ori and The Blind Forest, Dark Souls, Rocket League för o nämna några.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

ori och dark souls var toppen förslag, men rocket leauge är inte min grej:P

hur ser det ut med NHL spel för PC?
har sökt runt lite men det verkar lite snålt.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Tyvärr är det länge sedan ett NHL spel släppts till PC. Har du Middle-earth Shadow of Mordor? Lär vara ett bra spel som fungerar bäst med gamepad tror jag. Lite samma mekanik som Batman-spelen.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Spana in Ori and The Blind Forest, Dark Souls, Rocket League för o nämna några.

Skrivet av mangemani:

ori och dark souls var toppen förslag, men rocket leauge är inte min grej:P

hur ser det ut med NHL spel för PC?
har sökt runt lite men det verkar lite snålt.

Börja med att spela dig igenom hela Dark Souls serien,

När du är klar med det kan du leta vidare.

Visa signatur

3060ti med nån 11600

Windows 11...

Permalänk
Medlem

Darksiders serien fungerar prima med gamepad. Gillade också nya The Surge. Devil May Cry spelen fungerar också bra.

Edit; några fler nu när jag funderat lite: Bayonetta, dom nyare Tomb Raider spelen. Kan tänka mig att Dishonored och dom nyare Far Cry spelen också går bra. Dead Island, Prince of Persia, Saints Row, GTA och i stort sett alla fighting spel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Far cry funkar väl med dosa

Permalänk

nu har jag lite att gå på, tack alla:)
börjar med dark souls spelen som ser ut att vara långkörare nu när jag tog mig en snabb koll.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

@mangemani: Warhammer 40k: Space Marine. Perfekt för handkontroll.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Mad max, trine serien, bastion, life is strange, shoot many robots, firewatch... Ah , för att nämna några till 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Forza Horizon 3 är grymt kul och fungerar utmärkt med handkontroll.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

hack n slash RPG, , typ baldurs gate, diablo osv, måste finnas mängder med sådana spel till PCn som man lirar med handkontroll? nån enstaka har redan nämnts i tråden

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Torchlight 1&2 är kul hack n slash som funkar med kontroll.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Avstängd

Jag spelar mestadels med kontroll och nästan alla spel idag fungerar utmärkt, undantaget är sådana med för komplicerade/röriga gränssnitt som exempelvis de flesta strategispel, MMOs och liknande. Sen blir man ju aldrig lika bra på FPS som någon med mus och tangentbord förstås men spelar man single player så spelar det inte någon större roll liksom, bara att anpassa svårighetsgraden. Däremot om du ska spela CS online eller liknande så lär det inte gå så bra.

För att lägga mina åsikter till listan så funkar öppen-värld-spel väldigt bra, typ GTA, Saints Row, Watch Dogs, Just Cause, Dead Rising och liknande. Men också lite mer rollspelsbetonade som Deus Ex, Witcher, Fallout, Nier Automata. Racingspel fungerar också bra med kontroll. 2D shooters som Hotline Miami funkar också utmärkt, faktum är att de flesta "indie"-spel har bra stöd för kontroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

nu har jag lite att gå på, tack alla:)
börjar med dark souls spelen som ser ut att vara långkörare nu när jag tog mig en snabb koll.

Shadow of Mordor är grymt med kontroll, på tok för mycket tangenter att ens försöka memorera allt...
Ladda ned valfri emulator och njut MER, glöm inte att du kan lira alla Zelda, Mario Kart osv.
Lirat mycket Wind Waker med 360 kontroll -> Wonderful!

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk

är det något speciellt man måste göra för att få x360 dosan att funka i turchlight spelen? spelet verkar inte hitta dosan och man kan inte binda knappar i spelet.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Du behöver ett tredjepartsprogram: http://forums.runicgames.com/discussion/47311/xbox-360-controller-support

Sorry, skulle ha nämnt detta i mitt tidigare inlägg.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

nice, tack, nu funkade det:). kan man ändra vänster styrspak så att karaktären rör sig när man rör styrspaken istället för att karaktären följer efter styrkorset?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Edit: Har för mig att jag hade det inställt så att man växlade styrning genom att trycka ned dvs klicka med styrspaken?
Det fanns även någon "move" inställning i options så att man kunde binda styrning till en viss tangent istället för "move/attack" med vänster musknapp. Om denna knapp binds till styrspaken så borde även detta fungera.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

funkade nu klockrent nu när jag kunde binda, tack:).
superkul spel måste jag säga, jag har då levt under en sten ett bra tag eftersom detta är första gången jag har hört talas om och spelat denna juvel.

spelade dark souls ett tag, men jag föll inte riktigt för det.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Har funderat på att skaffa en Xbox-kontroll för att lira gamla Nintendo-spel med emulator, så det kanske kan vara något ifall du fortfarande letar spel?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Intel Core i5-4670K @ 3.4Ghz (Stock) | Asus Radeon R9 280 | Asus B85m-G | Crucial DDR3 BallistiX Sport 2x4GB 1600Mhz CL9 | Cooler Master B600W | Seagate Barracuda 1TB 7200RPM 64MB | Corsair Carbide 200r | AOC E2470Swhe 23.6" + LG L204WT 20.1" |

Permalänk

emulator biten är redan fixad:), där lirar jag allt mellan himmel och jord, allt ner till atari och upp till psp:) och det kan jag rekommendera varmt att du gör, skaffar xbox360 dosa till emulatorer, det var anledningen till att jag själv skaffade dosa i över huvud taget, funkar klockrent:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Just cause 3 precis som andra open world spel (watchdogs 2, gta v mm) är najs att köra med kontroll, fighter är bäst med tangentbord o mus dock. Orkade inte läsa hela tråden så andra kanske redan har sagt det jag sa

Visa signatur

feting dator