Asus lanserar TUF B350M-Plus Gaming – Micro ATX för sockel AM4

Permalänk
Skrivet av rektor:

Ser ut som ett skitkort.
Har massa gamla portar som VGA, DVI, USB 2.0 och PS/2.

Men har inte line in, line out, optisk TOSLINK, etc.

USB 2.0 är fortfarande bra för windows installation och kb+m i BIOS. Och TOSLINK är inget man ser ofta på under 1000kr moderkort

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bloodstainer:

USB 2.0 är fortfarande bra för windows installation och kb+m i BIOS. Och TOSLINK är inget man ser ofta på under 1000kr moderkort

Mitt tangentbord har USB3-anslutning...

Funkar hur bra som helst i BIOS och även för installation av Windows 10.

Faktum är att moderkortet som jag har (Asus Prime B350M-A) inte har några externa USB 2.0-portar alls... det klarar jag mig bra utan iaf.

Permalänk
Skrivet av pv2b:

Mitt tangentbord har USB3-anslutning...

Funkar hur bra som helst i BIOS och även för installation av Windows 10.

Faktum är att moderkortet som jag har (Asus Prime B350M-A) inte har några externa USB 2.0-portar alls... det klarar jag mig bra utan iaf.

Inte alla USB 3 tangentbord som fungerar i BIOS. Och jag håller med, har faktiskt båda B350 PRIME moderkorten, jag säger inte att de behövs, men jag förstår varför folk gör de, och de är faktiskt bra att ha, olika moderkort för olika personer, tycker de är bra att Asus släpper ett till som inte är som deras B350m-A eller b350-A

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bloodstainer:

Inte alla USB 3 tangentbord som fungerar i BIOS. Och jag håller med, har faktiskt båda B350 PRIME moderkorten, jag säger inte att de behövs, men jag förstår varför folk gör de, och de är faktiskt bra att ha, olika moderkort för olika personer, tycker de är bra att Asus släpper ett till som inte är som deras B350m-A eller b350-A

Frågan är om man inte blandar ihop det med NKRO-stöd. Mitt tangentbord funkar inte i BIOS t.ex. om jag vill ha NKRO-stödet på.

Permalänk
Skrivet av pv2b:

Frågan är om man inte blandar ihop det med NKRO-stöd. Mitt tangentbord funkar inte i BIOS t.ex. om jag vill ha NKRO-stödet på.

Nä, vet om att vissa USB tangentbord inte har fungerat via USB 3.0 porten i BIOS, tror det var ett microsoft sidewinder tangentbord om jag inte missminner mig med något AM3 moderkort, var ett tag sen jag hade problemet dock

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bloodstainer:

Nä, vet om att vissa USB tangentbord inte har fungerat via USB 3.0 porten i BIOS, tror det var ett microsoft sidewinder tangentbord om jag inte missminner mig med något AM3 moderkort, var ett tag sen jag hade problemet dock

Frågan är om det är tangentbordet eller moderkortet som styr det...

Om moderkortet stödjer tangentbord via usb3 så är ju inte det ett argument att ha kvar usb2.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bloodstainer:

USB 2.0 är fortfarande bra för windows installation och kb+m i BIOS. Och TOSLINK är inget man ser ofta på under 1000kr moderkort

Funkar inte USB 3.1 för Windows installation samt kb+mus i BIOS?

Permalänk
Skrivet av rektor:

Funkar inte USB 3.1 för Windows installation samt kb+mus i BIOS?

inte säker på vad som funkar/inte funkar, finns massor av olika konfigurationer vissa fungerar andra ej

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X