PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

hej

jag undrar om nån av er som kör överklockat gpu som får spelet att inte crashar?

Mitt 970 är förvisso ganska lågt överklockat, men ändå lite, och inte kraschar det för mig iaf. Drivarproblem?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

@Starric:

det är bara spelet som crashar.. men vet inte om det är driver... sen tror jag det spelar mindre roll med överklockning.. tycker bara det är konstig...

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

@richie.f:

det är bara spelet som crashar.. men vet inte om det är driver... sen tror jag det spelar mindre roll med överklockning.. tycker bara det är konstig...

Fungerar det om du kör original? Gör det det så har du svaret där. Är det samma problem så är det inte överklockningens fel. Rätt enkelt för dig att undersöka.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Fungerar det om du kör original? Gör det det så har du svaret där. Är det samma problem så är det inte överklockningens fel. Rätt enkelt för dig att undersöka.

nope. det brukar funkar när jag kör på original... eller ja det har ju hänt att den crashar oxå... men oftast så är det lugnt.

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem

Sådär, nu spelar vi aldrig mer igen!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Och själv är man glad bara man lyckas ha ihjäl fler än 1 annan innan man stryker med... Jag fattar inte hur det kan vara så kul med ett spel som jag uppenbarligen är sämst på

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

@Starric: HaHa !

Tar sin lilla tid o komma in i det.
Vissa dagar går kanon bra medans andra bara är RÖV !! helt enkelt.

Idag vart en bra dag för mig iaf... 1 Chicken Dinner och 4 top tio i FPP och 4 top tio arav 2 var andra platser i TPP som jag för övrigt kör i FPP läge.

Har drygt 230 timmar spelade o bara ett 20-tal dinners på den tiden...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Och själv är man glad bara man lyckas ha ihjäl fler än 1 annan innan man stryker med... Jag fattar inte hur det kan vara så kul med ett spel som jag uppenbarligen är sämst på

Som Homer säger, vissa dagar går kanon medans andra går skit! Är uppe i runt 400 timmar och har bara 35 wins än så länge!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

hej

jag undrar om nån av er som kör överklockat gpu som får spelet att inte crashar?

Jadå, rullar på och toppar 2 114 MHz GPU för mig, men brukar hovra kring 2 050 - 2 078 MHz med 1,093v till GPUn. Den har aldrig varit över 65C, det är den högsta tempen med denna OC som jag mätt efter att ha använt datorn en vecka med intensivt spelande, benchande och ja, krävande uppgifter. Klar 3D Mark såklart utan krash. Men för att få upp GPUn i den hastigheten måste jag dra tillbaka lite på överklockningen på VRAM så att det går runt 11 GHz istället för 11,4-11,5 GHz. Frågan är vad som är värt mest, gpu klock or vram frequency

Såklart krashar spelet ibland, men så är det för alla. Tänk på att det inte är ett färdigt spel än. Tryck alltid på att skicka in krash-rapport och data så att de kan ske kan fixa problemet. Har du testat att din GPU lirar bra med andra spel med samma OC? Testa ta bort OCn?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Jadå, rullar på och toppar 2 114 MHz GPU för mig, men brukar hovra kring 2 050 - 2 078 MHz med 1,093v till GPUn. Den har aldrig varit över 65C, det är den högsta tempen med denna OC som jag mätt efter att ha använt datorn en vecka med intensivt spelande, benchande och ja, krävande uppgifter. Klar 3D Mark såklart utan krash. Men för att få upp GPUn i den hastigheten måste jag dra tillbaka lite på överklockningen på VRAM så att det går runt 11 GHz istället för 11,4-11,5 GHz. Frågan är vad som är värt mest, gpu klock or vram frequency

Såklart krashar spelet ibland, men så är det för alla. Tänk på att det inte är ett färdigt spel än. Tryck alltid på att skicka in krash-rapport och data så att de kan ske kan fixa problemet. Har du testat att din GPU lirar bra med andra spel med samma OC? Testa ta bort OCn?

det lilla jag har testat är typ bf1 och bf4 ocg gta 5 ingen av det crashar.. dock så har jag inte testat att dra ner vram. för den körs på 5800 dvs 11600 om jag har räknat rätt... haha... men det är bara pubg för tillfälle som jag spelar mest.. men tycker spelet är ikke optimerat så bryr mig inte om att klocka det.. och självklart skicka jag in data varje gg...:D

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem

Jösses, lyckades till fots ta mig från utkanten av Pochinki till militärbasen med endast revolver och utan möta någon. I militärbasen lyckades jag plocka upp en AK och en UZI samt ett rödpunktsikte. 11 pers kvar och cirkeln är jävligt liten. Hör tre snipers runt kullarna och plötsligt är det bara 6st kvar och cirkeln sluter sig mot södra delen av fältet. Lyckas precis få span på en lirare som står och stress-strafar mellan silona, när jag blir nitad av någon med AWM.

Kändes helt overkligt att inte springa på en enda lirare, men även att hela tiden hinna precis till nästa cirkel.

Tur man inte behöver loota stamina för att orka springa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Jösses, lyckades till fots ta mig från utkanten av Pochinki till militärbasen med endast revolver och utan möta någon. I militärbasen lyckades jag plocka upp en AK och en UZI samt ett rödpunktsikte. 11 pers kvar och cirkeln är jävligt liten. Hör tre snipers runt kullarna och plötsligt är det bara 6st kvar och cirkeln sluter sig mot södra delen av fältet. Lyckas precis få span på en lirare som står och stress-strafar mellan silona, när jag blir nitad av någon med AWM.

Kändes helt overkligt att inte springa på en enda lirare, men även att hela tiden hinna precis till nästa cirkel.

Tur man inte behöver loota stamina för att orka springa

Dock är risken stor när man spelar så att man dör av blåa.
Mycket "lättare" att vinna om man spelar mer aggressivt och tar sig in mot mitten av cirkeln hela tiden.

Men det är läckert hur man ibland kan ha en hel stad för sig själv

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Var långt ifrån tanken, cirkeln ville inte som jag och jag sprang inte på ett enda fordon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Jadå, rullar på och toppar 2 114 MHz GPU för mig, men brukar hovra kring 2 050 - 2 078 MHz med 1,093v till GPUn. Den har aldrig varit över 65C, det är den högsta tempen med denna OC som jag mätt efter att ha använt datorn en vecka med intensivt spelande, benchande och ja, krävande uppgifter. Klar 3D Mark såklart utan krash. Men för att få upp GPUn i den hastigheten måste jag dra tillbaka lite på överklockningen på VRAM så att det går runt 11 GHz istället för 11,4-11,5 GHz. Frågan är vad som är värt mest, gpu klock or vram frequency

Såklart krashar spelet ibland, men så är det för alla. Tänk på att det inte är ett färdigt spel än. Tryck alltid på att skicka in krash-rapport och data så att de kan ske kan fixa problemet. Har du testat att din GPU lirar bra med andra spel med samma OC? Testa ta bort OCn?

Har 1080 som jag överklockade, kunde spela alla spel utan krashar. Men PUBG krashade hela tiden. Va säker på att det var spelet, men tills slut fick jag nog och klocka ner grafikkortet. Inte en enda krash efter det.

Visa signatur

Win10 | i7 6700k 4.5 ghz | Msi krait gaming x3 | 16GB 3200 mhz| Asus 1080 strix oc | Ocz 480GB / Samsung F1 1T

Permalänk
Medlem

Jag spelar med överklockade 980ti @ 1400mhz/8000mhz. Spelet krashar då och då men det spelar ingen roll om GPU:n är överklockade eller inte...

Visa signatur

i7-14700KF | TUF B660+ WiFi D4 | RTX 4080 | 64GB @3400MHz | CM TD500 Mesh | CM ML240L V2 | 1TB Kingston KC3000 + 1TB Kingston NV1 | 35" Curved 3440x1440p 120Hz

Permalänk
Medlem

Väldans vad detta spel verkar blivit populärt... vad går det ut på egentligen? Finns det massa olika lägen man kan köra, eller är det bara överlevnad..?
Funderar på att ha detta att spela ibland, och inte bara BF..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Väldans vad detta spel verkar blivit populärt... vad går det ut på egentligen? Finns det massa olika lägen man kan köra, eller är det bara överlevnad..?
Funderar på att ha detta att spela ibland, och inte bara BF..

Det är 100 personer som hoppar ut från ett flygplan. Sen ska du hitta vapen och utrustning som gör att du är sist kvar överlevande.

Det är en också en blå dimma som gör att du tar skada som minskas hela tiden så man pushas in till en mindre och mindre cirkel för att matchen inte ska pågå för länge.

Ruskigt roligt spel. Helt annan adrenalin-känsla mot typ BF1 och liknande spel.

Finns väll typ något zombie-mode också i custom games, men orginalspelet är som jag skrev ovan.
Sen skulle de efter lansering av fulla spelet tillåta moddning och då kommer det finnas oändligt alternativ med spellägen om bara någon tar på sig att skapa en speciell modd.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Det är 100 personer som hoppar ut från ett flygplan. Sen ska du hitta vapen och utrustning som gör att du är sist kvar överlevande.

Det är en också en blå dimma som gör att du tar skada som minskas hela tiden så man pushas in till en mindre och mindre cirkel för att matchen inte ska pågå för länge.

Ruskigt roligt spel. Helt annan adrenalin-känsla mot typ BF1 och liknande spel.

Finns väll typ något zombie-mode också i custom games, men orginalspelet är som jag skrev ovan.
Sen skulle de efter lansering av fulla spelet tillåta moddning och då kommer det finnas oändligt alternativ med spellägen om bara någon tar på sig att skapa en speciell modd.

Låter riktigt roligt ju! Men kan man köra gruppvis med? Hade vart kul och lira coop ju...
Sen om det kommer massa olika spelsätt hade vart kul med, men det kommer väl förmodar jag... men den iden låter ju hur kul som helst, och att man pushas in mot mitten stressas man ju på att hitta saker/vapen så fort som möjligt förmodar jag!

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Swennis:

Låter riktigt roligt ju! Men kan man köra gruppvis med? Hade vart kul och lira coop ju...
Sen om det kommer massa olika spelsätt hade vart kul med, men det kommer väl förmodar jag... men den iden låter ju hur kul som helst, och att man pushas in mot mitten stressas man ju på att hitta saker/vapen så fort som möjligt förmodar jag!

Japp, man kan lira i squad för upp till 4 personer
Det ska komma en massa nya saker i #framtiden men ja, när och vad det blir får ju framtiden utvisa.

Dock ett sjukt pulshöjande spel och grymt underhållande!

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Låter riktigt roligt ju! Men kan man köra gruppvis med? Hade vart kul och lira coop ju...
Sen om det kommer massa olika spelsätt hade vart kul med, men det kommer väl förmodar jag... men den iden låter ju hur kul som helst, och att man pushas in mot mitten stressas man ju på att hitta saker/vapen så fort som möjligt förmodar jag!

Precis! Ruskigt kul! Sen kan man planera lite om man vill ta det lite lugnt och loota "i fred" så kan man droppa en bit ifrån de stora städerna/populära områden. Nackdelen är att det är mindre loot på dessa ställen.
Eller vill du komma in i action direkt droppar du på militär ön eller i skolan så vet man att man kommer hamna i strid direkt

Skrivet av NordhNet:

Japp, man kan lira i squad för upp till 4 personer

Precis som NordhNet skriver så kan man antingen spela Solo, Duo eller Squad upp till 4 personer. Antingen med kompisar eller så joinar du en annans squad.

Detta är verkligen ett spel man måste prata med varandra i för att ha en chans så se till att ha en mic och lyssna på vad de andra säger.

Det går även att välja om du vill spela i första person-läge eller tredje person.

Givetvis ska man hänga i Sweclockers Discord för att hitta någon trevlig swecare som spelsällskap om man nu inte ens andra polare är sugna

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart jag hittar settings filen för mina key-binds osv ?
Klyddade lite för mycket med min Win install idag så nu blir det ominstallation.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Homer_S1:

Någon som vet vart jag hittar settings filen för mina key-binds osv ?
Klyddade lite för mycket med min Win install idag så nu blir det ominstallation.

/Homer_S

C:\Users\USERNAME\AppData\Local\TslGame

Där någerst ska det finnas

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

@Aeqvist: Ok, kikar där.

Tack !

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Tjenare, har lite problem när jag spelar PUBG.

Det här med osynliga hus får jag varannan gång jag startar ett spel, samt att husen ser ut som att någon gjort dem i lera. Jag får då starta om spelen och hoppas på att jag kan hoppa in igen då vi oftast är flera som spelar ihop.

Jag har läst lite och verkar vara min i5 3450k som är lite väl klen, mätte hastigheten via Windows och såg att processorn låg på 98% under PUBG spelandet. Väntar dock på kaffe bron innan jag köper nytt!

Detta felet skulle kunna åtgärdas genom att jag installerar om PUBG på min SSD-disk verkar det som, dock har jag Steam på min lagringsdisk som är en vanlig ej SSD. Men blir det inte ännu värre då? Någon som har något annat tips om hur jag kan göra för att undvika osynliga hus & dagisritade hus?

i5 3450k
Geforce GTX 1060 6GB
8gb Ram

Obs spelar massvis med andra spel och här har jag inga problem, gäller endast PUBG. har även mätt temperaturerna och har inte sett något onormalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av addefet:

Tjenare, har lite problem när jag spelar PUBG.

Det här med osynliga hus får jag varannan gång jag startar ett spel, samt att husen ser ut som att någon gjort dem i lera. Jag får då starta om spelen och hoppas på att jag kan hoppa in igen då vi oftast är flera som spelar ihop.

Jag har läst lite och verkar vara min i5 3450k som är lite väl klen, mätte hastigheten via Windows och såg att processorn låg på 98% under PUBG spelandet. Väntar dock på kaffe bron innan jag köper nytt!

Detta felet skulle kunna åtgärdas genom att jag installerar om PUBG på min SSD-disk verkar det som, dock har jag Steam på min lagringsdisk som är en vanlig ej SSD. Men blir det inte ännu värre då? Någon som har något annat tips om hur jag kan göra för att undvika osynliga hus & dagisritade hus?

i5 3450k
Geforce GTX 1060 6GB
8gb Ram

Obs spelar massvis med andra spel och här har jag inga problem, gäller endast PUBG. har även mätt temperaturerna och har inte sett något onormalt.

Om du inte har helt katastrofal kylning på processorn, kolla om du kan klocka lite. Kan hjälpa ganska mycket i dessa fall.
Om du nu ska vänta på ny generation processor så är det lika bra att pressa din nuvarande till max

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Om du inte har helt katastrofal kylning på processorn, kolla om du kan klocka lite. Kan hjälpa ganska mycket i dessa fall.
Om du nu ska vänta på ny generation processor så är det lika bra att pressa din nuvarande till max

Låter som om något annat är fel. jag kör just nu min i5 2500K i stock utan att det problemet uppstår i PUBG.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Om du inte har helt katastrofal kylning på processorn, kolla om du kan klocka lite. Kan hjälpa ganska mycket i dessa fall.
Om du nu ska vänta på ny generation processor så är det lika bra att pressa din nuvarande till max

Skrivet av CynXen:

Låter som om något annat är fel. jag kör just nu min i5 2500K i stock utan att det problemet uppstår i PUBG.

SKulle absolut kunna testa att klocka den, som sagt skall ändå köpa nytt moderkort, CPU samt ram när kaffet släpps

Kör även på Medium kvalité på allt, samt 1920x1080. Visst skulle det kunna vara annat men vad? har Fiber givetvis om det skulle spela roll, har en liten idé om att det kanske är för att PUBG är installerat på min vanliga disk och inte SSD. kanske skall testa att lägga det på SSD istället, och om det inte fungerar prova på att klocka CPU istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Om du inte har helt katastrofal kylning på processorn, kolla om du kan klocka lite. Kan hjälpa ganska mycket i dessa fall.
Om du nu ska vänta på ny generation processor så är det lika bra att pressa din nuvarande till max

Kommer inte ihåg exakt vilken CPU fläkt jag har, men har för mig att det är Cooler Master med kylaggregat, inhandlades för ca 2 år sedan för 300-500:- SÅ borde väl ändå gå att klocka med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av addefet:

SKulle absolut kunna testa att klocka den, som sagt skall ändå köpa nytt moderkort, CPU samt ram när kaffet släpps

Kör även på Medium kvalité på allt, samt 1920x1080. Visst skulle det kunna vara annat men vad? har Fiber givetvis om det skulle spela roll, har en liten idé om att det kanske är för att PUBG är installerat på min vanliga disk och inte SSD. kanske skall testa att lägga det på SSD istället, och om det inte fungerar prova på att klocka CPU istället.

Kör endast med SSD i min dator så det kan vara där problemet ligger, alternativt att det vill ha mer RAM. men kan vara värt att testa att skicka över det på SSD istället för HDDn.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

@addefet: Jo för lite RAM eller att det ligger på en långsam hårddisk kan det kanske vara. Med endast PUBG igång ligger min RAM-användning på dryga 11 GB.

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII