Permalänk
Medlem

Autocorrect har spårat

Hej.

Uppdaterade för en tid sedan telefonen och sen dess har autocorrect spårat ur.

Tex så ändrar den ord som är rätt till andra, liknande ord. Har inget exempel men den kan typ ändra ordet dom till som. Och mitt i en mening ändrar den första bokstaven till stor bokstav. Alltså inget namn eller liknande utan bara ett vanligt ord.

Jag blir helt vansinnig på detta!

Någon som vet varför?

Här (där skrev jag "har" men uppenbarligen vet min Samsung bättre och ändrade till "här" - idiot) en Samsung galaxy 6s edge + super mega duper (eller liknande)

Tack på förhand.

Permalänk
Skrivet av kolrot:

Hej.

Uppdaterade för en tid sedan telefonen och sen dess har autocorrect spårat ur.

Tex så ändrar den ord som är rätt till andra, liknande ord. Har inget exempel men den kan typ ändra ordet dom till som. Och mitt i en mening ändrar den första bokstaven till stor bokstav. Alltså inget namn eller liknande utan bara ett vanligt ord.

Jag blir helt vansinnig på detta!

Någon som vet varför?

Här (där skrev jag "har" men uppenbarligen vet min Samsung bättre och ändrade till "här" - idiot) en Samsung galaxy 6s edge + super mega duper (eller liknande)

Tack på förhand.

Stäng av autocorrect?

Permalänk
Medlem

Har samma problem på min S8:a. Har inte orkat tänkt på det mer eller sökt upp nå mer information om det. Men skönt att inte vara ensam då!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Travhäst:

Stäng av autocorrect?

Nej.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av wzaa:

Har samma problem på min S8:a. Har inte orkat tänkt på det mer eller sökt upp nå mer information om det. Men skönt att inte vara ensam då!

Då är vi iaf två 😆

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har också samma problem med en Oneplus 3T, men har vart på tok för lat för att göra något åt det. Det jobbigaste är att den ändrar till versal i början på vissa vanliga ord - jag blir alltid Jag

Jag funderar på om det för min del är för att jag skriver rätt mycket på engelska och inte alltid orkar byta språk med snabbtangenten när jag gör det. De flesta (alla?) tangentbordsappar sparar väl ord som man skriver. Jag har precis testat att ta och rensa alla inlärda ord från listan så får vi se om det hjälper. Jag har faktiskt redan märkt att den inte ger versal på "jag" längre så testa att resetta ordlistan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoBBoZ:

Har också samma problem med en Oneplus 3T, men har vart på tok för lat för att göra något åt det. Det jobbigaste är att den ändrar till versal i början på vissa vanliga ord - jag blir alltid Jag

Jag funderar på om det för min del är för att jag skriver rätt mycket på engelska och inte alltid orkar byta språk med snabbtangenten när jag gör det. De flesta (alla?) tangentbordsappar sparar väl ord som man skriver. Jag har precis testat att ta och rensa alla inlärda ord från listan så får vi se om det hjälper. Jag har faktiskt redan märkt att den inte ger versal på "jag" längre så testa att resetta ordlistan!

Tack! Ska prova det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@kolrot87: Funkar det för dig? För mig funkar det fint nu! Måste haft en massa konstiga ord och varianter av ord sparade i ordlistan.

Permalänk
Medlem

Titta en gång extra bara? Tycker inte det är något större problem.

Permalänk
Medlem

Håller med om att vissa förslag blir lite märkliga. Av någon anledning föreslår den ofta Å eller Ä när man skriver A. Rent logiskt så borde det ju aldrig bli så med tanke på att A är på den vänstra sidan av tangentbordet medan Å och Ä är på den högra sidan. Verkar som att likheten av bokstäverna går före placeringen utav dem. Själv använder jag Swiftkey och tycker den är lite "smartare" än det inbyggda tangentbordet. kanske värt att prova

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoBBoZ:

@kolrot87: Funkar det för dig? För mig funkar det fint nu! Måste haft en massa konstiga ord och varianter av ord sparade i ordlistan.

Här faktiskt inte hunnit prova ännu. Ska testa lite senare ikväll.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaine_Uro:

Titta en gång extra bara? Tycker inte det är något större problem.

Ok

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Håller med om att vissa förslag blir lite märkliga. Av någon anledning föreslår den ofta Å eller Ä när man skriver A. Rent logiskt så borde det ju aldrig bli så med tanke på att A är på den vänstra sidan av tangentbordet medan Å och Ä är på den högra sidan. Verkar som att likheten av bokstäverna går före placeringen utav dem. Själv använder jag Swiftkey och tycker den är lite "smartare" än det inbyggda tangentbordet. kanske värt att prova

Ja man kanske ska prova ett annat tangentbord. Men Samsung har ju alltid funkar kanon förut. Det är just efter den förra uppdateringen som det blivit galet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Swiftkey är ju annars rätt underbart

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White