Hur mycket borde jag betala för att få en sådan här hemsida?

Permalänk
Medlem

Hur mycket borde jag betala för att få en sådan här hemsida?

Hej jag har en ide som kräver en hemsida. Sidan ska vara för en Stiftelse och kommer ge ut stipendier till folk som ansöker till dom. Så hemsidan behöver

1. Ett fungerande medlemssystem med flera olika typer av konton. Medlem, Stödmedlem, Jury, Styrelse, Sponsor och Admin.

2. Ett system som kan ta emot video, ljud och bilder för en ansökan om stipendier som bara jury och styrelse och sponsor kan se. Sakerna dom laddar upp i ansökan ska kunna laddas ner som en pdf.

3. Ett Galleri där man kan spela videos som är cirka 2 timmar långa (om man har blivit medlem)

4. Ett betalnings system för donationer och medlemsavgifter som kan lämna kvitto. Helst ska så många möjliga sätt att betala finnas.

6. Systemet måste vara säkert nog att kunna ta hand om folks personuppgifter.

7. Medlemmarna ska alla ha en egen sida där dom själva kan lägga upp filer (bild, ljud, video etc) i en portfolio som dom i sin stipendium ansökan kan hämta utan att vara tvungen att ladda upp dom igen.

8. Ett väldigt primitivt forum för medlemmar och stödmedlemmar.

9. Designen är stilren och enkel så inget som skulle behöva en designer för att göra massa knappar och sådant.

10. Möjligheten för att en annan programmerare i framtiden ska kunna fortsätta bygga på hemsidan och information som är lätt överförbara till en "ny" hemsida om den tiden kommer.

11. Ja juste. Och några tomma sidor som skulle innehålla tex "om oss" "kontaktinfomation" osv.

Hade verkligen uppskattat om någon som kunde göra hemsidor eller har professionell erfarenhet av webbutveckling kunde hjälpa mig uppskatta några grejer tex:
Hur många timmar skulle något sådant här ta?
Hur mycket tar en programmerare som man är säker kan göra jobbet bra, ta betalt i timmen?
Hur mycket för ett fast pris?
Finns det något jag borde tänka på när jag lämnar ut ett sådant här arbete för att det ska gå så bra som möjligt?

Vill också säga att jag vid tillfället inte letar efter en programmerare som kan göra detta utan letar bara efter information. Vill också säga att jag skulle ha allt förberedande arbete klart innan programmeraren började. Alla hemsidans sidor skulle finnas redo så information bara var att klistra in. Ett Webbhotell skulle också finnas tillgängligt från start.

Tack
//Aabjerg

Permalänk
Medlem

Dude...

Vad har du för budget? Utveckling, inköp, drift?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aabjerg:

Hej jag har en ide som kräver en hemsida. Sidan ska vara för en Stiftelse och kommer ge ut stipendier till folk som ansöker till dom. Så hemsidan behöver

1. Ett fungerande medlemssystem med flera olika typer av konton. Medlem, Stödmedlem, Jury, Styrelse, Sponsor och Admin.

2. Ett system som kan ta emot video, ljud och bilder för en ansökan om stipendier som bara jury och styrelse och sponsor kan se. Sakerna dom laddar upp i ansökan ska kunna laddas ner som en pdf.

3. Ett Galleri där man kan spela videos som är cirka 2 timmar långa (om man har blivit medlem)

4. Ett betalnings system för donationer och medlemsavgifter som kan lämna kvitto. Helst ska så många möjliga sätt att betala finnas.

6. Systemet måste vara säkert nog att kunna ta hand om folks personuppgifter.

7. Medlemmarna ska alla ha en egen sida där dom själva kan lägga upp filer (bild, ljud, video etc) i en portfolio som dom i sin stipendium ansökan kan hämta utan att vara tvungen att ladda upp dom igen.

8. Ett väldigt primitivt forum för medlemmar och stödmedlemmar.

9. Designen är stilren och enkel så inget som skulle behöva en designer för att göra massa knappar och sådant.

10. Möjligheten för att en annan programmerare i framtiden ska kunna fortsätta bygga på hemsidan och information som är lätt överförbara till en "ny" hemsida om den tiden kommer.

11. Ja juste. Och några tomma sidor som skulle innehålla tex "om oss" "kontaktinfomation" osv.

Hade verkligen uppskattat om någon som kunde göra hemsidor eller har professionell erfarenhet av webbutveckling kunde hjälpa mig uppskatta några grejer tex:
Hur många timmar skulle något sådant här ta?
Hur mycket tar en programmerare som man är säker kan göra jobbet bra, ta betalt i timmen?
Hur mycket för ett fast pris?
Finns det något jag borde tänka på när jag lämnar ut ett sådant här arbete för att det ska gå så bra som möjligt?

Vill också säga att jag vid tillfället inte letar efter en programmerare som kan göra detta utan letar bara efter information. Vill också säga att jag skulle ha allt förberedande arbete klart innan programmeraren började. Alla hemsidans sidor skulle finnas redo så information bara var att klistra in. Ett Webbhotell skulle också finnas tillgängligt från start.

Tack
//Aabjerg

Det finns ju gratis system för att bygga hemsidor vilket jag inte rekommenderar faktiskt. Alla system är säkra men det ligger också mycket på dig att ha koll på din hemsida. Ingen kan garantera dig att den är säker framöver.

Men om du söker efter någon som gör det som hobby så lär du komma undan med max 3K!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vetintevad:

Det finns ju gratis system för att bygga hemsidor vilket jag inte rekommenderar faktiskt. Alla system är säkra men det ligger också mycket på dig att ha koll på din hemsida. Ingen kan garantera dig att den är säker framöver.

Men om du söker efter någon som gör det som hobby så lär du komma undan med max 3K!

Det finns ingen som kommer ta sig an ett sådant här projekt som en hobby, då gör man istället ett personligt projekt.

Kan inte uttala mig kring totalkostnad men en bra utvecklare lär fakturera minst 500kr/h, och då är nog utvecklaren inte så etablerad, en egenföretagare på sidan om jobbet/studierna som drygar ut kassan t.ex.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem

"... en programmerare som man är säker kan göra jobbet bra..."
Vill du ha någon form av garanti på att det blir bra får du kontakta ett företag (vad händer om din cowboy slutar eller inte har tid med dig?).

Hur många timmar skulle något sådant här ta?
500+ minst

Hur mycket tar en programmerare som man är säker kan göra jobbet bra, ta betalt i timmen?
minst 800:-/tim

Hur mycket för ett fast pris?
kommer inte att hända!

Finns det något jag borde tänka på när jag lämnar ut ett sådant här arbete för att det ska gå så bra som möjligt?
Det finns antagligen tusen saker du inte tänkt på. Tex drift, GDPR, ansvar och säkerhet osv

Som Garmzon sa: Börja med att ta reda på vad du har för budget. Både för utvecklingen och driften.

Och du VILL ha en designer (UI/UX) om du inte vill att användarna ska få självmordstankar när dom använder systemet.

Som jag ser det är det flera system;
1. Admin med användar- och rollhantering
2. Jury, Styrelse, Sponsor system för utvärdering av ansökningar
3. Medlemssystem med egna sidor och forum
4. publikt system

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vetintevad:

Det finns ju gratis system för att bygga hemsidor vilket jag inte rekommenderar faktiskt. Alla system är säkra men det ligger också mycket på dig att ha koll på din hemsida. Ingen kan garantera dig att den är säker framöver.

Men om du söker efter någon som gör det som hobby så lär du komma undan med max 3K!

3000kr? Driver du? Ska det där göras korrekt så är det flera hundra timmar och en "sämre" utvecklare skulle säkert iaf vilja ha 400-500kr/h.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

@vetintevad: haha 3000? Ett normalt timpris för en byrå är mellan 800-1000 SEK...

Permalänk
Medlem

Kika in på wordpress och se om det kanske duger? Annars som tidigare nämner, det kommer kosta en hel del för allt.

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Rent spontant skulle jag säga att du får räkna med 250.000 - 500.000 kr.

Finns dock en stor chans att jag har fel

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Som många skriver. Ska du göra allt från början så kommer det blir dyrt. Försök att hitta en Of the Shelf produkt som man kan göra mindre modifikationer på så kommer du komma mycket billigare undan.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Minst 100.000, troligen uppåt 200.000 innan ni har alla komponenter som du listat i full drift

Permalänk
Medlem

Låter som att du kan åstadkomma det mesta med Joomla och diverse tillägg.

https://extensions.joomla.org/category/contacts-and-feedback/...
https://extensions.joomla.org/extensions/extension/directory-...
https://extensions.joomla.org/extensions/extension/communicat...
https://extensions.joomla.org/extensions/extension/e-commerce...

Detta är bara vad jag fick fram genom sökning, men du får själv testa och se om det är ett alternativ.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Ska du låta en byrå göra det så kommer det kosta, du har bara en ide du har inget egentligt koncept så det måste göras rätt mycket jobb innan man ens kan börja tänka på att göra en "hemsida". Och då skulle jag säga 500k+

Jag jobbar för en digital-byrå och har jobbat med kunder som Skistar, Götebors Posten etc. Och skulle rekommendera dig att titta på någon färdig lösning för att snickra enklare webbsidor om du inte har kaptital.

Och har du det hade det nog varit smartare att titta runt hos större digitala-byråer så som:
* adeprimo.se
* bazooka.se
* doberman.co
* impera.se

Ta annars en titt på:
http://www.byralistan.se