Permalänk
Medlem

Triple monitor stand?

Har letat efter en bra triple monitor stand för 24" skärmar men har inte hittat något, är det någon som vet någon?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Aleksz:

Har letat efter en bra triple monitor stand för 24" skärmar men har inte hittat något, är det någon som vet någon?

Finns en del men iiglo ms300 brukar vara populärt och prisvärt

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

@Aleksz

Det finns en del saker du borde ta i bejakning vid köp av ett skärmställ.

Fot vs klämma?

Fot kan ställas på vilket ikeaskrivbord som helst men tar en hel del plats. Det är enklare att flytta och enklare att montera.

Klämma tar i stort sätt ingen plats alls men bordet i fråga måste vara solidt. Ett billigare ikea bord typ LINNMON kommer inte att kunna hålla en klämma utan klämman kommer gå rakt igenom bordet.

Inställningsmöjligheter.

Har du 3 likadana skärmar? Är dom på något sätt olika? Kommer dom behöva justeras i höjdled? Billigare stativ kan bara justeras en centimeter eller två och duger i många fall inte om VESA fästena sitter i olika höjd. Kolla detta först.

Hur långt bygger skärmstället ut / hur nära sitter du skärmarna?

Ett Skärmställ bygger en del på djupet. I vissa fall upp mot 15cm skillnad mot skärmen på en fot. Har du skärmarna så långt in mot väggen du kan eller ett bort som är under 80cm djupt så borde detta definitvt tas med i beräkningen.

Ett VIVO bygger betydligt mer än ett Iiglo

Se till att köpa något som stödjer över 24" så slipper du kasta stället nästa gång du köper skärmar.

Du får mycket vad du betalar för när det kommer till skärmställ. "Bra" saker kostar dock oftast betydligt mer än det smakar. Billigare kan "säcka" ihop lite på sidorna om det är av typen med "armar" istället för en "skena".

Redigerat /mod
Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Moderator
Forumledare

@mini-ryttge: Jag misstänker att du tänkte svara TS istället för mig?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

@NordhNet:

Din misstanke påskiner en utomordentlig slutledningsförmåga. Din slutsats är alldeles korrekt 😀

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

@mini-ryttge: Jag hade tänkt att köpa den samtidigt som jag köper Ikeas FREDDE, så jag vill nog ha fot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleksz:

@mini-ryttge: Jag hade tänkt att köpa den samtidigt som jag köper Ikeas FREDDE, så jag vill nog ha fot.

FREDDE ser inte ut att vara stort nog att husera 3 skärmar inom ramen vilket lär sätta käppar i hjulet för dig.

Vill minnas att BEKANT serien har en spånskiva som håller för en hel del.
Kanske även ett och annat "nerdrage" Jag har en ehh.. "polare" som råkat dra en skärmställsfot genom ett linmon skrivbord samt näven genom ytterligare 2st innan ja.. polaren bestämde sig för att satsa på kvalitet.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Jag har ett Bekant hörn skrivbord. Använder en "iiglo bordfäste MM200" och en "iiglo bordfäste MM100" för att få till mina 3 skärmar. Fördelen är att det tar mycket mindre plats än använda ett bord stativ (har haft ett xfx triple monitor stand tidigare men det tog upp halva skrivbordet). Har även haft en tv 40" men använde en kraftigare "NorLink SpaceCo Pro" för den (klarade upp till 15kg) Bordet har inte rasat ihop ännu.

Det svåraste jag tycker är att få skärmarna att ha en bra placering. Men köper man ett stöd för 3 skärmar och inte gör som mig och köper en för 2 och en för 3:e skärmen blir det säkert enklare.

Permalänk
Skrivet av Aleksz:

@mini-ryttge: Jag hade tänkt att köpa den samtidigt som jag köper Ikeas FREDDE, så jag vill nog ha fot.

Jag använder Iiglo för 2 skärmar och foten är Ofantligt otymplig och ivägen..
Dock har jag ett glasbord som är 52cm brett, och det är ivägen för 3e skärmen med egen fot och tangetbordet är på sne..
Bara foten bygger 36cm kanske, så tänk på det om du ska ha den på hyllan ovanför då vikten på foten hamnar långt bak och kanske inte kan stå hur långt bak som helst och du måste ha ett eventuellt utstick av "fötterna" på framsidan mot dig..

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem

@ZheatoZ: Har kollat på en alternativ lösning med 2 individuella stands för 2 skärmar och en vanlig skärm. Men det är cleanare med en 3 monitor stand

Permalänk
Medlem

@mini-ryttge: Har tänkt att ha dom utanför ramen ungefär såhär..

Permalänk

https://www.amazon.co.uk/VonHaus-Monitor-Computer-Displays-Fu...

Jag kör med ett sådant för två 24" DELL 2410m och en 27" Acer XF270HUA i mitten. Fungerar hur bra som helst förutom att jag inte bytt ut mitt IKEA LINNMON än. Så själva bordet är ett u och säckar ganska mycket vid fästet. Men stället är det inget fel på!

Kostade en hundring för frakt från UK vill jag minnas.

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem

@Tejprullen: Fint fäste men jag vill nog ha ett fäste med fot till ikeas FREDDE.