Disneys strömningstjänst tar Star Wars och Marvel från Netflix

Permalänk
Medlem

Kan verkligen vara utan Marvel och Star Wars.

Nu kan ju Netflix lika gärna sänka priset till 99:- igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd

Tycker marvel är skit och starwars bryr jag mig inte om men är värdelöst med så många tjänster som får människor att skita i allt för det blir helt enkelt för jävla dyrt

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av NodCommander:

Det höll ett tag innan allt gick åt skogen. Nu är det en eländig klient för varje utgivare. Blizzard, Steam, Origin, Uplay, Paradox som skulle göra något... Urk.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast fördelen med spelklienterna är att du betalar inte per mån utan dom i sig är gratis att nyttja.
Medans streaming betalar du per mån även om du inte använder dom.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Betyder detta att "Netflix Original Series" kommer att tas bort från Netflix?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Betyder detta att "Netflix Original Series" kommer att tas bort från Netflix?

Vad jag har förstått så kommer de ligga kvar eftersom de är producerade av Netflix.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hund:

Det är så man går från betalande kunder till piratkopierande kunder.

Skickades från m.sweclockers.com

Det där är ju ungefär samma logik som när man hör vissa som säger att tjejer som klär sig utmanande uppmanar till sexualbrott.

Inte alls samma allvar i brotten förstås, men det känns verkligen som många väljer att acceptera förövarna och skylla på "offret" i dagens läge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Eller så lägger man ner detta beroende av serier. Förstår inte hur folk hinner med sitt liv när de ska följas massor av serier hela tiden. Sätt er ner och läs en bra bok istället.

Eller så lägger man ner detta beroende av böcker. Förstår inte hur folk hinner med sitt liv när de ska läsas massor av böcker hela tiden.
Ligg ner och se en bra serie istället.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det där är ju ungefär samma logik som när man hör vissa som säger att tjejer som klär sig utmanande uppmanar till sexualbrott.

Inte alls samma allvar i brotten förstås, men det känns verkligen som många väljer att acceptera förövarna och skylla på "offret" i dagens läge.

Jag skulle säga så här. En person som inte längre vill betala för en tjänst som inte levererar gör att netflix/disney går från 99kr -0 kr i månaden. Om de sedan ser på det i vilket fall spelar dem ingen roll för de hade inte tänkt betala för tjänsten i vilket fall för den är så dålig.
0kr = 0kr förutom att om denne person gillade det så finns det faktiskt en chans att de får någon annan att se filmen/serien som faktiskt tycker att tjänsten är värd sina pengar.

Visst det är bra att de faktiskt får betalt för det material de producerar men om tjänsten är så torr och ofungerande så få de fan skylla sig själva. De får ändå inga pengar oavsett om de såg filmen eller inte.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

119pix har alla som hösta tak innan piratkopieringen spritter i kroppen? Eller är det att byta app som gör det outhärdligt?
Men disney kanske kan härbärga netflix serier om de är snälla så kan netflix stänga ner, eller varför tycker folk att det är netflix som ska ha monopol och inte disney?

Visa signatur

i7 6700k (Alphacool Eisbaer 360) | Aorus Z270X Gaming K5 | Aorus GTX 1080ti (Phanteks Glacier) | Corsair Vengeance 2x8 3000mhz | 2x Corsair Force Series LE 240GB RAID 0 | Corsair RM1000 | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Eller så lägger man ner detta beroende av böcker. Förstår inte hur folk hinner med sitt liv när de ska läsas massor av böcker hela tiden.
Ligg ner och se en bra serie istället.

Handlar också om ekonomi. En bok tar 10 timmar att läsa, en film 2 timmar.

Permalänk
Skrivet av Kablash:

Allt går ju bara full cirkel. Det känns som att dessa bolag kämpar hårt för att hålla piratkopiering vid liv.

Det är nog en bra affär. Att kunna utpressa nedladdare på tusentals kronor, som förmodligen inte hade betalat för produkten ändå.

Permalänk
Medlem

Ibland hatar jag att ha rätt
Pratade om detta när EA startade sin tjänst på PC spelssidan, utvecklingen följer i samma spår på musik och film/TV. Strömmande tjänster kommer snart att vara så urvattnade att det enda vettiga alternativet blir att återgå till fysisk media igen samt piraterna kommer att bli kungar igen då de stora drakarna gör helt enkelt en piss off till folk.
Korkat drag och vanvettigt. Frågan är ju bara hur det skall gå för Netflix? I dagsläget tror jag att jag kommer säga upp alla fasta abonnemang och bli hoppjerka istället. Inte använda någon och bara invänta att alla avsnitt/nya filmer någonstans är på plats och ta en månad här och där.
Sedan kommer väl det också att bli rförbjudet men då funderar jag skarpt på att skaffa mig en annan hobby.
Börjar bli tröttsamt att konsumera media.... (Grin och gnäll )

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnkelBob:

119pix har alla som hösta tak innan piratkopieringen spritter i kroppen? Eller är det att byta app som gör det outhärdligt?
Men disney kanske kan härbärga netflix serier om de är snälla så kan netflix stänga ner, eller varför tycker folk att det är netflix som ska ha monopol och inte disney?

HBO
Netflix
Disney
Amazon
Spotify

Alla kostar *bara' 119 kronor och du behöver byta appar, konton, e-mail, koder, uppdateringar etc...
Fan, Lovefilm känns snart modernt i sammanhanget, gå ut till brevlådan och tryck in en Bluray i spelaren och njut direkt.

Permalänk
Medlem

Gött & vara pirat!

Visa signatur

i7 7700K | MSI Z270 GAMING PRO CARBON | GTX 970 Strix | 16GB DDR4 2400MHz | Corsair HX 750W | Phanteks PH-TC14PE (3 Custom Fans) | WD Green SSD 240GB | 2x WD Green's 5TB HDD | Acer 24" Predator XF240H 144Hz | BenQ XL2411T 144Hz | Corsair K65 MX RED | SS Rival 310 | HyperX Cloud II | NZXT H440W White | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Blir o fortsätta rotera helt enkelt...Hyffsat snabbt o fixa ändå.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foolwolf:

HBO
Netflix
Disney
Amazon
Spotify

Alla kostar *bara' 119 kronor och du behöver byta appar, konton, e-mail, koder, uppdateringar etc...
Fan, Lovefilm känns snart modernt i sammanhanget, gå ut till brevlådan och tryck in en Bluray i spelaren och njut direkt.

Kan inte få allt man pekar på, får välja ibland. Så jävligt kan livet vara dessvärre

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k (Alphacool Eisbaer 360) | Aorus Z270X Gaming K5 | Aorus GTX 1080ti (Phanteks Glacier) | Corsair Vengeance 2x8 3000mhz | 2x Corsair Force Series LE 240GB RAID 0 | Corsair RM1000 | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

Jag förstår att de vill komma ifrån Netflix för att tjäna mer pengar, bättre kontroll etc. Men varför inte gå ihop med de sex stora filmbolagen med en gemensam tjänst i stil med hur de stora svenska bankerna gjorde med Swish? Känns som de bara skjuter sig själva i foten nu.

Permalänk
Medlem

Alla kan vara lugna.
Detta gäller inte Netflix Sverige.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Jag skulle säga så här. En person som inte längre vill betala för en tjänst som inte levererar gör att netflix/disney går från 99kr -0 kr i månaden. Om de sedan ser på det i vilket fall spelar dem ingen roll för de hade inte tänkt betala för tjänsten i vilket fall för den är så dålig.
0kr = 0kr förutom att om denne person gillade det så finns det faktiskt en chans att de får någon annan att se filmen/serien som faktiskt tycker att tjänsten är värd sina pengar.

Visst det är bra att de faktiskt får betalt för det material de producerar men om tjänsten är så torr och ofungerande så få de fan skylla sig själva. De får ändå inga pengar oavsett om de såg filmen eller inte.

Det där är för smalt tänkande. Om man tittar på något utan att betala för det urholkar man både materialets värde samt gör det svårare för andra tjänster att konkurrera om din uppmärksamhet (t ex gratistjänster som faktiskt erbjuder innehåll utan att man behöver betala). Om man dessutom bemödar sig att titta på det så har man uppenbarligen haft ett intresse av det, man har bara uppvisat samma girighet som företagen och inte velat betala. Kontentan är hursomhelst att bara för att man inte kan tänka sig att betala för något så betyder det inte att man inte har någon effekt på marknaden när man piratkopierar det istället. Detta är dock ett sidospår till vad mitt inlägg handlade om då jag inte pratade om effekten av piratkopiering.

I din slutkläm gör du dock precis det som jag skrev om, dvs använder samma logik som de som säger att tjejer som klär sig på ett visst sätt får skylla sig själva. Återigen påpekar jag att jag självklart inte menar att brotten är lika allvarliga men det är samma logik bakom båda resonemangen, dvs att "offren" får skylla sig själva för att någon annan väljer att agera brottsligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Vad jag har förstått så kommer de ligga kvar eftersom de är producerade av Netflix.

Även om dom är producerade av Netflix kan ju Disney bara säga nope till att Netflix licenserar det. Det som redan är klart kommer säkert ligga kvar men vänta inte nyproducerat material... Förhoppningsvis finns kontrakt som garanterar kommande säsonger för det som redan finns.

Permalänk
Medlem

@Evil Peter:
Kan hålla med dig där lite.
Ibland kan det vara svårt att uttrycka sig i ord det som fungerar så bra i skallen. Det är ett problem med att allt ska vara gratis på nätet idag. Värdet på det vi ser och lyssnar på sjunker, piracy är bara ett bevis på det. Varför ska man ha på annonser när man kan ha på adblock och varför betala för star wars när det finns på piratebay eller typ swefilm.
Det jag försökte komma åt är att rent krasst så borde netflix och de andra bolagen inte springa runt som hönor för folk som oavsett inte eller inte längre vill betala för en tjänst.
Den stora massan kommer troligen se filmen men om inte tjänsten är värd så kollar de på filmer då och då genom att hyra den specifikt istället eller inte titta på den alls.
Problemet jag ser att de gör detta är att de sänker värdet på det man betalar för. Man måste plötsligt ha två tjänster för att se det man kunde köra på en för ett tag sedan. När värdet redan är såpass lågt att leta en timme för ett annat sätt att se en film eller serie är mer värt än att betala för den för väldigt många och ibland fungerar det till och med bättre. Jag har gång på gång kommit på en film jag vill se och den finns på en tjänst...jag vet helt enkelt inte vilken.
Efter 10min så vet jag fortfarande inte var jag kan få tag i den och 1 googling senare och filmen finns att streama gratis i 1080p.
För ett antal år sedan så visste jag bara 3 person som hade spotify eller köpte skivor och de som hade spotify körde gratisversionen. Idag vet jag bara en person som inte har spotify eller någon av dess konkurrenter. Varför? jo för att gå in på spotify och att leta efter en låt var det enklaste sättet och tiden och alla annan skit man sparade var värd mycket mer än 99kr.
I filmindustrin är det helt annorlunda ingen tjänst har vad den andra har och värdet i respektive tjänst är väldigt lågt i sig. Filmindustrin är 10 år efter musikindustrin även om båda är långt ifrån 2017 i vad konsumenterna vill ha.
Jag vet ingen person som har netflix som inte har det för att de har barn, alla runt min ålder jag känner (21) tycker är det är slöseri på pengar och ska man se en film så kan man hyra den specifikt.

Det är två punker som går i varandra här som är mer än att bara svara dig. Kort sagt problemet jag ser är att filmbolagen saknar värde i sin tjänst och går efter de som aldrig hade betalt för tjänsten. De förlorar inga pengar på något de aldrig skulle sålt men det skapar inte något attraktivt för de som är beredda att betala för det likt spotify m.m. är det sättet man lyssnar på musik (för de flesta)

Kanske lika snurrigt ändå...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Fast fördelen med spelklienterna är att du betalar inte per mån utan dom i sig är gratis att nyttja.
Medans streaming betalar du per mån även om du inte använder dom.

SHH! Ge dom inga idéer nu...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av crew seven:

Det skulle va EN tjänst där ALLT fanns.

Jag önskar samma sak. MEN det skulle kosta orehört mycket pengar, som gemeneman EJ skulle vilja betala, blir ju cirka 1200kr som någon fick det till att om man hade ALLA stream tjänster.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gabe:

Fast Steam höll inte heller... för ett antal år sedan bröt EA med Steam och har nu en egen platform i form av Origin.

Skillnaden är att ingen av de tjänsterna kräver att du betalar per månad för att få tillgång till dem. Det är som att gå till olika affärer för att köpa saker.

Visa signatur

When the last tree is cut down, the last fish eaten, and the last stream poisoned, you will realize that you can not eat money

Permalänk

Det gör lite ont när man går från monopol till monopolistisk konkurrens. Men det kommer ge ett större överskott till oss konsumenter än om det bara fanns en leverantör.

Netflix har ju gött oss konsumenter (de har lånat över 200 miljarder kronor till content) med för billigt material. Tanken har ju varit att bygga upp en mur så att ingen annan ska kunna ta sig in på marknaden.

Nu börjar det dyka upp fler konkurrenter och vi kan luta oss tillbaka i soffan och njuta. Det kommer säkert att dyka upp tjänster i framtiden och det är ju de bästa som överlever.

Att just Disney startar en egen tjänst beror ju på att de ändå var tvungna att skapa en tjänst för deras sportkanal (ESPN) då allt mer människor säger upp sina kabelpaket pga just Netflix.

Visa signatur

Ryzen 3900X || ASUS ROG Strix X570-E Gaming || ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL EVO || Corsair Vengeance RGB PRO DDR4-3200 || ACER - XB280HK 28

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Jag önskar samma sak. MEN det skulle kosta orehört mycket pengar, som gemeneman EJ skulle vilja betala, blir ju cirka 1200kr som någon fick det till att om man hade ALLA stream tjänster.

Sen ska vi inte glömma att den tjänsten kan sätta vilket pris de vill med monopol och behöver aldrig bli bättre då de skulle vara det enda alternativet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 6700k (Alphacool Eisbaer 360) | Aorus Z270X Gaming K5 | Aorus GTX 1080ti (Phanteks Glacier) | Corsair Vengeance 2x8 3000mhz | 2x Corsair Force Series LE 240GB RAID 0 | Corsair RM1000 | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Kommer serier så som "Daredevil" och så försvinna från netflix eller bara att framtida säsonger inte släpps längre? Läser artikeln när jag kommer hem ville bara veta just detta :/

Lyssnade på en Podcast om detta och de trodde att de serierna var producerade av Netflix och därför stannar kvar. Och de pratade om att inga streamingtjänster är lönsamma idag???? vilket nog inte blir bättre om fler aktörer fragmenterar marknaden.

Själv har jag Netflix 4K, Viapaly och C-More vilket blir: 139 + 99 + 149 kr = 389 kr/månaden och det är det värt förutom det dyraste som är C-More Play som visar sitt material i dålig upplösning och DD 2.0 ljud. Men sambon vill ha 4:ans program reklamfritt och efter sammanslagningen av TV¤ Premium/C-More film så blev det dyrare.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hooloovoo:

Det gör lite ont när man går från monopol till monopolistisk konkurrens. Men det kommer ge ett större överskott till oss konsumenter än om det bara fanns en leverantör.

Netflix har ju gött oss konsumenter (de har lånat över 200 miljarder kronor till content) med för billigt material. Tanken har ju varit att bygga upp en mur så att ingen annan ska kunna ta sig in på marknaden.

Nu börjar det dyka upp fler konkurrenter och vi kan luta oss tillbaka i soffan och njuta. Det kommer säkert att dyka upp tjänster i framtiden och det är ju de bästa som överlever.

Att just Disney startar en egen tjänst beror ju på att de ändå var tvungna att skapa en tjänst för deras sportkanal (ESPN) då allt mer människor säger upp sina kabelpaket pga just Netflix.

Bygga en mur?
Netflix är inte en "google" med monopolställning på sitt område, de är bara en aktör på en marknad av många.

Sen är det inte unikt för bolag i tillväxtfasen att låna pengar, det är snarare en regel än ett undantag.

Permalänk
Medlem

Kan inte påstår att Disney erbjudet någonting alls som jag vill se. Avengers och Star Wars ser man på bio, och vad mer har Disney? Något alls? Pirates of a Depp som överspelar värre för varje gång? Inte ens barnfilm gör de särskilt vettiga längre. Överlag tycker jag ett Netflix egna produktioner håller oändligt mycket högre kvalitet. Låt Disney gräva sin egen grav om de vill det.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Vad var adressen till ThePirateBay.se nu igen?

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB