Permalänk
Inaktiv
Skrivet av htbtoma:

@anders190:

precis! det är en av de punkter som är bättre på G502 kontra MX518/G500, det uttökade tumstödet, guld värt om man har lite större händer

min G500 fungerar galant trots sina 5-6 år eller vad det kan vara men ville testa G502 för ja, det är ju kul att köpa nya prylar samt att jag behöver ha två möss, en hemma och en när jag är iväg så min G500 lever vidare som "resemus"

Hehe jo, speciellt tumstödet gillar jag själv då jag har rätt stora händer och tidigare mest använt claw grip för att styra musen. Men nu i och med G502 har jag börjat lägga handflatan emot även om det kan variera en del.

5-6 år är riktigt bra ändå, min var rätt utsliten efter 3-4 år. G500'an är ju rätt kompakt så låter som en bra resemus hehe.
Själv har jag en av mina gamla MX518 i min laptop-ryggsäck men den används rätt sällan. Men bra att ha med något när det väl behövs, pekplatta blir snabbt tröttsamt om man ska göra något mer avancerat än att öppna typ webbläsaren hehe.

Skrivet av ArcticFire:

Synd att de slutade tillverka MX518, den verkar ju vara populär. Det grämer mig att jag inte köpte flera som reserv.

Jag tycker mig minnas att någon i en nyhetstråd som handlade om att någon produkt, kan ha varit en Logitech mus, visade en bild där rätt många hade köpts. Typ 5-10 paket. Är nog inte helt dumt när man hittat "rätt" mus ändå.

Permalänk
Skrivet av DST:

Razor, neeeevvvvvaaa, buuuggiigga bajsmöss

för att inte tala om deras urusla kvalitét på kabeln som blir glapp bara man tittar lite för hårt på den... vet inte hur många razermöss jag fått laga kabeln på genom att byta den mot en slaktad biltema usbförlängare eller mobilladdare typ och många desutom innom ett år.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Testade en hel del möss efter min mx518 började glappa. Den som kom närmast mx518-känslan för mig var Qpad 5K. Tyckte även att den var mer precis.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

@anon5930:

antar att det är lite lotteri, har ändå använt min G500 i snitt säkert 5 timmar om dagen iaf i alla dessa år, hade en razer diamondback mellan MX518 och G500 (fick av bror i julklapp) den gav upp efter nåt år bara och passade inte alls mig med storlek 11 i handskar

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Ja alltså vilken mus jag än tittat på så är det alltid något som varit fel. Kassa knappar, sensorer som skramlar, kass plast med vassa kanter, dåliga kablar med mera.

Det är fan konstigt att man inte bara kan göra en vettig mus. Måste finnas otroligt med pengar att göra i denna branschen om man levererat något med kvalitet.

Vi får se hur länge den håller. Jag hade en g600 innan och den blev nog inte äldre än 6månader innan den började dubbelklicka=S

Permalänk
Skrivet av SexMachine:

Ja alltså vilken mus jag än tittat på så är det alltid något som varit fel. Kassa knappar, sensorer som skramlar, kass plast med vassa kanter, dåliga kablar med mera.

Det är fan konstigt att man inte bara kan göra en vettig mus. Måste finnas otroligt med pengar att göra i denna branschen om man levererat något med kvalitet.

Vi får se hur länge den håller. Jag hade en g600 innan och den blev nog inte äldre än 6månader innan den började dubbelklicka=S

tyvärr så är kvalitét ingen prio i dagens samhälle allt ska vara billigt att tillverka för att maximera vinst och helst bara hålla garantitiden ut så de kan köpa en ny så fort som möjligt igen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd

Jag kör 518 och skulle aldrig byta även om jag fick nån 1100kr skräp razer gratis och har en till 518 jag renoverade med ny sladd även klassikern mx 500 som är typ identisk med 518 med renoverad sladd och var nått mer jag böt på 500an så den är en hybrid av 500/518 eller kan ha varit 500/512 hybrid..skitsamma men har sparat några möss när jag kommit över dom så har 3 fungerande och 2x donator och kan nog köra mx 5xx serien i 15 år till om det är så

Efter 10 år eller så brukar sladden ge sig men går ju att ta från vilken mus som helst om man vill andra problemet är damm eller för min del katthår som kommer in i scroll delen så signalen inte går fram och är lätt att göra rent men i övrigt har jag inte haft nå fel på dom men om man gör rent dom kan man spänna fjädern lite till scrollen så det blir rätt motstånd i den för den kan bli lite slapp efter 10år och enda problemn jag haft ...eller ja 500an var det nått mer med men den är runt 15 år eller så

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Skrivet av lord_vasagos:

Jag kör 518 och skulle aldrig byta även om jag fick nån 1100kr skräp razer gratis och har en till 518 jag renoverade med ny sladd även klassikern mx 500 som är typ identisk med 518 med renoverad sladd [...]

När kabeln börjar småglappa så brukar jag skruva upp musen, o trä in det glappande partiet av kabeln längre in i musen. Ja, glappet uppstår ju alltid precis vid kabelmynningen. Vid det här laget har jag flera centimeter extra kabel inne i musen. Den L-formade låsningen ser ju till att det glappande partiet hålls i schack. Och det räcker med mindre än 1 cm. Orkar inte löda o vill inte beställa ny kabel, men visst, har man otur kan man råka låsa kabeln i glappat läge, o då får man trilskas tills det blir rätt.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

När kabeln börjar småglappa så brukar jag skruva upp musen, o trä in det glappande partiet av kabeln längre in i musen. Ja, glappet uppstår ju alltid precis vid kabelmynningen. Vid det här laget har jag flera centimeter extra kabel inne i musen. Den L-formade låsningen ser ju till att det glappande partiet hålls i schack. Och det räcker med mindre än 1 cm. Orkar inte löda o vill inte beställa ny kabel, men visst, har man otur kan man råka låsa kabeln i glappat läge, o då får man trilskas tills det blir rätt.

Man får tacka, ditt inlägg fick mig till att klicka hem en ny sladd från ebay för 15 kr. Har lött den för många gånger så nu fungerar den inte alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Skrivet av eas@tetris:

Man får tacka, ditt inlägg fick mig till att klicka hem en ny sladd från ebay för 15 kr. Har lött den för många gånger så nu fungerar den inte alls.

Haha Du kan inte heller släppa din MX518 asså. För min del handlar det om en blandning av funktion, design och nostalgi. Tycker fortfarande den är dösnygg men börjar få ett slitet hölje, så ska nog köpa "bättringsfärg/lack" på närmaste cykelverkstad och återställa logitech-metallloggan på toppen.
Det är egentligen bara av nostalgiska skäl, som jag inte vill byta kabeln, o bara trär in den längre o längre för varje gång glappet uppstår (tar flera år mellan varje gång). Den är såpass nostalgisk att jag inte änns vill byta en så fjuttig grej som kabeln.
Det kan ju dock bli pilligt med scrollhjulet när man meckar med kabeln, men eftersom du gjort det förr så vet du redan hur dom där fjädrande metalltrådsmojängerna ska sitta. Andra har turen att dom kan kolla hur det ska sitta på google bilder.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Även jag har en mx518 i drift, så som en av mina äldre trådar här har även den en lysdiod från någon gammal fjärrkontroll (IR) för att slippa rött ljus, samt så är scrollhjulet fritt rullande utan klick, något som var populärt förr i tiden. Fast idag är den i drift hos farsan som mest läser i någon webbläsare. Stabila musar, det var det! Gav 500+ för den musen och jag tyckte då det var fett dyrt.. Idag är det 'standard' pris

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Jag har mx518 och skulle inte tänka mig kunna uppgradera.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

MX518 har för låg DPI för mina behov idag men annars är det ju en trevlig mus med väldigt bra byggkvalitet.

Permalänk
Medlem

Lite impuls men nu när jag fick syn på denna tråd köpte jag en ny mx518 från ebay, 360 pix med frakt. Totalt jävla värt imo
Saknat min 518 som gick sönder för 3 år sedan, har känt mig "naken" sen dess.

Permalänk

Min gamla mx518 används fortfarande, efter många års trogen tjänst. Den börjar dock visuellt se lite sliten ut, men funktionen kan jag inte klaga på.

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lastninja:

När kabeln börjar småglappa så brukar jag skruva upp musen, o trä in det glappande partiet av kabeln längre in i musen. Ja, glappet uppstår ju alltid precis vid kabelmynningen. Vid det här laget har jag flera centimeter extra kabel inne i musen. Den L-formade låsningen ser ju till att det glappande partiet hålls i schack. Och det räcker med mindre än 1 cm. Orkar inte löda o vill inte beställa ny kabel, men visst, har man otur kan man råka låsa kabeln i glappat läge, o då får man trilskas tills det blir rätt.

Ja det funkar med men gnager lite i själen på mig när man vet att det är brott på kabeln och tillslut står jag inte ut nå mer

Skrivet av eas@tetris:

Man får tacka, ditt inlägg fick mig till att klicka hem en ny sladd från ebay för 15 kr. Har lött den för många gånger så nu fungerar den inte alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Ibland ser man bara det framför näsan och fixar det och ska beställa några sånna jag med för dom är lite bökiga att löda men fanns även nya 518 för 2-300kr och ska nog slå till på en sån eller 2

Allt med dom känns rätt är sjukt van med dom så allt man testar känns irriterande på något sätt mot 5xx serien och 2 nya någon sladd dom äldre som spareparts så är nya rassliga om 20år sen kan man köra 10år till på spareparts då är jag 70 ...blir lagomt det

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

MX518 har jag två som reserv och resemöss främst för den bärbara datorn. Bytte ut de för att jag tyckte inte att hastigheten räckte längre. Rullar 3000 på hemmaskärmen (1440p) vilket är nästan det dubbla vad de klarar. På en 900p 14" så är 1600dpi fullt tillräckligt.
Gillar känslan bättre i viss mån än min G900 men allt annat är den inte nära att leka med den trådlösa kungen

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk

Hur kan ni fortfarande köra med MX518 som har så sjukt låg DPI som 1600???

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Hur kan ni fortfarande köra med MX518 som har så sjukt låg DPI som 1600???

Jag har en G502, och jag kör till 98% runt 1500-2100 dpi, varför är högre/lägre bättre/sämre?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

518, nymodigheter. Har en mx510 som vart i bruk sen 2004

Har dock en g400 också, köpte dock den mest som reserv den dagen 510 kastar in handduken (kosta bara 250kr också).

Hade jag köpt nytt idag så ser g403 intressantast ut, men Vafan har hänt med priset!? Dubbelt upp från gamla modeller...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av sKRUVARN:

518, nymodigheter. Har en mx510 som vart i bruk sen 2004

mx510 är sjukt snygg den med! Tycker moderna möss inte kan mäta sig utseendemässigt med dessa gamla stilrena modeller! Själv har jag faktiskt även en ännu äldre, hyfsat liknande modell (iaf kurvningen) med "tactile feedback", lite plastig dock - logitech iFeel mouseman. Den microvibbar i handen varje gång muspekar-symbolen byts mot "handen med pekfingret"-symbolen. Dvs typ varje gång man drar pekaren över nått klickbart. Ganska irriterande funktion faktiskt

Skrivet av Kevlarheart:

Hur kan ni fortfarande köra med MX518 som har så sjukt låg DPI som 1600???

Skulle också vilja veta när man lider av den låga DPI'n. Strular det med 4K-skärmar (jag har ingen sån)? Att man får göra långa svepningar för att flytta pekaren över skrivbordet? Eller är det i spel du syftar på? ...Vad blir problemet?

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Hur kan ni fortfarande köra med MX518 som har så sjukt låg DPI som 1600???

Vem använder ens en datormus på sådan DPI? Kör min på 800 och det är helt perfekt.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk

Har haft min MX518 i 7-8 år nu och trots tusentals speltimmar har den aldrig krånglat. Gummit börjar bli lite äckligt dock. Den duger gott och väl än idag, spelar dagligen R6 Siege med den på lägsta dpi-inställningen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kevlarheart:

Hur kan ni fortfarande köra med MX518 som har så sjukt låg DPI som 1600???

För att vi inte är 12 åriga cs spelare som tror 6000dpi gör oss bättre

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kattus:

Vem använder ens en datormus på sådan DPI? Kör min på 800 och det är helt perfekt.

Kör min Steelseries Rival på 2600 DPI. Det blir för mycket viftande med lägre DPI. Jag håller i musen med bara fingertopparna och behöver aldrig flytta på armen och väldigt sällan behöver jag vrida lite på handleden, vanligtvis räcker det med att jag bara flyttar på musen med fingrarna för att komma åt vad som helst på mina 2 skärmar.

Prima sätt att unvika musarm.

Permalänk
Medlem

Hade också en MX 518 bra länge tills jag kände de var dags att uppgradera. Blev en Zowie FK1 och har inte ångrat bytet alls. Mycket skön mus och inte alls lika tung och klumpig som mx 518 i mitt tycke. Gäller bara att hitta någon mus man själv tycker om, möss är väldigt inviduellt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk

Älskar min 518 men hatar att det inte går att byta pollrate på den!

Permalänk
Medlem

Mx 518 står sig fortfarande perfekt har nog 3 ligger i men min favorit i cs är fortfarande explorer 3.0 så den lär användas upp innan mx 518 åker fram igen

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Mx 518 står sig fortfarande perfekt har nog 3 ligger i men min favorit i cs är fortfarande explorer 3.0 så den lär användas upp innan mx 518 åker fram igen

Tycker du om explorer 3.0 i CS så bör du kika in Zowies möss. Nyare givetvis men inget krimskrams. Du pluggar in den o o kör, finns i samma former som explorer musen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Pappa kör min mx518.
Hade en sväng med Qpad5k och Mionix naos, fina möss, men tycker dom hade lite kvalitetsproblem, dubbelklickandet på båda. Mycket irriterande.

Sen blev det g502, g602, men båda är utbytta till fördel för mx master.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W