Microsoft bekräftar prestandaproblem i spel med Creators Update

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krakkan:

Aldrig haft något problem med nån windows uppdatering, undrar om inte folk som får så många problem modifierar sina windows med program, alltså ändrar inställningar som annars är gömda osv.
Nu har dom ju iof erkänt att dom messat upp

Nu kan jag naturligtvis inte svara för alla andra med samma fel men jag kan försäkra dig om att jag inte "modifierat" mitt windows med program.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Nu kan jag naturligtvis inte svara för alla andra med samma fel men jag kan försäkra dig om att jag inte "modifierat" mitt windows med program.

Skickades från m.sweclockers.com

Det var bara en teori

Permalänk
Medlem
Skrivet av axello:

Okej, kör alltid 1440p, ultra, 60fps vsync och är nöjd med det, så har inte brytt mig om gsync direkt, men faktum kvarstår ju, G-sync eller inte verkar inte ha med om man får problem eller inte att göra? Dom nämner ju dessutom specifikt i tråden att G-sync i windowed mode har slutat fungera för många, och att flera dessutom blivit av med problemen genom att stänga av just G-sync?

Det känns mer som att detta drabbar folk "random", och varken blir bättre eller sämre överlag med eller utan G-sync.

Om vi säger så här: om problemet är helt orelaterat till G-Sync så kommer problemet bli mindre märkbart när G-Sync är aktiverat just för att det "förminskar" stuttering.
Om det är relaterat till G-Sync så är det ju en annan femma. Men generellt sett så hjälper adaptiv synk till så att lagg/stuttering blir mindre irriterande genom att helt enkelt ta bort en del av det.

Skrivet av Krakkan:

Aldrig haft något problem med nån windows uppdatering, undrar om inte folk som får så många problem modifierar sina windows med program, alltså ändrar inställningar som annars är gömda osv.
Nu har dom ju iof erkänt att dom messat upp

Jag kan ju säga att DXtory slutade fungera för mig när jag uppdaterade till 1703 "Creators Update". Inga konstiga modifikationer, bara en direkt uppdatering som gjorde att det sade plopp. Uppenbarligen var jag inte ensam i det här då utvecklaren fick patcha programmet för att ta bort problemet: FIX: Problem of the compatibility. (Windows10 ver1703 build15063) - månaden efter uppdateringen kom ut.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Skrivet av BjornS:

Frysningar - menar du inte långa laddningstider helt enkelt? Det är ett känt problem om man har Nvidia-kort och Fallout 4. Fixas genom att slå av VSync eller sätta den till "Fast". laddningstiderna blir kanske en fjärdedel så långa efter att man gör det. Å andra sidan blir lockpicking nästan omöjlig.

Nope, frysningar. Creators update gjorde något. Har inte kunnat körat det sedan (utan win7 i VM).

https://www.youtube.com/watch?v=a14mKhY4V3A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Nope, frysningar. Creators update gjorde något. Har inte kunnat körat det sedan (utan win7 i VM).

https://www.youtube.com/watch?v=a14mKhY4V3A

Har hela tiden anat att Creators Update gjorde något med i alla fall flera DX12 baserade titlar. Mankind Divided är ett.
Testade precis senaste insiderbygget innan jag såg artikeln här och kan bekräfta att det för mig är återställt till samma eller nästan samma skick och prestanda som innan Creators Update. Med Creators Update hackar det avsevärt och ger lägre framerate än DX11. Oavsett drivare och med eller utan OSD-program. Något som inte var fallet innan. Nu flyter det med samma drivare jag haft ett tag under Creators Update bra igen. Lag grön här för övrigt.