SweClockers gästar 99:s uppesittarkväll om Apples evenemang den 12 september

Permalänk
Skrivet av Pulver:

Jag är också nyfiken på vad de tänkt att LTE i Apple Watch ska användas till.

Träna med GPS och lyssna på musik via Apple Music offline fungerar idag - du kan alltså redan lämna telefonen hemma.

Vi får väl se vad de berättar ikväll

Yes, jag använder den möjligheten tillsammans med trådlösa hörlurar när jag springer. Det hade varit lite coolt att kunna använda klockan som telefon också, som man kan idag fast då utan att ha telefonen med sig. Andra möjligheter är att lyssna på streamad musik (som ej är nedladdad) och ljudböcker (om bara Storytel ser till att fixa en app till watch...). Detta är emellertid endast smådetaljer och någon större användning för LTE ser jag inte i nuläget.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Delerium:

Utifrån den info som har läckt verkar det som att Apples nya lur kommer ha ännu mindre dödyta än Galaxy S8. Vi får väl se i morgon om det stämmer.

https://blogs-images.forbes.com/gordonkelly/files/2017/06/Screenshot-2017-06-26-at-00.52.40.png

Nästan som denna.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Jag som är på jakt efter en ny telefon ser fram mot eventet(haft både android och iphone) + allt annat som släpps fram till jul.

Sedan återstår bara som vanligt att göra en intern checklista på vad jag vill ha för funktioner. Vilka funktioner jag kan tänka mig att ev. kompromissa bort(som inte är en deal breaker)och slutligen: Priset!
Oavsett vilket läger jag än väljer, kostar de lurar jag är intresserad av mellan 7-10k.

Pengarna i sig är inte problemet, utan mer utav en principfråga. Vill jag lägga så mycket pengar på en telefon? För mig som inte använder telefonen så mycket skulle de flesta säkert rekommendera en schysst "kinalur" eller liknande för halva priset.

Det är lite utav samma diskussion som två polare hade gällande ett cykelköp:

Polare 1 älskar att cykla och använder den huvudsakligen för motion, samt pendla mellan hem & jobb. Han köpte för 2v sedan en ny racer för runt 50k.
Polare 2 som inte är lika inbiten cyklist undrade hur polare 1 kunde lägga 50k på en cykel "Det är ju bara en cykel!" uttryckte han.
Polare 1 förklarade att han haft samma frågeställning gällande polare 2 och hans bil och alla pengar han lagt på dyra tillbehör. "Det är ju bara en bil".

Generellt(oavsett vad) är väl de flesta beredda på att lägga det där "lilla extra" om det ligger oss varmt om hjärtat.

"Men det är ju bara en telefon..."

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem

Fast den där har en svart remsa där nere.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Delerium:

Fast den där har en svart remsa där nere.

Andra varianten..den lyxigare

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Den såg lite skum ut med uppskickande kamera o högtalare. Då föredrar jag nog att ha det integrerat i skärmen.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk

Där fick vi svaret. Det blir LTE för Apple Watch S3 men inte i Sverige, åtminstone inte förrän senare. Blä!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Delerium:

Den såg lite skum ut med uppskickande kamera o högtalare. Då föredrar jag nog att ha det integrerat i skärmen.

Tror det är en addon, dvs man kan ta bort den.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Tror det är en addon, dvs man kan ta bort den.

Men då har man ingen frontkamera?

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Delerium:

Men då har man ingen frontkamera?

Sätter man dit vid behov, vad vet jag? Den finns inte där på bild 2 ialf.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Utifrån den info som har läckt verkar det som att Apples nya lur kommer ha ännu mindre dödyta än Galaxy S8. Vi får väl se i morgon om det stämmer.

https://blogs-images.forbes.com/gordonkelly/files/2017/06/Screenshot-2017-06-26-at-00.52.40.png

Stämde på pricken 😂

Skickades från m.sweclockers.com