Apple lanserar Iphone X, Iphone 8 och Iphone 8 Plus

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FabriciusRex:

Effektivitetskärnor?

Det som dom andra tillverkarna kört med sen runt 2014

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se hur de presterar. De senaste åren har Apples lurar krossat allt motstånd vad gäller prestanda trots att konkurrenterna haft fler kärnor och mer minne. O andra sidan har de legat lite efter en del av konkurrenterna vad gäller dödyta på skärmen, olika teknologier som trådlös laddning osv. Men nya iPhone X verkar ligga bra till även där. Kan bli en riktig dräpare, enda nackdelen är väl priset.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem

Måste säga att det var ju verkligen rätt val av material denna gången. Aluminium som har varit på de senaste lurarna är hemskt..

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

@Delerium: Jag läste någonstans att appar och liknande optimeras mycket bättre till IOS än vad det gör till android och att det är därför de har så mycket bättre prestanda än motsvarande android lur. Inte helt säker dock. Sen spelar väl skärmens upplösning lite roll då det är lättare att driva en skärm med mindre pixlar? Vet inte om det spelar så mycket roll dock.

*edit Annars är jag faktiskt nästan sugen på Iphone 8 om nu inte priset blivit så högt då jag är en fattig student. Vill prova IOS men vill inte vara så instängd och tvungen att köpa massa extra saker för att kunna utnyttja telefonen till max.

Mvh

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800X3D, GPU: Powercolor Radeon RX 6900 XT Red Devil Ultimate, MOBO: MSI B550M MAG Mortar, RAM: 32GB 3200MHZ, Nätdel: be quiet! Dark Power 12 750W, Lagring: 3TB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Delerium:

Ska bli intressant att se hur de presterar. De senaste åren har Apples lurar krossat allt motstånd vad gäller prestanda trots att konkurrenterna haft fler kärnor och mer minne. O andra sidan har de legat lite efter en del av konkurrenterna vad gäller dödyta på skärmen, olika teknologier som trådlös laddning osv. Men nya iPhone X verkar ligga bra till även där. Kan bli en riktig dräpare, enda nackdelen är väl priset.

Kanske inte är så svårt då man fråntar användarna att bestämma själv över luren. Kan man fortfarande inte dela bilder,filmer eller musik via bluetooth? Sen gör Apple mjukvara för ett fåtal EGNA telefoner meds Android gör för hundratals så ja där har du svaret när det kommer till optimering/hårdvara. Sen biblioteket som ska fungera på huntratals olika lirar med hundratals olika kombinationer hårdvara. Allt annat vore skam om dom inte lyckas optimera sin egen mjukvara mot sin egen hårdvara!

Som sagt är fortfarande förbluffad över att folk köper Apple produkter 2017!

Väntar bara på Icar som du måste tanka på Ifuelstation för tanklocket är inkompatibelt med vanliga mackar

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

Så iphone 8 ställer sig rakt mot S8 i pris fast med samma skärmyta som 7an och med 720p (ish) skärm. De skojar? Ohh wait 7 hade också det, det visste jag inte ens om haha. Alltså 1080p är ju industristandard för alla telefoner över 2500kr.

X är ser ju bra ut om man bortser den prislappen

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av DJ-SAAB:

Dom skärmupplösning för de priset skulle inte tro det. Hade de varit 1440 eller 4K då kan vi va överens med prissättningen men annars inte.

Dessutom hade Iphone X kunnat satsa direkt på 1440 px istället 1125 px :/

Vem f-n behöver mer än 458 ppi?
Nä hårdvaran är säkert toppklass, det är priset och iOS som är problemet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

Borde vara LG, Samsung gör inte OLED vad jag vet.

Samsung gör OLED, suttit OLED displayer i Samsungs toppmodeller sedan 2010.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Finns det någon som är teknikintresserad som köper en Iphone idag? Personligen tycker jag Apple är skit när det kommer till just teknik och hur detta företag låser in sina kunder på tillbehör samt nekar en frihet att göra vad man vill med produkten man köper.

Jag är väldigt teknikintresserad och köper alltid iphone än så länge.

Dom har knutit ihopa hårdvara och OS i ett som gör att allt funkar bra

Iphones har alltid haft den kraftfullaste hårdvaran på marknaden

Vad är det dom låser in dig på?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Esseboy:

Att ha bäst telefoner och att sälja mest går sällan ihop på konsument marknade, mest tilltalande design och märke går hem där.

4 st 12 mp kameror ~ 150 dollar
Skärm ~ 100 dollar
Flashminne ~ 100 dollar
CPU, Ram o.s.v ~ 120 dollar
Batteri ~ 40 dollar
Skalet ~ 50 dollar
Summa: 560 Dollar

Så runt 440 dollar sätter Apple i egen ficka

Så de ska designa om telefonen för att tjäna mindre pengar? Orimligt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

256gb minne? För att få plats med vad? Vad kör man på dagens 13 laxars mobiler egentligen, fullmoddat Skyrim med HD textures, lol?

Själva har jag fortfarande en LG G2 som jag skaffade för 3200kr, bästa mobilen jag haft och inget jag ens tänker på att byta om den inte pajjar.

Permalänk
Medlem

Väntade in vad Apple skulle lansera och blir inte imponerad. Haft IPhone de senaste åren. Det här gör mig mer intresserad över att köpa en Nokia 8 med android. Hade Android före jag hoppade på Apple tåget. Även Huawei känns mer spännande än det här. OLED imponerar inte på mig utan föedrar hellre det vanliga LED och priset är ju också sin egen lilla historia. För 13k hade man velat önska högre upplösning för att det ens skall vara värt pengarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

$999 = 11500 kr.

Planerade ändå inte att köpa mobilen, men varför blir man aldrig förvånad av det svenska priset?

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Kan man fortfarande inte dela bilder,filmer eller musik via bluetooth?

AirDrop: https://support.apple.com/en-us/HT204144

Funkar väldigt bra mellan iOS-enheter.

Permalänk

Det bästa med hela presentationen var ändå när de pratade om att FaceID var det bästa och skröt om det, men sen när de skulle göra en Demo, icke-sa-nicke, då krånglar det direkt

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Esseboy:

Förutom till alla sina egna Telefoner, TV aparater, surfplattor o.s.v

Är Samsung som tillhandahåller Oled skärmarna till Iphone X. Men dom tar bra betalt för det, läste en artikel att Apple får pröjsa 120-150$ per skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Att ha bäst telefoner och att sälja mest går sällan ihop på konsument marknade, mest tilltalande design och märke går hem där.

4 st 12 mp kameror ~ 150 dollar
Skärm ~ 100 dollar
Flashminne ~ 100 dollar
CPU, Ram o.s.v ~ 120 dollar
Batteri ~ 40 dollar
Skalet ~ 50 dollar
Summa: 560 Dollar

Så runt 440 dollar sätter Apple i egen ficka

Ja, för utveckling och marknadsföring kostar ju absolut noll kronor, så 440 dollar går rätt ner i Tim Cooks ficka...

Grejen är att Apple kommer sälja den som smör ändå. Apple-märket är oerhört värdefullt och de gör telefoner som tilltalar en väldigt stor grupp. Själv tycker jag X är sjukt snygg, men kommer inte lägga de pengarna på den. Men Apple kan ta de marginalerna för de vet att de får de pengarna de vill ha. Hade du utvecklat och sålt nåt och sett att folk tömmer lagren när du ändå lägger på 20-30-40-50% marginal så är det ju bara le och vara glad. Och Apple som är 9:e mest värdefulla företaget (enligt Forbes) gör ju uppenbarligen nåt rätt...

Permalänk
Medlem

Apple fanboys är ju så underbara. De som länge försvarade de små skärmarna för det var optimalt jublar över dagens stora skärmar. De som sa att trådlös laddning var bajs när ifån 6 och 7 lanserades jublar nu.. snart säger de väl att de uppfann det också

Nej men fina telefoner, synd bara att de kör ios

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag…

Permalänk
Medlem

Sjukt spexig telefon och verkligen kul att se att de har valt såpass bra material!
Personligen så kommer jag nog aldrig att köpa den mycket på grund av priset och IOS.
Trots den väldigt saftiga prislappen så är det ju en väldigt fin telefon som jag bara tror kan ha gjorts bättre med en fingerprint-scanner under OLED-displayen. Men men, nästa gång kanske

Permalänk
Medlem
Skrivet av knge:

Vem har gjort OLED skärmen? Det måste väl vara Samsung i den?

Korrekt.

Permalänk
Skrivet av Mr_Lazy:

Borde vara LG, Samsung gör inte OLED vad jag vet.

Jag hoppas du skämtar?
https://www.androidheadlines.com/2015/08/samsung-increasing-o...
Det var 2015 och Samsung har bara satsat mer och mer på OLED sedan dess.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spawnbadboy:

Jag är väldigt teknikintresserad och köper alltid iphone än så länge.

Dom har knutit ihopa hårdvara och OS i ett som gör att allt funkar bra

Iphones har alltid haft den kraftfullaste hårdvaran på marknaden

Vad är det dom låser in dig på?

Antar att du slipper Itunes? Antar att du har friheten att dela bilder,Videos,Musik och andra filer fritt? Antar att du kan använda bluetooth för att skicka dessa till en annan telefon som det går på resten av alla telefoner? Antar att du kan expandera utrymmet på telefonen med SD kort? Antar att du kan installera appar från andra ställen än appstore? Antar att du kan köpa tillbehör från andra tillverkare ? Frågan är om jag behöver fortsätta?

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem
Citat:

Priserna börjar 7 995 kronor för 64 GB-varianten av Iphone 8, ända upp till 13 195 kronor för Iphone X med 256 GB.

Tim Cook Says Apple Products 'Change the World' and Aren't Priced Just 'For the Rich'

Världen är nog allt lite mer än västvärlden...

Permalänk
Skrivet av mikael_a1:

Var de fulla på Apple när de satte priserna?

Visst, Apples sektmedlemmar köper den väl om den så kostar 100 000 SEK.

Varför inte? Finns folk som köper Rolex klockor för miljoner. Har man pengar så har man.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hultron:

AirDrop: https://support.apple.com/en-us/HT204144

Funkar väldigt bra mellan iOS-enheter.

Haha !! Mellan iOS enheter? Men nu finns det andra telefoner med andra OS som dessutom är större marknadsmässigt så går det att dela med exempelvis Android? Annars är det en inlåsning. Du måste ha en Appleprodukt för att kunna dela. Så sjukt!

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Permalänk
Medlem

Tycker mobiltelefoner har kommit så långt att det inte blir en wow-faktor längre. Ni som är sugna på att plocka upp en, vad är det med iphone X som lockar egentligen?

Designen kan jag förstå att vissa diggar, även om jag inte gör det (kamerabumpen förstör mycket bland annat) samt att jag är väldigt fäst med att ha lite döyta för att greppa om samt 3 funktionsknappar på Android.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gropenator:

Tror nog att Tim Cook snackar skit bara, som alla andra Apple fanboys.

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiruz:

Haha !! Mellan iOS enheter? Men nu finns det andra telefoner med andra OS som dessutom är större så går det att dela med Android?

Men snälla, kan du sluta med ditt Apple hat?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forza1:

Tror nog att Tim Cook snackar skit bara, som alla andra Apple fanboys.

Min poäng.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av IcedEarth:

Men snälla, kan du sluta med ditt Apple hat?

Skickades från m.sweclockers.com

Bara fakta att Apple låser in produkterna dom säljer, Inget hat bara fakta

Visa signatur

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A