Apple tillkännager Watch 3 med 4G/LTE

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Json_81:

Röda pricken är bara på LTE-modellen.
Och du verkar vara väldigt ensam om att gilla den

Well, what can I say??
I'm a sucker for RED.

Aja, då hänger jag med - bara på LTE. check!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Ja, i dagsläget är det endast Apple Music som fungerar på Apple Watch, och Ja, det kostar 99:- /mån

Sedan kan ju Spotify komma till Apple Watch (de har sagt att det ska komma) men vi vet inte när.

Just nu ser det ut såhär med musik-streaming tjänster i offline läge på klockor:

*Apple Watch - endast Apple Music

*Klockor med Android Wear - endast Google Play Music

*Samsung Gear (Tizen) - endast Spotify

Det lutar åt jogging med en extra liten musikspelare på andra armen. Det var ju trist!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TE Computer-1|B550|5600X|NH-D9L|2x8GB|980 Pro|RTX 3060|SF600|Benq 21:9|B&W MM-1|B&O H95

Permalänk
Medlem

jag vill älska smartklockan - men jag vet inte vad jag skall ha den till egentligen.

Förutom att se modern ut?

// LZ

Permalänk
Medlem

Har beställ en AW S3 + Cellular

Gjorde först en utredning som klargjorde tre saker:
1) Den variant som säljs i Tyskland och UK använder samma LTE och UMTS band som de svenska operatörerna.
2) Åtminstone Telia för diskussioner med Apple och har eSim-verksamhet i bl.a. Norge så det bör komma även till Sverige även om det tar sin tid.
3) Man kan aktivera en cellular modell utan att aktivera LTE och då fungerar den som en vanlig AW dock med 16GB minne i stället för 8 GB.

Får min i mitten på Oktober. Har idag en AW S0 i rostfritt så var ändå sugen på uppgradering för att få simtracking och inbyggd GPS.

Permalänk
Medlem

Beställde 42mm Nike+
Kommer 9/10.

Lite synd att det är mindre minne på den utan LTE, men borde väl räcka för syftet ändå.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av fredl:

Gjorde först en utredning som klargjorde tre saker:
1) Den variant som säljs i Tyskland och UK använder samma LTE och UMTS band som de svenska operatörerna.
2) Åtminstone Telia för diskussioner med Apple och har eSim-verksamhet i bl.a. Norge så det bör komma även till Sverige även om det tar sin tid.
3) Man kan aktivera en cellular modell utan att aktivera LTE och då fungerar den som en vanlig AW dock med 16GB minne i stället för 8 GB.

Får min i mitten på Oktober. Har idag en AW S0 i rostfritt så var ändå sugen på uppgradering för att få simtracking och inbyggd GPS.

Varifrån beställde du och vad fick du ge för den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr_Phillie:

Varifrån beställde du och vad fick du ge för den?

Tyskland. 479 EURO. Måste levereras lokalt så en kollega tar med den till mig i Sverige.

Permalänk
Skrivet av fredl:

Tyskland. 479 EURO. Måste levereras lokalt så en kollega tar med den till mig i Sverige.

Tack, då vet jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

jag vill älska smartklockan - men jag vet inte vad jag skall ha den till egentligen.

Förutom att se modern ut?

// LZ

Jag är i en liknande sits. Jag har en Suunto Ambit 3 HR sedan 3 år som fungerar utmärkt för att visa tid med mera, samt för att följa upp träning. Egentligen behöver jag inte byta ut den, men precis som Tea42BBS vill jag älska smartklockan.
Vänligen motivera mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

jag vill älska smartklockan - men jag vet inte vad jag skall ha den till egentligen.

Förutom att se modern ut?

// LZ

Skrivet av Palle P:

Jag är i en liknande sits. Jag har en Suunto Ambit 3 HR sedan 3 år som fungerar utmärkt för att visa tid med mera, samt för att följa upp träning. Egentligen behöver jag inte byta ut den, men precis som Tea42BBS vill jag älska smartklockan.
Vänligen motivera mig!

Jag har ingen själv, vi börjar där... men jag har precis som ni suttit och letat efter saker som kan motivera mig till att tycka om den. Jag har hittat lite saker som verkar vetiga. Notifieringar! Den är taktil på så vis att den berättar saker utan att du behöver kolla. Man kan starta en navigering utan att behöva kolla eller höra en röst berätta för dig hur du ska köra. En puls för höger, en annan för vänster... enligt uppgift helt priceless. Den som tränar, eller vill börja träna... den kommer att hitta grejer som gör det roligare och enklare att följa upp. Du får onödig men skojig info i överflöd (så den lilla nörden i mig kanske kan börja röra på fläsket utan att det är en pina). Simma, springa, åka slalom osv, ja... till det vore det skojigt. Sen nämnde dom en skojig detalj på presentationen, om du får hög puls utan att du till synes tränar/rör på dig så får du en notifiering. Det kan vara lite roligt att reflektera över varför man får pulshöjningar, är det hon den snygga på kontoret, eller är det idioten på mötet, eller är det när jag har streak i BF1! Kul extrainfo liksom. Sen så är det alla andra vanliga grejer dårå, notifieringar, inkommande telefonsamtal (bara vrida och kolla klockan liksom), skicka dåligt ritade penisar till kompisar... är bara extra.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Sitter i samma sits, har varit sugen sen AW kom men inte riktigt hittat nån riktigt mening med en sak till att ladda!
Kan någon övertyga mig om varför jag ska köpa en? Vad är det som är SÅ bra med en AW3? Klarar jag mig utan LTE eller ska jag vänta? Mobilen är ju med jämt ändå