Extremt bra laptop säljes till löjligt pris

Permalänk
Medlem

Extremt bra laptop säljes till löjligt pris

För några månader sedan så gick jag igenom hela marknaden online för att hitta den billigaste datorn med en 4k skärm, quad-core processor och 16gb+ ram. Då hittade jag denna för 13 990 vilket var ett väldigt bra pris då övriga datorer med samma specs eller bättre kostade 20 000+.

Jag fick dock en Lenovo ThinkPad P51 20HH001RMX (Kostar 35 000 kr) från mitt nya jobb för en 2 veckor sedan så nu har jag inte riktigt någon nytta av datorn jag som jag vill sälja. Jag körde ett PerformanceTest på båda och den för 35 000kr fick 4100 i Score medans i jämförelse med den för 13 990 som fick 3800 så det är rätt häftigt att den nästan får samma. Sjukt prisvärd med andra ord.

Jag kickade dessutom in på Prisjakt igår och kryssade i samma specs som datorn jag säljer för att se vad man får betala idag för en dator med samma specs eller bättre. Resultatet är 14 990 och uppåt.

Så vad det för dator jag pratar om då? Jo det är denna:

Specifikationer:
Modell: Asus n552vw-fi040t
Skärm: 15.6" 4K IPS
Processor: i7 6700HQ Quad Core
Grafik: GTX 960M, 16GB DDR4
HDD: 256GB SSD

Originalförpackning ingår.
Inköpt 27 April 2017.
Garanti gäller fortfarande.
Den är i skick som nytt (Inga repor eller så).

Kort och gått så skulle du kunna gå och köpa denna dator eller en bättre för 15 000 eller ännu mer om du vill ha snäppet bättre men ifrån mig så får du köpa denna som fortfarande är i skick som ny och har garanti, för 8500 SEK!! Du står för portot.

Det är bara att slå till, den lär gå snabbt!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har jag hamnat på Blocket?

Skämt åsido inget fel på priset.

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

blir du inte av med den så bjuder jag 5000kr

Permalänk
Medlem

Kan man hämta den på Gotland eller?

Permalänk

Riktigt välskriven annons! Man blir taggad att köpa.
Har en bekant med just ovanstående dator. Älskar allt med den utom möjligtvis högtalarna som endast är hyffsat trevliga. Varken bra eller dåliga (men går att göra ännu "trevligare" med EQ inställningar). Man får så galet nice kvalitetskänsla från datorn i alla aspekter med sin design, speccar och tysta gång, men jag har precis köpt nytt så det är inte rikitgt läge för ännu ett köp.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem