open office raderar all text

Permalänk
Medlem

open office raderar all text

Vid två tillfällen när jag skrivit in text i open office writer så har texten raderats när jag tryckt på enter-tangenten. Första gången hade jag skrivit in sju sidor text och tryckt på enter-tangenten åtskilliga gånger på dessa sidor. Plötsligt hade jag bara en blank sida på skärmen, observera 1 (en) sida, inte sju. Jag hade sparat det jag skrivit regelbundet så jag stängde programmet utan att spara den tomma sidan och öppnade upp dokumentet igen, men det som kom upp var den blanka sidan. Andra gången detta hände så kollade jag på "spara" -ikonen innan jag stängde ner programmet och den visade då att programmet just sparat.

Två saker knasar alltså:
1. Programmet raderar all text när jag trycker på enter-tangenten (dock inte alltid alltså).
2. Programmet sparar av sig självt den raderade texten.

Någon som har en aning?
Jag sitter vid en Packard Bell dator med Windows 10 och skriver på open office 4.1.1 i programmet writer.

Permalänk
Medlem

Kolla om det finns någon autorecovery som gömd fil.
I annat fall bra anledning att betala för MS office som inte har sånna fuffens för sig.

Permalänk
Rekordmedlem

Du har en gammal version och Libre office är väl dessutom där det moderniseras mest idag.
Finns det nån speciell anledning till att du inte använder Libre office eller åtminstone en uppdaterad Open office ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Kanske testa LibreOffice? Så slipper du betala Microsoft...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte B550 Aorus Elite CPU: AMD Ryzen 5600X Ram: 16GB Ballistix 3600MHz CL16 GPU: ASUS TUF Gaming 3070 SSD: Kingston KC2000 1TB, Crucial MX500 512GB, Seagate 600 SSD 480GB PSU: Seasonic Focus GX650W 80+Guld Chassi: Phanteks P400A

Permalänk
Medlem

I vanliga Office så finns det en map som innehåller de sparade versionerna. Där kan man leta lite bland de sparade versionerna så brukar det gå att hitta en som är bra.
Det borde finnas en motsvarande funktion/map i open office.