Permalänk

Dator till 144hz skärm

Hej på er.

Sitter för tillfället på datorn i min signatur och känner att jag inte riktigt utnyttjar datorn fullt för prestandan, spelar t.ex WoW på low/mid (prioriterar fps över allt annat), CS:GO i 1024 osv osv.

Har fortfarande drygt en vecka kvar på öppet köp så tänkte gå tillbaka med allt förutom chassi, SSD, nätagg.

Så kommer ju bli ett nedbyte och tänkte köra Ryzen denna gången (kanske inte ett nedbyte helt och hållet då?), men vad för setup ska jag köra som går att spela på med min 144hz skärm för att kunna utnyttja den men inte ändå lägga ut så pass mycket som denna nuvarande dator kostar?

Spelen i tanke nu är då WoW, CS och liknande.

Tack på förhand.

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)

Permalänk
Medlem

... fick jag komma med ett helt galet tips så är det rätt trevliga saker du sitter på, du kan inte bara höja upplösningar och sådant för att kompensera mot överprestandan du sitter på?

Alltså, CS:GO sitter med en fåtrådig lösning där klockfrekvens är mycket viktigare än antalet trådar och så ska du ge dig på ryzen? Har du tänkt igenom det där rent tekniskt?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

@Gurk: Som jag förstod det så vill ts lämna tillbaka datorn för att köpa en lite billigare
EDIT: Oops, läste igenom ditt inlägg lite noggrannare.

Min kompis byggde nyligen den här datorn, kan rekommendera något i stil med det! Du kan ju byta till ett GTX 1070 om du känner att 1060 inte är tillräckligt. Ta bort kylpastan, lägg till en kylare, SSD och nätaggregat (förslagsvis EVGA Supernova).

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10684103/heggelito-2-0

Permalänk
Medlem

Ehm varför impuls köpa sådant utan att tänka igenom också först? Kanske kommer det spel som drar nytta av hela dit system ändå nästa år, who knows.

Känns ju väldigt onödigt att gå tillbaka med saker för vad, 1000-1500kr om du köper en Ryzen? Ryzen är ju inte sämre men har du liks köpt en 7700k är det väl inget fel med det kan tyckas. Prioriterar du FPS är det väl bara bra som det är nu? I singel trådat etc slår ju ingen 7700k just nu då den har högst clock. Ryzen är ju bra men mer om du har annat som drar nytta av många trådar också.

Edit: Också varför skulle han köpa en 1700X om han vill dra ner kostnaden? Den presterar ju ej bättre i singel trådat ändå. Kostar lika mycket som en 7700k mer eller mindre. Alternativt är ju en 1600 och klocka till 4-4.2Ghz. Fast beror ju på mycket annat också om du kan överklocka och vill samt vilket moderkort du köper till då. Köper du liknande pris moderkort är det ju bara 1000-1500kr igen typ om du inte byter ned till ett 1070.

Visa signatur

<<< Ryzen 5800X w/ CM ML240R RBG w/ 2x Noctua 120mm - ASUS B550-PLUS Prime - MSI RX6650XT 8GB - Kingston 32GB 3600Mhz DDR4 RBG - 2x1TB M.2 SSD, 2x500GB SSD 2.5" - Fractal Design 750W Silver >>>

<<< Fractal Design Define C Tempered Glass + 1x 120mm + 2x 140mm Fractal Fans >>>

Permalänk

Blir nog att vänta in coffee-lake.

Tack ändå

Visa signatur

Laptop och Philips Fidelio X2HR :)