Permalänk
Medlem

X370 Moderkort med USB 3.0?

Hej,
Tänkte uppgradera min dator till en Ryzen 7 1700X och vill då kunna köra ett X370 moderkort men vill då använda nuvarande chassi som jag nyligen köpt. Finns det X370 Moderkort som har usb 3.0 då chassit inte stöder USB 3.1? Chassit det handlar om är Corsair Obsidian 450D och kommer då köra en AIO vattenkylare. Jag var impulsiv med chassit då mitt nuvarande på håller på att falla isär men glömde tänka i framtiden och det slår till nu. Om det inte finns några kort med usb 3.0 finns det då någon adapter som kan göra det?

Visa signatur

Razer Blade Pro 17(2020) I7-10875H, RTX 2070MQ, 16GB RAM. Spelar fortfarande i 1080p med högre uppdateringfrekvens.

Permalänk
Medlem

Finns det några utan? Jag orkade inte titta längre än 5 populäraste på prisjakt, men alla där hade åtminstone en USB 3.0-header.

Dold text
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Finns det några utan? Jag orkade inte titta längre än 5 populäraste på prisjakt, men alla där hade åtminstone en USB 3.0-header.

Så dom har? Står inget på tillverkarens sida, dom säger bara USB 3.1 gen "Double the speed of USB 3.1" eller typ så

Visa signatur

Razer Blade Pro 17(2020) I7-10875H, RTX 2070MQ, 16GB RAM. Spelar fortfarande i 1080p med högre uppdateringfrekvens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrikf1:

Så dom har? Står inget på tillverkarens sida, dom säger bara USB 3.1 gen "Double the speed of USB 3.1" eller typ så

USB 3.1 Gen 1 är samma sak som USB 3.0. Man har bara valt att uppdatera namnet för att skapa onödig förvirring. USB 3.1 Gen 2 däremot har en ny header som ser annorlunda ut. Tillverkarens produktsida för samtliga moderkort jag hade bilder på i förra posten har USB 3.0-headers listade bland specifikationerna och jag förutsätter att detsamma gäller för alla andra modeller.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av patrikf1:

Så dom har? Står inget på tillverkarens sida, dom säger bara USB 3.1 gen "Double the speed of USB 3.1" eller typ så

Ja, det finns. Räcker oftast med att gå in på produktsidan för moderkortet och klicka på galleri/gallery om inte annat så ser du Interna USB headers på moderkortet.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Är relativt sällsynt med interna 3.1 headers för frontpanelen på moderkort. De flesta har bara 3.1 för bakplåten. Dock är det så att även de som har interna headers för 3.1 har det för 3.0 också

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Ja, det finns. Räcker oftast med att gå in på produktsidan för moderkortet och klicka på galleri/gallery om inte annat så ser du Interna USB headers på moderkortet.

Ursäkta för sent svar men jag skulle kunna köra ett ASUS Strix X370-F och inte behöva oroa mig över kablar eller adaptrar?

Visa signatur

Razer Blade Pro 17(2020) I7-10875H, RTX 2070MQ, 16GB RAM. Spelar fortfarande i 1080p med högre uppdateringfrekvens.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av patrikf1:

Ursäkta för sent svar men jag skulle kunna köra ett ASUS Strix X370-F och inte behöva oroa mig över kablar eller adaptrar?

Ja, sen är det som @LemonIllusion påtalat USB 3.1 Gen1 är bakåtkompatibelt till 3.0 då de använder samma typ av kontakt. Personligen skulle jag inte betalat de summorna för ett ASUS moderkort, både Gigabyte och MSI har prisvärdare alternativ för en billigare peng.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Ja, sen är det som @LemonIllusion påtalat USB 3.1 Gen1 är bakåtkompatibelt till 3.0 då de använder samma typ av kontakt. Personligen skulle jag inte betalat de summorna för ett ASUS moderkort, både Gigabyte och MSI har prisvärdare alternativ för en billigare peng.

Valde ASUS för deras otroligt bra onboard audio då jag lyssnar väldigt mycket på musik också.

Visa signatur

Razer Blade Pro 17(2020) I7-10875H, RTX 2070MQ, 16GB RAM. Spelar fortfarande i 1080p med högre uppdateringfrekvens.