Playerunknown's Battlegrounds slår rekord i antal samtidiga spelare på Steam

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016
Skrivet av marcusOCZ:

Kan sätta precis vilka krav jag vill sätta, när du ändå kör med stråmann-nivå.

Du kan naturligtvis sätta vilka krav du vill, men det betyder inte att de är rimliga, speciellt sett till att spelet är i early access. Ändringar kommer att ske.

Och jag tycker inte att jag framförde något halmdocke-argument, jag svarade på det du skrev i ditt inlägg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av jawik:

Spelar inte någon roll om spelet så kostar en tusenlapp, det står tydligt att det är ett Early Access-spel när man köper det. Är man inte beredd att ta ändringar som kan komma i early access så bör man inte köpa spelet till att börja med.

Njae, det där tycker jag är struntprat. Att det har en early access-stämpel gör ingen skillnad. Hade det varit en gratis beta hade jag hållt med.

|| Intel 8700K || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Samsung 960 EVO 250GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Early access är det "nya" typ alla kör med för då tror dom att man kan göra vad som.
Att spel är i early access flera år säger ju hur meningslös den stämpeln är.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016
Skrivet av Dunder:

Njae, det där tycker jag är struntprat. Att det har en early access-stämpel gör ingen skillnad. Hade det varit en gratis beta hade jag hållt med.

Men man kan ju inte bara se förbi att det inte är ett färdigt spel. Man väljer ju själv att köpa något som är under utveckling, då får man också acceptera att saker inte är färdigutvecklade. Att spelet kostar pengar trots att det är under utveckling tar inte bort det faktumet.

Sen säger jag som sagt inte att man ska hålla tyst. Utvecklarna behöver feedback. Men att sätta ett early access-spel i samma fack som ett färdigt och släppt spel tycker jag blir fel.

Inledningstexten på Steam Store för early access.
Notera: Detta Early Access-spel är inte färdigt och skulle kunna ändras ytterligare. Om du inte känner för att spela spelet i sin nuvarande form bör du vänta för att se om spelet fortsätter utvecklas mer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016
Skrivet av Nivity:

Early access är det "nya" typ alla kör med för då tror dom att man kan göra vad som.
Att spel är i early access flera år säger ju hur meningslös den stämpeln är.

Jag tycker Early Access borde få någon form av begränsning i tid. Max ett år eller något liknande. Problemet då är väl att spel släpps som halvfärdiga.

Själv gillar jag inte att spela Early Access för jag brukar hinna tröttna på spelet innan det nått release och fått allt innehåll. Sedan återupptar jag nästan aldrig ett spel jag slutat vilket gör att jag tycker att jag missar mycket. Vilket gör att det är få spel jag spelar i Early Access.

Så helst skulle jag se Early Access som typ en sista stresstest/buggfix där Early Access bara varar de sista 3-4 månaderna på ett i stort sett färdigt spel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bästkusten
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av jawik:

Men man kan ju inte bara se förbi att det inte är ett färdigt spel. Man väljer ju själv att köpa något som är under utveckling, då får man också acceptera att saker inte är färdigutvecklade. Att spelet kostar pengar trots att det är under utveckling tar inte bort det faktumet.

Sen säger jag som sagt inte att man ska hålla tyst. Utvecklarna behöver feedback. Men att sätta ett early access-spel i samma fack som ett färdigt och släppt spel tycker jag blir fel.

Inledningstexten på Steam Store för early access.
Notera: Detta Early Access-spel är inte färdigt och skulle kunna ändras ytterligare. Om du inte känner för att spela spelet i sin nuvarande form bör du vänta för att se om spelet fortsätter utvecklas mer.

Jo, när de tar ~300kr för det så tycker jag faktiskt det. Alla spel idag fortsätter utvecklas efter release, men med early access-stämpeln försöker de äta kakan och ha den kvar, genom att varken släppa spelet på riktigt eller köra betor som alla andra tvingas göra.

|| Intel 8700K || MSI GTX 1080 TI Gaming X || Xonar DG || Samsung 750 EVO 500GB & OCZ Agility 3 120GB & Samsung 960 EVO 250GB & Crucial V4 256GB || XFX XXX 650W || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

Dagens spelkunder gillar micro transactions helt enkelt och utgivarna hör bön.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mark
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Homer_S1:

@kelthar:

Man behöver inte editera ini för att få till crouchjump.
Jag gjorde min enligt "wtfmoses" och det funkar kanonbra.

/Homer_S

Du råkar inte ha en länk till detta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trondheim, Norge
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av jawik:

Och jag tycker inte att jag framförde något halmdocke-argument, jag svarade på det du skrev i ditt inlägg.

Det var precis vad du gjorde.

Jag skrev:

Lite så jag känner också. Visst, jubel och klang för att dom har sålt 10 miljoner spel, men glöm inte bort att folk kastar bort massa timmar på detta spel.

1.5 av 100 är fuskare som blivit bannade, man kan ju bara undra hur många fler det finns. De tvingar fram en Post processing-lösning för att man kan se igenom dimman med meny öppen och bannar folk för att de tar bort Post processing i .ini när de visar sig att det går bort över 10% i prestanda.

Är väl först och främst fuskare och prestanda dom borde jobba med.
Det känns som om allt för många tror att PU är en slags messias.

Du svarade:

Man får tänka på att PUBG fortfarande är i early access, så man kan inte sätta samma krav på det som ett spel som är "klart". Så att man lägger många timmar på spelet är inte en bra ursäkt för att klaga på vissa saker, man har fortfarande accepterat att spela ett halvfärdigt spel.

Ingenting i det du skrev stämde överrens med det jag sade. Mina ursäkter för att klaga på spelet ligger först och främst i att få bort fusk och att få fram mer prestanda. Ser du då var stråmannen är?

Ryzen 1700 @3750--2X8GB G.Skill 3600 @3333mhz-14-14-14-14-28--Gigabyte RTX 2080 Ti med Corsair H105 plus Kraken adapter--Noctua NH-D15--EVGA 850 G3

9900K@5.2--2X8GB G.Skill Ripjaws 3600 @ 4133 17-17-17-34--Inno3D RTX 2080 Ti AIO--Rog Strix Z390-F--Noctua NH-D15

-----------Twitch-------------

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arvika/Thn/localhost
Registrerad
Jul 2001

Kanske bara är jag!
Men jag anser att ändra i INI filer för funktioner som inte nås genom GUI från start är fusk det med.
Lägg in det default lr bana folk som ändrar filer för att få in sina funktioner.

Folk ska spela på lika vilkor! Verkar vara ett underhållande spel, är det värt pengarna?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016
Skrivet av marcusOCZ:

Det var precis vad du gjorde.

Jag skrev:

Lite så jag känner också. Visst, jubel och klang för att dom har sålt 10 miljoner spel, men glöm inte bort att folk kastar bort massa timmar på detta spel.

1.5 av 100 är fuskare som blivit bannade, man kan ju bara undra hur många fler det finns. De tvingar fram en Post processing-lösning för att man kan se igenom dimman med meny öppen och bannar folk för att de tar bort Post processing i .ini när de visar sig att det går bort över 10% i prestanda.

Är väl först och främst fuskare och prestanda dom borde jobba med.
Det känns som om allt för många tror att PU är en slags messias.

Du svarade:

Man får tänka på att PUBG fortfarande är i early access, så man kan inte sätta samma krav på det som ett spel som är "klart". Så att man lägger många timmar på spelet är inte en bra ursäkt för att klaga på vissa saker, man har fortfarande accepterat att spela ett halvfärdigt spel.

Ingenting i det du skrev stämde överrens med det jag sade. Mina ursäkter för att klaga på spelet ligger först och främst i att få bort fusk och att få fram mer prestanda. Ser du då var stråmannen är?

Så du ignorerar helt resten av det jag skrev i mitt svar? Du tar ut delar och kallar det "straw man". Jag anser att du har fel där, att jag inte kommenterade din del om "fuskare och prestanda" direkt gör det inte till en "straw man".

Den delen du har tagit ut var relaterad till ditt "folk kastar bort massa timmar på detta spel" och som en del i den generella upplevelsen av spelet, inkluderat prestandaproblem. Det sammanhanget bör du inte ha några problem att se om du läser vad du själv klistrat in ovan.

Gällande fuskare så har jag under ca 240 spelade timmar inte träffat på en enda misstänkt fuskare. Inte heller har någon av de jag spelar med kunnat bekräfta fusk. Om något så är väl buggen med att de kan trolla bort dimman att anse som fusk, men det har de ju åtgärdat tillfälligt nu.

Och var god och se mitt svar som en helhet och ta inte bort resten av delarna. I mitt inlägg ingick också följande.

Jag tror att post processing-delen bara är en snabbfix tills de löst problemet "på riktigt".
Vilket är rakt relaterat till ditt andra stycke om post processing och dimm-problemet.

Sen ska man naturligtvis inte hålla tyst. Berättar man inte för utvecklarna vad man tycker är fel med spelet så vet de heller inte vad som behöver justeras.
Ovan är uppföljning på Early Access-delen som förtydligar att man bör säga vad man tycker är fel med spelet även om man får acceptera lite extra krångel i Early Access. Dvs du kan absolut klaga på prestanda och annat, men det är ett spel under utveckling och det måste man acceptera.

Baserat på din argumentation om "straw man", så skulle man lika gärna kunna vända på det och säga att du försöker göra en "straw man" genom att du plockar ut specifika valda delar ur mitt inlägg och ignorerar resten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingfors
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av Evanswachtz:

@Equilibrium:
Jag tror att spelet kommer dö ut inom ett eller två år, hela battle-royale genren dör nog ut snart..

Ja precis, då kan man testa i lugn och ro än detta att alla tittar på en och kommenterar och pekar ut brister i ens taktik etc.

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östergötland
Registrerad
Jan 2011

@The_Fatrix:
Subjektivt givetvis, men jag tycker absolut det är värt pengarna.
En match tar (om man överlever länge) ca 30 min. Du behöver inte spela länge för att bygga upp en bra karaktär med bra utrustning osv.
En färsk spelare har samma möjligheter i matchen som en erfaren spelare, bortsett från erfarenheten då. Smidigt att spela oavsett om du tänkt lira en halvtimme eller sex timmar.

FD Define R4, ASUS Z170-A ATX , BeQuiet Dark Power Pro10 850W, Intel Core i7 6700K, GTX 780 Ti DCII, 16GB DDR3, Samsung SSD PRO 850 512GB, 2TB Samsung, 2TB WD, 3TB WD.
Asus PB278Q
Denon AVR X-2000, B&W 685

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Feb 2010

Spelet ser roligt ut, inte likt som tidigare överlevnadsspel.

Enda är väl kanske att jag är lite små fundersam om det är för tidigt och köpa.

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6850K | 32GB RAM | RTX 2080

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm (Munka-Ljungby)
Registrerad
Nov 2005

@Orman: 0:46 in i denna videon https://www.youtube.com/watch?v=WtWpq0Gk6oY

/Homer_S

INTEL Core i7 8700K @ 4.7GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia GTX1080 TI| ASUS Xonar Essence stx II | 2x8Gb Vengeance PRO RED 3200 MhZ DDR4 | Samsung 950-Series PRO 256Gb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| G910 Orionspark & G900 Chaos Spectrum | Sennheiser PC363D Headset

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2008

gu va mycket människor här som klagar på Pubg. Bästa spelet som finns, ni är bara bortskämda ungar.

new main rig---i7 6700k,CM Hyper 212evo@63c load,Gainward Phoenix RTX2060, H110-I pro mitx, 2x8gb 2133mhz, 250gb 850 Evo + 500gb apple hdd, FD integra 550w 80+, Fractal Design Nano-S mITX
Main Rig--- 2700k,Scythe Samurai ZZ @ 54c load ASUS GTX970 Black OC edition @ 52c load GA-B75-D3H, 2x4gb xms3 1333mhz, 128gb SSD + 4x500gb lagring, OCZ Modxstream Pro 600watt, In-win Dragon Slayer chassi LaptopLenovo Legion y720, Gtx1060, i7 7700hq, 16gb 2133, 250gb ssd, 1tb hdd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Feb 2003

Köpte spelet för att polarna gick från H1Z1 till det, har lirat det typ 2 timmar sen i Maj. Tycker det är förbannat tråkigt jämfört med H1Z1. Allt med att modda vapen och för många val förstör det för mig.

devops

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arvika/Thn/localhost
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Henrik11:

@The_Fatrix:
Subjektivt givetvis, men jag tycker absolut det är värt pengarna.
En match tar (om man överlever länge) ca 30 min. Du behöver inte spela länge för att bygga upp en bra karaktär med bra utrustning osv.
En färsk spelare har samma möjligheter i matchen som en erfaren spelare, bortsett från erfarenheten då. Smidigt att spela oavsett om du tänkt lira en halvtimme eller sex timmar.

Köpte det

Har än så länge kört över mig själv med en bil.

Men ja det verkar lovande!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av webbson:

Köpte spelet för att polarna gick från H1Z1 till det, har lirat det typ 2 timmar sen i Maj. Tycker det är förbannat tråkigt jämfört med H1Z1. Allt med att modda vapen och för många val förstör det för mig.

2 timmar sen i Maj Det är inte många minuter det.

Köpte spelet, för att polarna gick från H1Z1 till det

För många val förstör det för mig

Sorry, men det är nog det mest tragiska jag läst på länge i spelväg

Inte mycket som funka för dig där inte, varför kan jag inte fatta, spelet är ju helt ok för att ha roligt med kompisarna! Och kom igen, 2 timmar är ingenting i detta spelet

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[NAS DNS-323 3TB][Skärmar=24",24",24" Eyefinity]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz,HD 6950 2GBFoto [Nikon D3100][70-300/35 1,8/18-55