Söker spel som uppfyller vissa kriterier

Permalänk

Söker spel som uppfyller vissa kriterier

Ibland önskar jag att det fanns ett register av spel där man kunder fitextsöka efter vissa funktioner eller kryssa i en checklista och få upp spel som matchar dom kriterierna. Steam har ju sina taggar oav. men jag har inte upplevt att detta hjälper mig nämnvärd.

Jag söker ett MMO/MMORPG som man kan spela på flera alternativa sätt. Fantasy miljö gärna.
Vilka funktioner är det jag söker?

Jag söker ett väldigt brett spel med många olika spelsätt.
Givetvis de vanliga MMORPG momenten med quests, raids osv.
Men där samhället byggs av spelare istället för NPCer.

Där man som spelare kan välja att spela hela spelet som Smed, eller Tailorer
Där man kan jobba med gathring och crafting och levla genom detta och hamna på samma level som de som faktiskt är ute och köttar monster. Något som inte hade varit möjligt om de inte hade haft Mina yxor och svärd.

Ett spel där tex raidbossarna inte droppar färdig gear, utan droppar material som en Weaponsmith eller Armorer i tillräckligt hög level kan använda för att skapa den rustning som eller det vapåen som efterfrågas.

Ett spel där spelarna kan Odla och laga maten som spelarna behöver
Där man också kan ge sig ut för att plocka vilda växter och göra potions.

Egentligen et World of warcraft men som tillåter och faktiskt kräver att folk spelar dessa olika yrken också för att hålla spelet rullande.
Där yrkena är lika mycket värda som de som krigar.

Ett spel där man kan föda upp drakar eller andra mounts, eller companions

Där spelarna själva bygger de byggnader och affärer som behövs.

Kanske är en utopi att hoppas att ett spel som det skall finnas
Men jag chansar att något åtminstone snarlikt finns!

Visa signatur

#[ ASRock 790 PRO RS], Intel Core i9 13900K 68mb], [Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB], [Corsair Vengeance DDR5 5600MHz 2x16GB],[ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED][PSU:Corsair RM1000x 1000W]

Permalänk
Medlem

Kolla in Black Desert online. Låter väldigt snarlikt det som jag har läst mig till om det spelet. Tror det är pay to play med vissa mictotransactions. Annars har jag för mig att man kan spela spelet precis som du beskriver

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk

@Various Gaming: Final Fantasy XIV kanske kan vara intressant? Där har du ju möjlighet att levla crafting helt separat. Kom precis en helt ny expansion också!