Disable min andra skärm nu hur enablar jag igen?

Permalänk
Medlem

Disable min andra skärm nu hur enablar jag igen?

Så min andra skärm är en 18inch packardbell som har varit påväg att dö på länge, den blev bara mörkare och mörkare och dog nyss rip.

Jag gick in då i Adjust screen resolution och tryckte advance settings - properties och disable på den, mn main skärm gick till 1600x1200 resolution och alla windows settings jag hade disablades, nvidia control panel öppnas inte "you are not currently using a display attached to an nvidia gpu".

Antar att jag behöver enabla min andra skärm igen och ta bort den på något annat sätt men jag vet inte hur, testar att detecta och hittar inget.

innan den dog så funkade den lite den blir bara svart efter ett tag så datorn kände av den och så

**Lyckades få det fixat, men hur disablar jag då min andra monitor, drar jag ur sladden så kan jag fortfarande röra musen dit etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av STAIGZOR:

**Lyckades få det fixat, men hur disablar jag då min andra monitor, drar jag ur sladden så kan jag fortfarande röra musen dit etc

Koppla bort skärm kabeln (om du inte har gjort det redan).
Sedan i ett kommand fönster (måste köras som administratör i Win 8/10) skriv detta
set devmgr_show_nonpresent_devices=1 och tryck på enter, skriv sedan start devmgmt.msc och enter igen.
I enhetshantare fönstret som öppnas välj "View", sedan "Show hidden devices".
Under "Monitors" höger klicka på den skärm som är "utgråad" och välj "uninstall".

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.