Är airpods värda sitt pris?

Permalänk
Medlem

Är airpods värda sitt pris?

Jag funderar på att köpa ett par airpods för 1700 kr, men är de värda sitt pris? Det är ändå mycket pengar för vad som i pricip är vanliga earpods utan sladdar. Vad tycker folket? Ska jag köpa? Och en bonusfråga; vet ni någon affär med rabattkod som gör att man kan få dessa mycket billigare? Hittade airpodsen här: https://www.mobilyx.se/catalogsearch/result/?cat=0&q=Airpods de ser överprisade ut, men med en kod får man 30 procent, så de landar på 1400 kr. Affären känns väl ändå lite shady, med blandade recensioner och betyg. Affären ligger i estland osv, men vill ändå ha er åsikt!

Tack på förhand

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

Ja det är ju tämligen enkelt

Tycker du de vanliga earpods har bra ljudkvalitet?
Är det värt för dig 1700 kr extra att få dessa trådlösa?

Om ja på båda så kör på. Om nej på någon, kör inte på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad jag hört så ska dom vara värda sitt pris, strular inte som en del konkurrenter tydligen gör. Inget jag kan intyga själv dock.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag är oerhört nöjd med mina och tycker de är värda sin kostnad, även om det inte hade skadat med att få dem billigare.

Jag misstänker att det kommer komma en modell med Qi-laddning framöver, då en sådan har skyltats i en av reklambilderna för iPhone 8/Watch Series 3(placerade på en laddplatta och den har även en LED framtill som inte första revisionen har).

Kommer en sådan inom en snar framtid, kan en eventuell prisjustering ske.

Jag har inget förtroende för mobilyx eller liknande affärer, som köra kampanjer som verkar för bra att vara sanna, konstiga fluktuationer i priser, baserade utomlands(med begränsat kundunderlag från Sverige).

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Ja det är ju tämligen enkelt

Tycker du de vanliga earpods har bra ljudkvalitet?
Är det värt för dig 1700 kr extra att få dessa trådlösa?

Om ja på båda så kör på. Om nej på någon, kör inte på.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gillar ljudet o allt, men det är väl priset som gör mig lite tveksam kanske. Men samtidigt lever man bara en gång, och mina sommarjobbspengar ligger kvar på kontot, och det är väl roligt att använa dem på något haha

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qn1f3:

Jag är oerhört nöjd med mina och tycker de är värda sin kostnad, även om det inte hade skadat med att få dem billigare.

Jag misstänker att det kommer komma en modell med Qi-laddning framöver, då en sådan har skyltats i en av reklambilderna för iPhone 8/Watch Series 3(placerade på en laddplatta och den har även en LED framtill som inte första revisionen har).

Kommer en sådan inom en snar framtid, kan en eventuell prisjustering ske.

Jag har inget förtroende för mobilyx eller liknande affärer, som köra kampanjer som verkar för bra att vara sanna, konstiga fluktuationer i priser, baserade utomlands(med begränsat kundunderlag från Sverige).

Ungefär aamma tanke som jag hade, men man vet ju aldrig...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

Inte imponerad av ljudkvalitén på mikrofonen. Flera jag pratar med har dem och ljudkvalitén är tämligen medioker, ibland hör man knappt vad de säger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdid:

Inte imponerad av ljudkvalitén på mikrofonen. Flera jag pratar med har dem och ljudkvalitén är tämligen medioker, ibland hör man knappt vad de säger.

Jag pratar inte så mycket i mikrofonen, så det borde inte vara ett problem. Men tack för din heads up!

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk

Problemet är att man ser så jäkla dum ut när man använder dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeepRaffing:

Problemet är att man ser så jäkla dum ut när man använder dem

haha,, ja det är ett problem. Men sen är jag typen som ser för jävlig ut oavsett vilka hörlurar jag har på mig

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Skäggig legend

Jag köpte faktiskt ett par nu på webhalldn för några dagar sedan. Helt klart värt för min del då jag springer runt en del på jobbet och inte vill ha sladdar runt mig. Klarar verkligen 4 timmar och laddas snabbt under lunchen för nästa pass tills man går hem. ljudkvalitet är som de med sladd.

När jag åker tunnelbana har jag mina QC35.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qn1f3:

Jag är oerhört nöjd med mina och tycker de är värda sin kostnad, även om det inte hade skadat med att få dem billigare.

Jag misstänker att det kommer komma en modell med Qi-laddning framöver, då en sådan har skyltats i en av reklambilderna för iPhone 8/Watch Series 3(placerade på en laddplatta och den har även en LED framtill som inte första revisionen har).

Kommer en sådan inom en snar framtid, kan en eventuell prisjustering ske.

Det kommer säljas ett laddfodral med stöd för airpower, men inte QI (men apple verkar jobba på att få in sin teknik i QI-standarden).
Man kan gissa att nya airpods säljs med det fodralet, men annars ingen skillnad.

Jag är supernöjd med mina airpods.
De låter bättre än earpods, och de sitter kvar i öronen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eribo01:

haha,, ja det är ett problem. Men sen är jag typen som ser för jävlig ut oavsett vilka hörlurar jag har på mig

Ja, en del har all tur här i världen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kdid:

Inte imponerad av ljudkvalitén på mikrofonen. Flera jag pratar med har dem och ljudkvalitén är tämligen medioker, ibland hör man knappt vad de säger.

Jag upplever tvärtom, att ljudet är förvånansvärt bra?

Skrivet av KeepRaffing:

Problemet är att man ser så jäkla dum ut när man använder dem

Haha, det kan se lite fånigt ut att springa runt med dem. Men vill man ha den funktionaliteten tycker jag de är betydligt mer diskreta än många andra varianter.

Skrivet av XHI:

Jag köpte faktiskt ett par nu på webhalldn för några dagar sedan. Helt klart värt för min del då jag springer runt en del på jobbet och inte vill ha sladdar runt mig. Klarar verkligen 4 timmar och laddas snabbt under lunchen för nästa pass tills man går hem. ljudkvalitet är som de med sladd.

När jag åker tunnelbana har jag mina QC35.

15min i fodralet ska ge 3h, så det kan nog stämma. Jag kör ofta mono-lur, då det är det primära skälet till att jag skaffade dessa, vill inte förlora omgivningen helt. Jag laddar de därmed oftast ömsom och har således inte problemet.

Skrivet av Json_81:

Det kommer säljas ett laddfodral med stöd för airpower, men inte QI (men apple verkar jobba på att få in sin teknik i QI-standarden).
Man kan gissa att nya airpods säljs med det fodralet, men annars ingen skillnad.

Jag är supernöjd med mina airpods.
De låter bättre än earpods, och de sitter kvar i öronen.

Det är väl klart de ämnar göra något proprietärt, så länge det är kompatibelt med Qi i viss mån och isf adderar extra funktionalitet till utrustninge som stödjer det, så är det acceptabelt i min mening. Det vore guld att bara kunna köpa det nya fodralet sen.

Men det blir ju också en fråga om livslängden på dess batterier, innan de inte längre kan hålla en vettig längd(för det är väl något som är oundvikligt med dagens batteritekniker och som oroat mig sedan jag införskaffade dem)?

Något annat jag upplevt är att det är inte 100% sömlöst med att synkronisera mellan enheter, inte ens mellan två iPhones mot samma Apple-konto. När jag testade mot en Windows-dator, fick jag soft-resetta den får att kunna para mot iPhone igen. Samt att för att visa batteriindikation i iOS kan det vara lite si och så med.

Det finns förbättringar att göra, men jag är äckligt nöjd med produkten som helhet och hade rekommenderat den till alla som tror sig ha behovet(för mig räckte den trådlösa friheten och bra ljud(inte audiofil någonstans)).

Kanske slänga upp en generell AirPod-tråd? Eller finns det motsvarande? För jag är ganska nyfiken på i vilken utsträckning ni t.ex. använder Siri?

Permalänk
Medlem

Jag älskar mina AirPods men jag skulle aldrig klara mig enbart med AirPods.

Det är fullt godkänt ljud (bättre än vanliga trådade pods), smidigheten är fantastisk, tekniken funkar verkligen klockrent och till min förvåning sitter lurarna som ett smäck i öronen. Känns som ett mindre halt material än vanliga pods.

Jag använder dessa hemma och på andra tysta platser för att lyssna på musik, podcasts och kolla film. I motsats till vad någon annan nämnde så har alla jag pratat i telefon med sagt att man hör mig perfekt.

Nackdelen är att lurarna inte stänger ut något ljud (duh... med tanke på designen) vilket gör det till en tråkig upplevelse att använda dessa i stökigare miljöer. På bussen, stan etc.

När det är ljudkvalitet och tystnad som står i fokus åker mina Bose QC25 fram istället. Dessa lurar tillsammans är en perfekt kombo. Hade jag bara haft råd med ett par lurar hade jag satsat på något annat än AirPods men om man som jag ser olika användningsområden, uppskattar tekniken och smidigheten, och har möjligheten att äga två par lite trevligare lurar så hade jag definitivt kört på AirPods!

Hoppas inte jag snurrade till det allt för mycket

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt AirPods, är det endast för att de är trådlösa som folk vill ha dem?
För 1700 kronor kan man ju få riktiga hörlurar med faktiskt bra ljudkvalité.
Earpodsen som kommer med iPhonen slänger man ju direkt för att de låter så horribelt, missar jag något?
Att det ser ut som att man har eltandborstsmunstycken i öronen är väl inte direkt ett plus heller..

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

Jag älskar mina AirPods men jag skulle aldrig klara mig enbart med AirPods.

Det är fullt godkänt ljud (bättre än vanliga trådade pods), smidigheten är fantastisk, tekniken funkar verkligen klockrent och till min förvåning sitter lurarna som ett smäck i öronen. Känns som ett mindre halt material än vanliga pods.

Jag använder dessa hemma och på andra tysta platser för att lyssna på musik, podcasts och kolla film. I motsats till vad någon annan nämnde så har alla jag pratat i telefon med sagt att man hör mig perfekt.

Nackdelen är att lurarna inte stänger ut något ljud (duh... med tanke på designen) vilket gör det till en tråkig upplevelse att använda dessa i stökigare miljöer. På bussen, stan etc.

När det är ljudkvalitet och tystnad som står i fokus åker mina Bose QC25 fram istället. Dessa lurar tillsammans är en perfekt kombo. Hade jag bara haft råd med ett par lurar hade jag satsat på något annat än AirPods men om man som jag ser olika användningsområden, uppskattar tekniken och smidigheten, och har möjligheten att äga två par lite trevligare lurar så hade jag definitivt kört på AirPods!

Hoppas inte jag snurrade till det allt för mycket

Använder själv ett par qc25or flitigt, men vill kunna ha ett par to-go lurar jag alltid kan ha på mig

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Jag förstår inte riktigt AirPods, är det endast för att de är trådlösa som folk vill ha dem?
För 1700 kronor kan man ju få riktiga hörlurar med faktiskt bra ljudkvalité.
Earpodsen som kommer med iPhonen slänger man ju direkt för att de låter så horribelt, missar jag något?
Att det ser ut som att man har eltandborstsmunstycken i öronen är väl inte direkt ett plus heller..

Har redan ett par bose-lurar, så jag känner mig nöjd så. Det jag söker är trådlösa to-go earbuds, och då passar dessa bra tror jag.

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av eribo01:

Använder själv ett par qc25or flitigt, men vill kunna ha ett par to-go lurar jag alltid kan ha på mig

Då tycker jag du är helt rätt ute! Kör bara kör!

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem

Bästa köpet på länge! Kan varmt rekommendera dom kör dom ihop med Android å de funkar väldigt bra.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av eribo01:

Har redan ett par bose-lurar, så jag känner mig nöjd så. Det jag söker är trådlösa to-go earbuds, och då passar dessa bra tror jag.

Kollat något på Earin? Visserligen ingen mikrofon i earbuds men mina tycker jag är riktigt nice
Annars är väll Airpods precis som all annan teknik. Gillar du dem och utseendet så kör på, skadar ingen mer än dig själv

Själv tänker jag för mycket på det här klippet varje gång jag ser airpods (cirka 0:50 in)

/iNZIGHT

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem
Skrivet av eribo01:

Har redan ett par bose-lurar, så jag känner mig nöjd så. Det jag söker är trådlösa to-go earbuds, och då passar dessa bra tror jag.

Vad jag menar är att vilka lurar du än köper i den prisklassen kommer ha betydligt bättre ljud, är det värt så mycket att de är trådlösa då?
Är det värt att betala 1700:- för 199:- ljud och 1500:- för att slippa sladden?
De är ju dessutom helt oanvändbara för pendling då de inte stänger ute ljud över huvud taget, med andra ord är de odugliga på tåg och buss, är det inte det "to-go earbuds" är till för?
Det är dina pengar, jag är bara förvirrad över hur en sådan här produkt kan gå hem hos folk.
Med det sagt så kanske problemet ligger hos mig i att jag är "elitistisk" och trångsynt när det kommer till hörlurar..
Jag är alltså här först och främst för att du ska veta vad det är du köper och om du redan vet det och är beredd att betala en sådan summa för produkten i fråga så vill jag bli upplyst av vad det är som gör att du/ni är villiga att göra just det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qn1f3:

Det är väl klart de ämnar göra något proprietärt, så länge det är kompatibelt med Qi i viss mån och isf adderar extra funktionalitet till utrustninge som stödjer det, så är det acceptabelt i min mening. Det vore guld att bara kunna köpa det nya fodralet sen.

Men det blir ju också en fråga om livslängden på dess batterier, innan de inte längre kan hålla en vettig längd(för det är väl något som är oundvikligt med dagens batteritekniker och som oroat mig sedan jag införskaffade dem)?

Något annat jag upplevt är att det är inte 100% sömlöst med att synkronisera mellan enheter, inte ens mellan två iPhones mot samma Apple-konto. När jag testade mot en Windows-dator, fick jag soft-resetta den får att kunna para mot iPhone igen. Samt att för att visa batteriindikation i iOS kan det vara lite si och så med.

Det finns förbättringar att göra, men jag är äckligt nöjd med produkten som helhet och hade rekommenderat den till alla som tror sig ha behovet(för mig räckte den trådlösa friheten och bra ljud(inte audiofil någonstans)).

Kanske slänga upp en generell AirPod-tråd? Eller finns det motsvarande? För jag är ganska nyfiken på i vilken utsträckning ni t.ex. använder Siri?

Vad det stod i artikeln så fungerar varken det fodralet eller apple watch med nuvarande QI-laddare, men förhoppningsvis i framtida standard.

Har inte testat mina med andra prylar, växla mellan iphone och ipad har funkat klockrent.

Använder inte siri alls med dem, enda gången jag pratar med henne är i bilen med carplay, där är det smidigt.
Prata in sms fungerar förvånansvärt bra.

Skrivet av careface:

Jag förstår inte riktigt AirPods, är det endast för att de är trådlösa som folk vill ha dem?
För 1700 kronor kan man ju få riktiga hörlurar med faktiskt bra ljudkvalité.
Earpodsen som kommer med iPhonen slänger man ju direkt för att de låter så horribelt, missar jag något?
Att det ser ut som att man har eltandborstsmunstycken i öronen är väl inte direkt ett plus heller..

Jag vill inte ha ett par stora klumpar på huvudet när jag är ute eller tränar, inte sladd heller.
Ljudkvaliten är tillräckligt bra för de situationerna.
Visst hade de gärna fått vara bättre och de hade gärna fått vara billigare, men sådana lurar finns inte idag.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av careface:

Jag förstår inte riktigt AirPods, är det endast för att de är trådlösa som folk vill ha dem?
För 1700 kronor kan man ju få riktiga hörlurar med faktiskt bra ljudkvalité.
Earpodsen som kommer med iPhonen slänger man ju direkt för att de låter så horribelt, missar jag något?
Att det ser ut som att man har eltandborstsmunstycken i öronen är väl inte direkt ett plus heller..

Jo, man kan till och med få bra trådlösa lurar för de pengarna. Men anser man att w1 chippet är värt priset så kan de väl funka, eller om man värderar diskretion högt. Personligen hade jag aldrig valt dem över mina headphone divine som parar snabbt och enkelt med nfc med minst tolv timmar batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Vad jag menar är att vilka lurar du än köper i den prisklassen kommer ha betydligt bättre ljud, är det värt så mycket att de är trådlösa då?
Är det värt att betala 1700:- för 199:- ljud och 1500:- för att slippa sladden?
De är ju dessutom helt oanvändbara för pendling då de inte stänger ute ljud över huvud taget, med andra ord är de odugliga på tåg och buss, är det inte det "to-go earbuds" är till för?
Det är dina pengar, jag är bara förvirrad över hur en sådan här produkt kan gå hem hos folk.
Med det sagt så kanske problemet ligger hos mig i att jag är "elitistisk" och trångsynt när det kommer till hörlurar..
Jag är alltså här först och främst för att du ska veta vad det är du köper och om du redan vet det och är beredd att betala en sådan summa för produkten i fråga så vill jag bli upplyst av vad det är som gör att du/ni är villiga att göra just det.

Har du läst mitt tidigare inlägg? Du behöver inte hålla med, men om du läser tråden ser du att det redan tagits upp flertalet anledningar till att AirPods kan vara ett bra val i många situationer.

Förstår inte riktigt varför du ber om att bli upplyst när svaren redan finns i tråden(?)

Jag respekterar självklart din åsikt, men läs iaf tråden.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

Har du läst mitt tidigare inlägg? Du behöver inte hålla med, men om du läser tråden ser du att det redan tagits upp flertalet anledningar till att AirPods kan vara ett bra val i många situationer.

Förstår inte riktigt varför du ber om att bli upplyst när svaren redan finns i tråden(?)

Jag respekterar självklart din åsikt, men läs iaf tråden.

Jag har läst hela tråden och anser att ditt påstående om att svaret redan finns är felaktigt.
Det enda jag sett hittills är "Superbra, köp!!", vilket inte riktigt fungerar som ett vettigt argument för mig.
Det är alltså så enkelt att folk betalar 1500 för den trådlösa aspekten och 200 kronor för ljudet och inte har några problem med det?
I sådana fall så har jag gjort mitt här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo, man kan till och med få bra trådlösa lurar för de pengarna. Men anser man att w1 chippet är värt priset så kan de väl funka, eller om man värderar diskretion högt. Personligen hade jag aldrig valt dem över mina headphone divine som parar snabbt och enkelt med nfc med minst tolv timmar batteri.

Jag tycker inte de är diskreta alls, om något så sticker de verkligen ut då designen är så himla udda.
Angående W1-chippet så är väl parandet av enheter en engångsföreteelse, varför skulle man värdesätta det så högt? (Genuint intresserad, jag kan ha missuppfattat vad chippet gör.)
Jag äger inga trådlösa lurar själv så jag vet inte hur omständigt det är att sätta upp i vanliga fall och hur det skiljer sig med dessa.

Edit: Sorry för dubbelpost.

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Jag har läst hela tråden och anser att ditt påstående om att svaret redan finns är felaktigt.
Det enda jag sett hittills är "Superbra, köp!!", vilket inte riktigt fungerar som ett vettigt argument för mig.
Det är alltså så enkelt att folk betalar 1500 för den trådlösa aspekten och 200 kronor för ljudet och inte har några problem med det?
I sådana fall så har jag gjort mitt här.

Ändå fortsätter du gladeligen påstå att ljudet motsvarar vanliga pods fast det är ett bra steg upp från dessa? Det blir en skev argumentation från en inkorrekt ståndpunkt.

Jag nämner att ljudet är tillräckligt bra i många situationer, passformen är bra, smidigheten är fantastisk men också att jag aldrig skulle köpa ett par AirPods om jag bara skulle äga ett par lurar. Detsamma gäller trådskaparen som också har ett par Bose QC25 som primära lurar.

Smidigheten och den fina tekniken som får detta att fungera på ett bra sätt tillsammans med ett bra ljud (inte fantastiskt) gör detta till vardagslurar som kryssar av tillräckligt många boxar för många (absolut inte alla) för att vara värda ett köp.

Jag ser både fördelarna och nackdelarna med dessa lurar och skulle absolut inte rekommendera dessa för alla, däremot för vissa. Det du gör är att plocka russinen ur kakan för att stödja dina redan cementerade åsikter om att produkten är skit och att ingen borde köpa den.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

Ändå fortsätter du gladeligen påstå att ljudet motsvarar vanliga pods fast det är ett bra steg upp från dessa? Det blir en skev argumentation från en inkorrekt ståndpunkt.

Jag nämner att ljudet är tillräckligt bra i många situationer, passformen är bra, smidigheten är fantastisk men också att jag aldrig skulle köpa ett par AirPods om jag bara skulle äga ett par lurar. Detsamma gäller trådskaparen som också har ett par Bose QC25 som primära lurar.

Smidigheten och den fina tekniken som får detta att fungera på ett bra sätt tillsammans med ett bra ljud (inte fantastiskt) gör detta till vardagslurar som kryssar av tillräckligt många boxar för många (absolut inte alla) för att vara värda ett köp.

Jag ser både fördelarna och nackdelarna med dessa lurar och skulle absolut inte rekommendera dessa för alla, däremot för vissa. Det du gör är att plocka russinen ur kakan för att stödja dina redan cementerade åsikter om att produkten är skit och att ingen borde köpa den.

Ursäkta om jag inte litar på att de "är ett bra steg upp från vanliga earpods", när Apple själva säger att det är samma ljudkomponenter.
Men de kanske ljuger för att framstå som sämre än vad de är.

Jag har inga cementerade åsikter, jag värdesätter bara LJUDET (ur ett par hörlurar?) mer än trådlösbarhet, därför var jag intresserad av skälet till att folk väljer dessa lurar framför andra.
Jag säger dessutom att om det bara är det folk är villiga att betala för så är det fine by me, då vet jag var behovet ligger, verkar ju vara precis där.

Ber om ursäkt om det kändes som att jag gick till attack emot dig, så är verkligen inte fallet, är bara intresserad av hur folk resonerar kring dessa lurar som en gammal hörlursgalning som provlyssnat på dem i butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Ursäkta om jag inte litar på att de "är ett bra steg upp från vanliga earpods", när Apple själva säger att det är samma ljudkomponenter.
Men de kanske ljuger för att framstå som sämre än vad de är.

Vet inte var Apple har sagt det, men recensioner och användare verkar ganska överrens om att de låter bättre.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."