Var köper man drönare billigt utom Kina?

Permalänk
Medlem

Var köper man drönare billigt utom Kina?

Ja, som sagt, jag letar efter lite olika drönare att leka med. De finns naturligtvis att köpa billigt direkt från Kina via Aliexpress, Gearbest osv... men jag är inte helt bekväm med att skicka en ömtålig produkt över halva jorden medan jag sitter och biter på naglarna i en månad. Det är ok för småsaker för 200 kr men om man tänker sig drönare för ca 1 000 kr är det mer nervöst.

Här i Sverige hittar jag bara JÄTTEDYRA butiker. Jag har inga problem att betala lite mer än Kinapriset såklart men inte 5-10ggr mer.

Tänkte kanske Amazon i Tyskland eller de Kinabutiker som har "EU-lager"... men de där EU-lagren verkar mest vara bluff då varorna alltid är slut där och sen blir man omdirigerad till Kina igen.

Sugen på kanske en Syma X8G eller liknande.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Nästan alla drönare tillverkas ju i Kina, så oavsett var du köper en har den skickats därifrån. Jag skulle inte oroa mig för transportskador. Åtminstone Syma-drönarna brukar vara tämligen välemballerade och klara sig fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Ja, som sagt, jag letar efter lite olika drönare att leka med. De finns naturligtvis att köpa billigt direkt från Kina via Aliexpress, Gearbest osv... men jag är inte helt bekväm med att skicka en ömtålig produkt över halva jorden medan jag sitter och biter på naglarna i en månad. Det är ok för småsaker för 200 kr men om man tänker sig drönare för ca 1 000 kr är det mer nervöst.

Här i Sverige hittar jag bara JÄTTEDYRA butiker. Jag har inga problem att betala lite mer än Kinapriset såklart men inte 5-10ggr mer.

Tänkte kanske Amazon i Tyskland eller de Kinabutiker som har "EU-lager"... men de där EU-lagren verkar mest vara bluff då varorna alltid är slut där och sen blir man omdirigerad till Kina igen.

Sugen på kanske en Syma X8G eller liknande.

/hulle.

Hur avancerad vill du ha? Finns ju till exempel på Jula för 1200:- med FPV.

EDIT: Såg att du nämnt ett exempel, sorry.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Hobbyking har lager i EU, lagret ligger i Holland om jag inte missminner mig. Tyvärr är sidan gjort av en galning för en galning, men om man har lite tålamod så kan man finna rätt.

Det du söker ligger under Drones-> RTF/ARTF (ready to fly/almoust ready to fly). Hoppas du hittar vad du är ute efter.

ps. Det här gällde för 14 månader sedan: En av sidans små egenheter är att när du är inne på vissa produkter så ska du inte lägga till dessa direkt i varukorgen, utan istället vänta ca 1-2 minuter, då kommer du att få en "one-time-deal" som ger dig 10+ % rabatt på produkten. Skulle du inte slå till just den gången så försvinner den möjligheten för alltid (eller tills du rensar cache).

Permalänk
Medlem
Skrivet av burkabu:

Hobbyking har lager i EU, lagret ligger i Holland om jag inte missminner mig. Tyvärr är sidan gjort av en galning för en galning, men om man har lite tålamod så kan man finna rätt.

Det du söker ligger under Drones-> RTF/ARTF (ready to fly/almoust ready to fly). Hoppas du hittar vad du är ute efter.

ps. Det här gällde för 14 månader sedan: En av sidans små egenheter är att när du är inne på vissa produkter så ska du inte lägga till dessa direkt i varukorgen, utan istället vänta ca 1-2 minuter, då kommer du att få en "one-time-deal" som ger dig 10+ % rabatt på produkten. Skulle du inte slå till just den gången så försvinner den möjligheten för alltid (eller tills du rensar cache).

Haha härlig sida 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@burkabu:

Haha, vilken sjukt lustig sida!

Jag gjorde så att jag köpte en radiostyrd bil/drönar-kombination via Illustrerad vetenskap för 100 kr (inkl några nummer av tidningen) samt beställde en Eachine E10C Mini, nanodrönare med 720p-kamera för 160 kr från Banggoods EU-lager. Så har jag något att leka med och om det är kul kan jag tänka mig att köpa en DJI Phantom 3 Standard senare, som ligger på 4 800 kr i Sverige.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Varför så rädd för kina? Får ju refund om det är trasigt. Iaf på Wish.

Permalänk
Medlem

Blev det en drönare? Funderar på något billigt från Wish, typ X5SW-1. Bara för att leka med.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10