Permalänk
Medlem

**Lösning** spricka i GPU vattenblock

Jag råkade skruva åt vattenbryggan i de två gpu vattenblocken för hårt för att säkra att det inte läcker något. Acrylicen sprack runt skruven. Jag infogar bild. Sen försökte köra med snabb lim och lite plast men det hjälpte ej. Har någon vart med om detta som har lyckats lösa det eller tror att det finns en lösning istället för att köpa nya vattenblock?
vattenblock
vattenbrygga

Permalänk
Skrivet av Zatacka:

Jag råkade skruva åt vattenbryggan i de två gpu vattenblocken för hårt för att säkra att det inte läcker något. Acrylicen sprack runt skruven. Jag infogar bild. Sen försökte köra med snabb lim och lite plast men det hjälpte ej. Har någon vart med om detta som har lyckats lösa det eller tror att det finns en lösning istället för att köpa nya vattenblock?
vattenblock
vattenbrygga

det finns olika kvalitet på superlim. sen dom sprickor som kommer är så tunna att du inte får ned något lim ner i sprickorna.

så det är plexiglas? då behöver du väl nån form av lim som funkar med plexiglas ?
https://www.google.se/search?client=firefox-b&dcr=0&tbm=isch&...

värme borde ju funka också men svårare att få det okej om du inte har specialutrustning

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@Zatacka: Visst kan du prova med superlim men personligen hade jag bytt ut akryltoppen mot ett nytt då det handlar om elkomponenter. Om du köper ett likadant vattenblock så borde du bara behöva byta själva akryltoppen, varpå själva koppardelen kan sitta kvar under monteringen. Kom ihåg O-ringen bara.

Min rekommendation är att du skruvar tills det tar stopp, och därefter inte drar åt något mer.

Visa signatur

CPU: Intel i9 7980XE @ 4.4 GHz | Moderkort: ASUS Rampage VI Extreme | Grafikkort: MSI 1080 Ti Seahawk EK X | RAM: Corsair Dominator Platinum 3000 MHz 64 GB @ 3466 MHz | Chassi: Phantek Enthoo Primo | Nätagg: Seasonic Prime 1000W Titanium | Kylning: Custom singel loop, 4 radiatorer och 2 pumpar | Skärm: LG 38UC99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nephitis:

@robinexbi: Visst kan du prova med superlim men personligen hade jag bytt ut akryltoppen mot ett nytt då det handlar om elkomponenter. Om du köper ett likadant vattenblock så borde du bara behöva byta själva akryltoppen, varpå själva koppardelen kan sitta kvar under monteringen. Kom ihåg O-ringen bara.

Min rekommendation är att du skruvar tills det tar stopp, och därefter inte drar åt något mer.

Det lät faktiskt som en bra idea, ska faktiskt konakta EK och kolla om det är möjligt. Tack tipset