Permalänk
Medlem

Borlee Mini01 3d skrivare problem

Hej,

Kan inleda med att jag själv har 0 koll på 3d skrivare. Men historian är följande:

En av min farsas vänner ringde mig angående hans sons 3D skrivare, efter en stunds diskussion om hur vi skulle lösa problemet så kom vi fram till att jag skulle göra lite research med olika alternativ och återkomma och se ifall någon av förslagen kunde vara lösningen.

Efter att väl ha sökt en stund har jag inte kommit någonstans alls.

3D skrivaren är en ifrån Hobbex och dem har enbart haft den i ett par månader. Dem bytte "nos" på den som han kallar det, vad det exakt innebär vet jag inte själv riktigt. Från ingenstans började modellerna som hans son skrev ut att bli luftiga och lite sladdriga om man milt ska uttrycka det så. Grabben lägger in modellen som han vill skriva ut på ett SD kort ifrån Datorn och stoppar sedan in detta kort in i 3D skrivaren.

Själv vill jag nästan att han borde vända sig till Hobbex iochmed att den är köpt där och har den väl börjat klydda så kort tid efter så bör ju något vara fel, men samtidigt känns det bara som något simpelt...

Någon som varit med om ev liknande trots min ytterst luddiga beskrivning så skulle det uppskattas enormt, alla teorier är välkommna!

/Quadix

Permalänk
Medlem

Är det garanti, vänd er till inköpsstället

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Är den kalibrerad korrekt efter de bytte nozzle på den? är ingen expert men det låter lite som det skulle kunna vara så enkelt som felkalibrerat avstånd från nozzle till headbed så det blir dålig kontakt mellan lagren. Eller fel temp på heatern för filamentet. Vad skrivs det ut med för filament?

Varför bytte de nozzle? (får man ens byta nozzle på garantin? det är väl ett hyfsat stort ingrepp)

/Holo

Permalänk
Medlem

Filma vad som händer och posta det här:
https://www.facebook.com/groups/471448899660839/

Då kommer du få bra hjälp av experter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holo:

Är den kalibrerad korrekt efter de bytte nozzle på den? är ingen expert men det låter lite som det skulle kunna vara så enkelt som felkalibrerat avstånd från nozzle till headbed så det blir dålig kontakt mellan lagren. Eller fel temp på heatern för filamentet. Vad skrivs det ut med för filament?

Varför bytte de nozzle? (får man ens byta nozzle på garantin? det är väl ett hyfsat stort ingrepp)

/Holo

Antingen detta eller så är storleken på den nya nozzlen större än originalet.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

nozzle = munstycke

Permalänk
Medlem

Alright, ska kolla upp detta. Tack!

Skickades från m.sweclockers.com