Permalänk
Medlem

D-Link dsl-3682 Telia inställningar?

Hej. Har försökt att använda en D-Link Modem/Router dsl-3682 som ersättning för thomson. Får dock en röd lampa på "internet". Jag vill inte använda thomson som brygga. Vilka inställningar är det jag missat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torquell:

Hej. Har försökt att använda en D-Link Modem/Router dsl-3682 som ersättning för thomson. Får dock en röd lampa på "internet". Jag vill inte använda thomson som brygga. Vilka inställningar är det jag missat?

Hur har du ställt in dsl?

Ska vara något liknande:
VP/VC 8/35, 1483 LLC, bridged

Men det känns som att du försöker gå fel väg för att lösa något problem: det är inget som helst fel på att använda Thomson som modem. Den är både gratis och ett av de bästa modemen du kan hitta.

Permalänk
Medlem

@madtop: Jag ska använda det som en tillfällig lösning när blixten slagit ner och slagit ut routern. Det kan hända flera ggr om året, senast i lördags. Det kan ta upp till 5 dagar att få ett nytt från Telia. Har inga problem med thomson i övrigt. Men därför har jag ingen nytta av att brygga det.

Permalänk
Medlem

@madtop: Kanhända att det är "bridged" jag har missat. Återkommer...

Permalänk
Medlem

Lyckas inte Det kan väl ändå inte vara omöjligt att använda ett annat modem/router än Thomsson till Telia?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torquell:

Lyckas inte Det kan väl ändå inte vara omöjligt att använda ett annat modem/router än Thomsson till Telia?

Självklart inte, det handlar bara om att du ska konfigurera rätt.

Kör du ADSL eller VDSL?
Har DSL synkat upp?

Permalänk

Splitter

@Torquell:

Vet att det även kan ha att göra med vilken splitter som sitter mellan 1:a jacket och routern. Är det en neutral eller har du fått den av Telia?