Permalänk
Medlem

Containerdator HTPC

Hej!
Jag fyndade ett fantastiskt fint chassi i en container.
Det är ett Zalman HD160 som jag skulle vilja bygga en HTPC av.
Jag vill ha Kodi i den och utesluter inte att köra endast det heller.
Det ska ju vara i vardagsrummet så det bör vara hyfsat tyst, har projektor och ljud för 30kkr såå att ehm...
Chassit stödjer upp till atx iaf kan tänka mig mindre.
Jag är begåvad med svets, rondell och gängtappar ifall mindre mod behövs.
Jag vill att det ska vara snabbt och responsivt att navigera i menyerna osv. Någon sekunds väntan på start av film eller program är ok så länge navigeringen funkar smärtfritt.

Budget då? Tja billigast möjligt önskar jag då detta inte var en planerad utgift men jag vill inte vara dumsnål heller.

Om någon vill sätta ihop en kundvagn blir jag glad:)

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10717612/

Vad tror forumet? Är den tillräcklig eller kanske overkill?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Avstängd

@Litenskit: Vänta några veckor på Coffee lake istället, flera kärnor(Cores)/Trådar(threads) för samma pris. Ska du sen inte ha många hårddiskar i chassit så skulle jag övervägt något mer kompakt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Trevlig chassi, har 2 sådana stående i min garderob. Eller iaf hade, kanske bästa kolla om de finns kvar nu när de tydligen kan köpas i containrar