Permalänk
Snusfri

Forza Motorsport 7

Släpps den 3'e Oktober.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Alltså faan Jag vet inte hur jag kommer hinna med i höst. Förra veckan släpptes Dirt4, snart (Kommer inte ihåg när) släpps F1 2017, Project cars2 släpps i augusti och nu detta spel också....Säkert missat något men en sak är säker och det är att det kommer bli svårt att hinna med jobb och socialt liv

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jaha, ska bli intressant att se om T10 inkluderar alla community features som saknades i FM5 och FM6... Om inte, blir det ganska meh för min del.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Väldigt taggad nu när FM äntligen kommer till PC! Horizon var kul, men saknar den mer realistiska sidan. Hoppas på succé!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Hatar spel där man "stannar" i kurvorna. Går det inte att drifta? Man borde väl kunna få möjlighet att köra som man vill... eller? Jag kan inte se skillnad på spelen i den här genren. Alla ser mer eller mindre likadana ut. Tackar vetja gamla sega rally!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Hatar spel där man "stannar" i kurvorna. Går det inte att drifta? Man borde väl kunna få möjlighet att köra som man vill... eller? Jag kan inte se skillnad på spelen i den här genren. Alla ser mer eller mindre likadana ut. Tackar vetja gamla sega rally!

Klart man kan drifta i forza, dock krävs det att man uppgraderar och ställer in bilen rätt för att det ska gå. Det finns många driftcommunities online, dock knappt några singleplayer event.

Att drifta i varje kurva när motståndarna håller racinglinjen är dock suboptimalt, du kommer tappa många sekunder varje varv precis som i verkligheten.

Det finns ju DiRT-serien om du hellre vill köra och sprätta på grus.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Ursäkta dubbelposten, men det börjar närma sig release nu. Någon som är taggad på att skaffa fm7? Av tråden att döma verkar intresset svalt, vet själv inte om det är värt att förboka eller ej.

Finns det nån lista på vad som är nytt i 7an kontra 6an? Det som lockar mig mest är återinförandet av Suzuka, Mugello och Maple Valley, om de bara kunde ta in Fujimi Kaido igen så man kan leka touge battle.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Jag är definitivt taggad, inte spelat riktiga FM sen 4:an när jag hade en 360, så enormt pepp på att de släpper det riktiga spelet till PC. Körde FH3 på PC i fjol och hade jättekul, framförallt när man kunde köra med en polare, men jag är mer för ordentlig racing istället för att arkadbränna runt i 350 km/h. Så för min del blir det nog ett köp, även om jag kanske inte kommer förboka. Köper det nog snarare när jag hittar en helg utan andra planer.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Verkligen äckligt vackert. Stödjer inte 2560x1080 hoppas de fixar detta till final release. Jag menar FH 3 stödjer det ju. Riktigt kul att se att de går utmärkt att mappa separata pedaler och buttonboxes. Ska testa shiftern nu också se om det är någon begränsning vid tre olika usb kontroller. Tyvärr ingen ffb via min directdrive ratt som använder MMOS men det var förväntat.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Vad sjutton, nu vill jag varken vara på jobbet eller behöva köpa skor efter jobbet. Vill hem och tanka demo!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Testat demot och bokat! Precis som alla Forza sedan Forza 3!

Blir detta den officiella tråden för spelet?

Permalänk

Provade demot med Porschen lite snabbt med min Logitech G920.
Mitt första intryck är att det överstyr alldeles för lätt. Minsta lilla för mycket rattutslag och bakänden slängdes ut bortom kontroll.
Man kan säkert lära sig att hantera det men jag tvivlar på att nämnda bil är i närheten av så oregerlig.
Alla assist är av (förutom clutch) och sim steering är vald.
I övrigt har jag inte rört några inställningar utan körde med spelets egen profil för Logitech G920

Är väl ganska medioker på sim racing men har ändå behärskat spel som Assetto Corsa och liknande med hyfsad framgång.
Kan vara någon inställning så klart, så tips på sådant mottages tacksamt.
Annars vore det kul att höra andra rattanvändares intryck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MclarenII:

Provade demot med Porschen lite snabbt med min Logitech G920.
Mitt första intryck är att det överstyr alldeles för lätt. Minsta lilla för mycket rattutslag och bakänden slängdes ut bortom kontroll.
Man kan säkert lära sig att hantera det men jag tvivlar på att nämnda bil är i närheten av så oregerlig.
Alla assist är av (förutom clutch) och sim steering är vald.
I övrigt har jag inte rört några inställningar utan körde med spelets egen profil för Logitech G920

Är väl ganska medioker på sim racing men har ändå behärskat spel som Assetto Corsa och liknande med hyfsad framgång.
Kan vara någon inställning så klart, så tips på sådant mottages tacksamt.
Annars vore det kul att höra andra rattanvändares intryck.

Forza 7 gör inga försök att simulera de bilar de modellerar. Testa normal för steering då får du hjälp hålla exakt rätt rattvinkel mycket enklare hålla bakändan i styr. Kan gillar simulation för det blir så överdrivet svårt. Kör du porschen på normal kommer du märka att de lagt in ett driftläge där bilen auto driftar? Där tappade liret totalt någon slags trovärdighet som sim för min del. Nu har jag ju kört tidigare Forza lir så jag vet ju vad jag får. Körmodellen är grymt kul men jag har låg stresstolerans så jag kör i regel styrning på normal. Som du märkt är det mycket mer svårkört än i Assetto Corsa så det är inte arkad i den form att det är förenklat om du använder sim styrning åtminstone. Däcken spinner loss som aldrig förr utan tc och du låser hur lätt som helst utan abs

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Märkte också att bilarna känns halare än tidigare. Då testade jag med Xbox-dosa till datorn.

Har ett antal hundra timmar bakom mig annars i forza-serien, och detta känns absolut fräschare, grafiken är också mycket bättre (vore kanske konstigt annars? Men som sagt så känns det mer svårkört.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Demo
Ingen idé att försöka sig på spela 4K med ett GTX 1080 och Ryzen 7 1800X. Enligt mig ospelbart. Har inte testat med lägre upplösning ännu men tror det ska flyta fint på 1440p.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Demo
Ingen idé att försöka sig på spela 4K med ett GTX 1080 och Ryzen 7 1800X. Enligt mig ospelbart. Har inte testat med lägre upplösning ännu men tror det ska flyta fint på 1440p.

Trist. Hade hoppats kunna lira i 4K med min nya 4K OLED. Har ett X 1080 ti så allt hopp är kanske inte ute

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Forza 7 gör inga försök att simulera de bilar de modellerar. Testa normal för steering då får du hjälp hålla exakt rätt rattvinkel mycket enklare hålla bakändan i styr. Kan gillar simulation för det blir så överdrivet svårt. Kör du porschen på normal kommer du märka att de lagt in ett driftläge där bilen auto driftar? Där tappade liret totalt någon slags trovärdighet som sim för min del. Nu har jag ju kört tidigare Forza lir så jag vet ju vad jag får. Körmodellen är grymt kul men jag har låg stresstolerans så jag kör i regel styrning på normal. Som du märkt är det mycket mer svårkört än i Assetto Corsa så det är inte arkad i den form att det är förenklat om du använder sim styrning åtminstone. Däcken spinner loss som aldrig förr utan tc och du låser hur lätt som helst utan abs

Nej något renodlat sim har aldrig Forza-serien varit, men ändå mer åt Assetto Corsa-hållet än t.ex. Need For Speed :).
Köpte faktiskt denna ratten för Forza 6 skull, men fick aldrig det till att lira särskilt bra så jag gav upp och fortsatte spela med handkontroll på just Forza.
Vill minnas att det var samma fenomen med överstyrda bilar, vilket jag knappt kunde duplicera med handkontrollen även om jag försökte.
Återigen, pillar man lite med inställningarna och kör med normal steering som du säger så kanske det fungerar bättre.

Jag är ett stort fan av Forza-serien och har spelat alla spelen i serien sedan första Xboxen men har inte haft ratt förrän till 6:an så det är klart en vanesak med. Jag inbillar mig att det i första hand utvecklats för handkontroll.
Tar vi Assetto Corsa som exempel igen så kan jag knappt köra det med handkontroll utan där är jag klart snabbare med ratt. Olika spel, olika fysik helt enkelt. Drömmen (för mig) vore Assetto Corsas fysik med Forzas innehåll :).

Kommer utan tvivel köpa spelet när det släpps men om det blir handkontroll eller ratt jag spelar med är oklart.

Permalänk
Medlem

Provade lite demo jag med, dock på xbox one, som vanligt ogillade jag det vid första test.
Köper jag det kommer jag troligtvis vänja mig, men tyckte spelet verkade svårare än 6an med sim steering (alla andra assists av).

Jag har alltid kört på aim steering sen det introducerades, förutom när jag försöker mig på drifting. Tyckte driftläget i normalstyrningen var löjligt, så enkelt vill jag inte ha det...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Verkligen äckligt vackert. Stödjer inte 2560x1080 hoppas de fixar detta till final release. Jag menar FH 3 stödjer det ju. Riktigt kul att se att de går utmärkt att mappa separata pedaler och buttonboxes. Ska testa shiftern nu också se om det är någon begränsning vid tre olika usb kontroller. Tyvärr ingen ffb via min directdrive ratt som använder MMOS men det var förväntat.

Vet inte om du också läste det i en annan tråd där jag såg det, men det funkar med formatet 21:9 om du i spelet väljer "Windows resolution" och har Windows inställt på 2560x1080.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Demo
Ingen idé att försöka sig på spela 4K med ett GTX 1080 och Ryzen 7 1800X. Enligt mig ospelbart. Har inte testat med lägre upplösning ännu men tror det ska flyta fint på 1440p.

1700X gtx 1070 får 60fps solid på 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av MclarenII:

Provade demot med Porschen lite snabbt med min Logitech G920.
Mitt första intryck är att det överstyr alldeles för lätt. Minsta lilla för mycket rattutslag och bakänden slängdes ut bortom kontroll.
Man kan säkert lära sig att hantera det men jag tvivlar på att nämnda bil är i närheten av så oregerlig.
Alla assist är av (förutom clutch) och sim steering är vald.
I övrigt har jag inte rört några inställningar utan körde med spelets egen profil för Logitech G920

Är väl ganska medioker på sim racing men har ändå behärskat spel som Assetto Corsa och liknande med hyfsad framgång.
Kan vara någon inställning så klart, så tips på sådant mottages tacksamt.
Annars vore det kul att höra andra rattanvändares intryck.

Tycker inte det var så farligt, dock skall det tilläggas att banan har stora höjdskillnader och framförallt i nedförsbacke är det därför lätt att bakhjulen släpper extra. Precis som många farliga kurvor på Nurburgring. Vad gäller "regnbanan" är det "just regn". Men det är ändå lättare o kontrollera Nissan GTR'en pga fyrhjulsdrift i min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Forza 7 gör inga försök att simulera de bilar de modellerar. Testa normal för steering då får du hjälp hålla exakt rätt rattvinkel mycket enklare hålla bakändan i styr. Kan gillar simulation för det blir så överdrivet svårt. Kör du porschen på normal kommer du märka att de lagt in ett driftläge där bilen auto driftar? Där tappade liret totalt någon slags trovärdighet som sim för min del. Nu har jag ju kört tidigare Forza lir så jag vet ju vad jag får. Körmodellen är grymt kul men jag har låg stresstolerans så jag kör i regel styrning på normal. Som du märkt är det mycket mer svårkört än i Assetto Corsa så det är inte arkad i den form att det är förenklat om du använder sim styrning åtminstone. Däcken spinner loss som aldrig förr utan tc och du låser hur lätt som helst utan abs

Enligt mig är detta bara märkbart på första banan, men mycket höjdskillnader som kraftigt påverkar hur Porschen beter sig. Se tidigare inlägg

Vad gäller om de vill simulera sina modeller. Vad jag vet kör de full dyno-map, G-tester, laser scanning med mera. Källor har jag inte på rak arm men "Forza how its made" @Youtube/Google.

Skrivet av MclarenII:

Nej något renodlat sim har aldrig Forza-serien varit, men ändå mer åt Assetto Corsa-hållet än t.ex. Need For Speed :).
Köpte faktiskt denna ratten för Forza 6 skull, men fick aldrig det till att lira särskilt bra så jag gav upp och fortsatte spela med handkontroll på just Forza.
Vill minnas att det var samma fenomen med överstyrda bilar, vilket jag knappt kunde duplicera med handkontrollen även om jag försökte.
Återigen, pillar man lite med inställningarna och kör med normal steering som du säger så kanske det fungerar bättre.

Jag är ett stort fan av Forza-serien och har spelat alla spelen i serien sedan första Xboxen men har inte haft ratt förrän till 6:an så det är klart en vanesak med. Jag inbillar mig att det i första hand utvecklats för handkontroll.
Tar vi Assetto Corsa som exempel igen så kan jag knappt köra det med handkontroll utan där är jag klart snabbare med ratt. Olika spel, olika fysik helt enkelt. Drömmen (för mig) vore Assetto Corsas fysik med Forzas innehåll :).

Kommer utan tvivel köpa spelet när det släpps men om det blir handkontroll eller ratt jag spelar med är oklart.

I min åsikt så görs Forza framförallt för att användas med ratt. Däremot Horizon är ju ofta visat med handkontroll och mer casual fysik.

Permalänk
Medlem

Har nu testat det på både Pc och Xbox, och måste säga att det känns bättre på Xbox av någon anledning, kanske av vana eller något annat. Inbillar mig inte heller att det är så stor skillnad grafikmässigt, då körde jag det i ultra på Pc.

Antar att man är låst på Xbox om man köper det där? Har för mig att det var något prat om att det gick att dela emellan förut.

Ang "svårigheten" så är det mest Porschen som känns hal och samtidigt understyrd tycker jag, men det kan bero på hur just den bilen är konstruerad också iofs med motorn bak. Köpte aldrig Porsche-bilarna till Forza 6 så det kanske tar ett tag att få in känslan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Har nu testat det på både Pc och Xbox, och måste säga att det känns bättre på Xbox av någon anledning, kanske av vana eller något annat. Inbillar mig inte heller att det är så stor skillnad grafikmässigt, då körde jag det i ultra på Pc.

Antar att man är låst på Xbox om man köper det där? Har för mig att det var något prat om att det gick att dela emellan förut.

Ang "svårigheten" så är det mest Porschen som känns hal och samtidigt understyrd tycker jag, men det kan bero på hur just den bilen är konstruerad också iofs med motorn bak. Köpte aldrig Porsche-bilarna till Forza 6 så det kanske tar ett tag att få in känslan.

Köper du spelet digitalt i xbox store får du en nyckel som funkar både för pc och xbox. Köper däremot en fysisk version blir du låst till xbox one.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Avstängd
Skrivet av yrfhar:

Demo
Ingen idé att försöka sig på spela 4K med ett GTX 1080 och Ryzen 7 1800X. Enligt mig ospelbart. Har inte testat med lägre upplösning ännu men tror det ska flyta fint på 1440p.

Fel på din dator..Ett GTX1080 ska väl lätt klara av spelet i 4k@60FPS

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Körde ett par varv igårkväll! Efter lite fininställningar av ratten (Min gamla MOMO, extremt tacksam över fortsatt support!) kom jag igång. Kör som vanligt med sim-styrning och inga hjälpmedel förutom ABS (försvinner efter ett tag när jag får lite känsla för bilarna), och jäklar vad oförlåtande det var. Gäller verkligen att smyga på gasen, men jag gillade känslan. Trots brist på hjälpmedel gick det att häva släppen som kom med för grov gasfot. Porschen kändes dock mest som en blöt tvål, enormt svårt att hitta bra grepp, men det var å andra sidan underhållande att köra. Gillar spelet, får bli ett köp! Även om jag nog tycker att priset i Windows Storen är hutlöst.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MclarenII:

Provade demot med Porschen lite snabbt med min Logitech G920.
Mitt första intryck är att det överstyr alldeles för lätt. Minsta lilla för mycket rattutslag och bakänden slängdes ut bortom kontroll.
Man kan säkert lära sig att hantera det men jag tvivlar på att nämnda bil är i närheten av så oregerlig.
Alla assist är av (förutom clutch) och sim steering är vald.
I övrigt har jag inte rört några inställningar utan körde med spelets egen profil för Logitech G920

Är väl ganska medioker på sim racing men har ändå behärskat spel som Assetto Corsa och liknande med hyfsad framgång.
Kan vara någon inställning så klart, så tips på sådant mottages tacksamt.
Annars vore det kul att höra andra rattanvändares intryck.

Inte kört fet Porsche i verkligheten märker jag.

Nej men det ser rätt nice ut. Brukade gilla GT mer än Forza på den gamla goda tiden när de båda bara fanns på konsoll. Nu har ju Forza en stor fördel i och med PC-version. Sen har väl GT seglat iväg åt ett lite annat håll. Har heller ingen av dagens konsoller så det lär väl bli Forza om det blir något.

Permalänk
Medlem

1080 och 3440x1440p här, allt på ultra inklusive msaa x8, resolution scaling på 100%

100fps konstant, låst. Fick nått drop till 10fps dock.

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem

Fundering: Jag tycker personligen att priset i Windows Storen är minst sagt hutlöst. Surfade in på Amazon.co.uk och fann följande för 42 pund: https://www.amazon.co.uk/Forza-Motorsport-Deluxe-Windows-Down...

Dock står det att den enbart säljs till folk som bor i UK. Dock, om man fakear en adress i UK och köper det, borde det inte fungera prima? Är spelen någonsin regionstyrda till UK? Man får ju bara en nedladdningskod, så tycker ju att det borde vara rätt lugnt. Någon som provat något liknande förr?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD