Safetown (försäkringsbolag) - några erfarenheter?

Permalänk
Medlem

Safetown (försäkringsbolag) - några erfarenheter?

Dax att försäkra bilen igen och kikat på lite alternativ.
En aktör som poppade upp på Insplanet var ett bolag som hette Safetown och tydligen ingår i WaterCircles koncernen.
Saken är den att min bilförsäkring sjönk med x antal tusenlappar i premie - frågan är om man vågar teckna hos dem (om nu olyckan skulle vara framme)?

Är det någon som har erfarenheter och vill dela med sig?

Permalänk
Medlem

Gamblade då priset på premien var så pass mycket lägre så nu är jag försäkringstagare hos Safetown.
Framtiden får väl utvisa om detta var ett bra beslut eller om snålheten bedrar visheten...

Permalänk
Medlem

Bara jag som är lite skeptiskt till att det inte finns ett företag i sverige som heter "SafeTown Försäkring"?

Men såg att deras nummer går till "Watercircles AB" so har allt igenom dåliga omdömen.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte hitta något organisationsnummer på deras hemsida?

Watercircles Sverige AB (om det nu är samma) tycks endast ha omsatt 31 miljoner kronor förra året.

Jag hade hållit mig borta.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Tack för input @oobum och @Shakermaker!

Hmm, börjar få lite dåliga vibbar. Kanske man skulle tänka om iaf, kan ju alltid åberopa Distansköp-lagen.
Det stämmer att Safetown är ett dotterbolag till Watercircles, det har jag lyckats snoka fram.
Tål att tänka på, vore ju synd om olyckan är framme och det blir en massa strul...