Behöver köpråd om Macbook.

Permalänk

Behöver köpråd om Macbook.

Hej!
Ut ska nu den stationära och in ska en Macbook komma.

Jag spelar enbart Football manager-spelen men tjejen pluggar och editerar en del i PS ibland.

Har förstått att det är Pro som gäller och då vill jag ha en som är framtidssäker och presterar när det gäller Football manager 2018- och vidare samt Photoshop och eventuellt andra grejer.

Har ingen lust att köpa något utan att ha kött på benen så jag ber de bästa om råd!

Permalänk
Avstängd

Varför Mac om ni både ska spela och hålla på med redigering och plugg? Vad har Apple att erbjuda som inte en Windowsdator har? (Förutom den där trackpad)

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Haft tre macbooks Under runt runt tio års tid : den vita plastmodellen, årsmodell kommer jag inte ihåg, MacBook air 2010 tror jag, och nu en MacBook PRO 15 retina 2013.

Tycker att det absolut bästa med macbooks är deras styrplatta. Många säger byggkvalitet, men den är inte bättre än en PC i samma prisklass. En Mac börjar knaka och knastra efter några år den med.
Ska säga att jag fortfarande använder min air, ligger under soffbordet och tas fram ibland.

Visa signatur

ggmu

Permalänk

Har en nybyggd stationär som ska säljas då vi inte har plats för den, så en mac kändes lite kul - dela för design men också för det är något nytt.

Har haft 3 laptops - lenovo och HP SAMT acer och min erfarenhet av dessa är horribla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thrillman:

Har en nybyggd stationär som ska säljas då vi inte har plats för den, så en mac kändes lite kul - dela för design men också för det är något nytt.

Har haft 3 laptops - lenovo och HP SAMT acer och min erfarenhet av dessa är horribla.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad har du för budget på MACen? Kör på så stor skärm du vill ha (13/15), mid-tier i5:a och skulle nog gå på en 512GB SSD (man kan tyvärr inte uppgradera dessa). 8 GB RAM räcker för det mesta men 16 GB är kanske goare för PS? (Här får någon rätta mig om jag har fel)

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Har man pengar, och vill ha en vardagslaptop som klarar t.ex. FM 2018 samt PS - finns det verkligen något bättre alternativ än en MBP? Byggkvalité, trackpad samt batteritid gör MBP ganska svårslagen enligt mig.

Sen är de ju ganska trevliga att titta på också!

Att sen som Ustzeust säger "En Mac börjar knaka och knastra efter några år den med." - Mjo, men en fyra år gammal windowsdator i samma prisklass som MBP låg i 2013 hade ju legat i soptunnan för längesedan!

edit: Med byggkvalité syftade jag även på en bra skärm och ett trevlig tangentbord. (Jag kör mekaniska k70 till gamingsetupen, men gick snabbt att vänja sig vid MBPn)

Visa signatur

Chassi: Define R6 | Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS XI HERO (Wi-Fi) Z390 | CPU: i9 9900K @5,1ghz | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 | PSU: Corsair RM750x | SSD: 970 EVO+ 1TB NVMe | GPU: EVGA RTX 2080 Ti 11GB Black

Laptop: MacBook Pro 13" Retina 2.3GHz 16GB 512GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thrillman:

Har en nybyggd stationär som ska säljas då vi inte har plats för den, så en mac kändes lite kul - dela för design men också för det är något nytt.

Har haft 3 laptops - lenovo och HP SAMT acer och min erfarenhet av dessa är horribla.

Skickades från m.sweclockers.com

Så det var inga 5000-6000:- klassens laptops du jämför med 15K-25k Macbook's nu?

Finns ju Asus, MSI dessa gör väldigt fina laptops i samma prisklass som en modern Macbook..

Speciellt om du ska spela på de.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.