PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Hittar inte ens PUBG i common i steam, vad beror det på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyScnd:

Finns det något tredjeparts-program för macron så att man kan köra "space+c" ändå?

/Mvh

är imot rules of conduct
http://playbattlegrounds.com/rulesOfConduct.pu

Permalänk
Medlem

Synpunkter på dimman? Tycker den är lite väl tjock, men visst är det vackert och stämningsfullt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyScnd:

Finns det något tredjeparts-program för macron så att man kan köra "space+c" ändå?

/Mvh

Nu vet jag inte vad du har för specs och tangentbord/mus men vet att på razer möss så kunde man förut ställa in keyboard marco's till någon knapp på musen.

Det går att göra med Logitechs programvara för tangentbordet i all fall.

Men som Muttepig poängterade så är det emot rules of conduct och kan resultera i en bann

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Synpunkter på dimman? Tycker den är lite väl tjock, men visst är det vackert och stämningsfullt.

Gillar Fog games men har lite problem med att min hjärna inte riktigt hänger med på att kolla efter konturer/skuggor istället för spelare som vanligt

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheewie:

Tack för infon! Har du lust att prova i 1080p nån runda och se om det är ngn skillnad?

Provat nu, tycker inte det gav nånting, känns som cpun är kraftigt begränsande. Men har han ett 970 så kan det vara precis lika begränsande, men på low tror jag absolut det ger mer att byta cpu än grafikkort. Både är självklart optimalt

Men det är ruskigt dåligt optimerat för hur det ser ut, hoppas att dom kan lösa det, dom borde har resurser för det kan man tycka

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Synpunkter på dimman? Tycker den är lite väl tjock, men visst är det vackert och stämningsfullt.

Jag tycker den är stämningsfull och rolig att spela i. Det blir inte lika mycket lång-skott utan mest överrasknings-fajter. Betydligt roligare än regnet.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Provat nu, tycker inte det gav nånting, känns som cpun är kraftigt begränsande. Men har han ett 970 så kan det vara precis lika begränsande, men på low tror jag absolut det ger mer att byta cpu än grafikkort. Både är självklart optimalt

Men det är ruskigt dåligt optimerat för hur det ser ut, hoppas att dom kan lösa det, dom borde har resurser för det kan man tycka

Kör själv på ett 4690k och ett 970. Inte klockat någonting och flyter på bra både på low och på högre upplösningar i 1080p. Kan återkomma senare med FPSen

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk
Medlem

Ni som måste binda div. inställningar för att kunna hoppa.
Har ni testat att placera tummen så att den ligger över både "space" och "c" samtidigt?
Jag misslyckas väldigt sällan att hoppa ut genom fönster osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Provat nu, tycker inte det gav nånting, känns som cpun är kraftigt begränsande. Men har han ett 970 så kan det vara precis lika begränsande, men på low tror jag absolut det ger mer att byta cpu än grafikkort. Både är självklart optimalt

Men det är ruskigt dåligt optimerat för hur det ser ut, hoppas att dom kan lösa det, dom borde har resurser för det kan man tycka

hehe de kommer optimeras mer ska du se, bara funnits ca 5mån som early access beta så all grafik är inte ens klart än aldrig varit med om lagg än så länge men kör dock 1080p å max på all grafik förutom foilage (bara massa gräs å skit som är ivägen). intel 4690k, 16gb ram, 1070gtx och spelet ligger på ssd. vet inte om ssdn gör nåt i spelet mer än laddningstid dock, bara arma spelen som ja vet om som flyter på bättre med ssd?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

hehe de kommer optimeras mer ska du se, bara funnits ca 5mån som early access beta så all grafik är inte ens klart än aldrig varit med om lagg än så länge men kör dock 1080p å max på all grafik förutom foilage (bara massa gräs å skit som är ivägen). intel 4690k, 16gb ram, 1070gtx och spelet ligger på ssd. vet inte om ssdn gör nåt i spelet mer än laddningstid dock, bara arma spelen som ja vet om som flyter på bättre med ssd?

Skickades från m.sweclockers.com

Får vi hoppas, annars blir det som dom flesta EA, poppis ett tag sen dör det ut för att det tar för lång tid att få till det. Har dock svårt att se att det skulle dö ut fort, det växer väl bara just nu Vad menar du med att grafiken inte är klar?

Känns som du är mindre fps-kräsen bara

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Är inte SweetFX och ReShade samma sak? Jag har använt SweetFX i flera år (hur gammalt är Skyrim?) och det är ju exakt samma inställningar man gör i ReShade's filer. Jag har tolkat det som ett rent namnbyte bara, men jag kan vara fel ute.

Skrivet av killawife:

Vad jag förstår så är det två olika program med samma tanke. Jag använde sweetfx till bf3. Blev ett betydligt trevligare spel att titta på. Jag upplever även att sweetfx är betydligt enklare att jobba med och ställa in där reshades front-end ser ut som skit, även om jobbet det gör är minst lika bra.

Det är i grund och botten samma sak. Här är något jag läste en gång som fastnade på hjärnan: "om SweetFX vore ett spel så skulle Reshade vara spelmotorn". Reshade hanterar SweetFx.

Skrivet av MyScnd:

Finns det något tredjeparts-program för macron så att man kan köra "space+c" ändå?

/Mvh

Skrivet av NaturaL:

Ni som måste binda div. inställningar för att kunna hoppa.
Har ni testat att placera tummen så att den ligger över både "space" och "c" samtidigt?
Jag misslyckas väldigt sällan att hoppa ut genom fönster osv.

Håller med NaturaL angående hoppen. Fungerar felfritt och bara tanken på att köra macros för att kunna hoppa känns riktigt fel. Rekommenderar att antingen försöka lära sig hoppa utan macros eller att helt enkelt låta bli.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Jag hoppar samtidigt som jag duckar, trycker på C samtidigt med pekfingret när jag hoppar med tummen på space.

Permalänk
Sjusovarn

Jag har problem med att jag inte får ReShade att fungera, jag får upp menyerna och kan aktivera alla tillägg jag vill ha - Men jag får ingen effekt av dem, är som att klicka i en ruta som ger nada. Sitter på AMD R290 och undrar om andra med AMD stött på liknande problem.

Permalänk
Medlem

@MyScnd:

Hat rx580 8gb och reshade funkar Iran problem.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyScnd:

Jag har problem med att jag inte får ReShade att fungera, jag får upp menyerna och kan aktivera alla tillägg jag vill ha - Men jag får ingen effekt av dem, är som att klicka i en ruta som ger nada. Sitter på AMD R290 och undrar om andra med AMD stött på liknande problem.

Testa med denna. Vet flera som kör med denna killes installer och det fungerar felfritt. Starta programmet och välj mappen där spelets .exe ligger och sedan väljer du att installera Reshade. Som default trycker du sen på "INSERT" för att växla mellan av/på och sen "DELETE" för ta av/på skärpa.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

@REWplayFF:

Jag tycker den är riktigt go. Här om dagen låg jag i gräset och lootade en grabb jag hade pangat med crossbow. Helt plötsligt kommer det en annan spelare förbispringande cirka 2 meter ifrån. Väldigt spontana fighter blir det!

Permalänk
Medlem

Här kommer video #4. Lämna gärna en kommentar vid ev. feedback. Gör det för skojs skull, men vill gärna utvecklas. Höjde bl. a. musikvolymen i denna video jämfört med de andra. Trevlig fredag på er!

Här kan Ni se samtliga videor.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Någon som kör sli I pubg? Mer bestämt 1070.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk

någon med 1080ti SLI som testat på sig battlegrounds kör nuvarande på ett 1080ti med en 3440x1440p med mesta ultra och några high ligger runt 90fps och undrar ifall det kommer göra någon skillnad eller om det bara blir massa grova fps drops. kan vara den dåliga optimeringen som fortfarande bottleneckar mitt system... kör med 7700k så får hoppas att det inte är cpun

Visa signatur

Main dator: | I7 8700k | 2x 1080ti strix oc | Corsair obsidaian 750d | Samsung 970 Pro 512gb | Corsair H150i push pull | ASUS Z370 ROG MAXIMUS X FORMULA | Corsair Rm 850w | Asus rog swift 34 | 16gb ram gskill rgb |

Lan dator: | Corsair obsidain 250D | I7 7700k | Asus 1070 strix oc | corsair 16gb ram | benq XL 27 144hz | MSI Z270I Gaming Pro Carbon AC |

Who dares wins

Permalänk
Sjusovarn

@Crazy: Funkade kanon! Saknar dock vibrance i deras presets.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyScnd:

@Crazy: Funkade kanon! Saknar dock vibrance i deras presets.

Kul att höra! Hur menar du då? Får du ingen alls i jämförelse med normal eller känner du att du får för lite?

Testa med detta -> "You can edit the ReShade preset settings and key bindings through the ReShade GUI. You can open it up by pressing Shift+F2"

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av Crazy:

Kul att höra! Hur menar du då? Får du ingen alls i jämförelse med normal eller känner du att du får för lite?

Testa med detta -> "You can edit the ReShade preset settings and key bindings through the ReShade GUI. You can open it up by pressing Shift+F2"

Nej, inre så jag menar. Är snarare att effekten Vibrance inte finns med, så jag måste ladda ner och lägga till den på något vis.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fungerar Reshade för er? Från i Onsdags så fungerar inte spelet utan att jag raderar "dxgi.dll" ur Win64 mappen

Permalänk
Medlem
Skrivet av danne9108:

Fungerar Reshade för er? Från i Onsdags så fungerar inte spelet utan att jag raderar "dxgi.dll" ur Win64 mappen

Yup, gjorde det 13.00 idag iaf.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Här kommer video #4. Lämna gärna en kommentar vid ev. feedback. Gör det för skojs skull, men vill gärna utvecklas. Höjde bl. a. musikvolymen i denna video jämfört med de andra. Trevlig fredag på er!
https://youtu.be/MWSAnP2wOzE

Här kan Ni se samtliga videor.

Varför ser det ut som att du inte har någon rekyl...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyScnd:

Nej, inre så jag menar. Är snarare att effekten Vibrance inte finns med, så jag måste ladda ner och lägga till den på något vis.

Har du tryckt på tangentbordets "INSERT" när du har spelet uppe? Tror att Reshade startar som av by default.

Skrivet av danne9108:

Fungerar Reshade för er? Från i Onsdags så fungerar inte spelet utan att jag raderar "dxgi.dll" ur Win64 mappen

Kommer det upp en text från BattlEye när du försöker att starta spelet? Det är ett känt problem. Jag har haft det vid två tillfällen mellan olika patcher. Reshade fungerar, dock så kan det kräva att du får försöka starta spelet några gånger. När det var som värst fick jag försöka i kanske 5 min, genom att bara spamma "Play", innan jag kom in.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisj:

Varför ser det ut som att du inte har någon rekyl...?

Haha, tar det som en lysande komplimang. Handlar endast om att lära sig kontrollera sprayen från de olika vapnen. Vissa är enklare än andra. Men tack!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

@Crazy: Det är den texten som kommer upp så spelet startar inte ens, får prova starta en massa gånger då antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danne9108:

@Crazy: Det är den texten som kommer upp så spelet startar inte ens, får prova starta en massa gånger då antar jag.

Kör på det! Om du är som mig så var det absolut värt att försöka starta spelet 100 gånger innan jag lyckades, ENDAST för att få ha Reshade, haha.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!