Hur kan jag tjäna pengar under 18?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

FIAT kraschen kommer. Vad gör DU då? den enda valuta som blir värd något är kryptovalutorna då dom inte förlorar sitt värde i samband med att tex dollarn kraschar.

Om hela fiat systemet kraschar på det sättet så kommer vi få en total systemkollaps av vårt samhälle. Lycka till att köpa nåt för dina krypto i en sån situation säger jag bara. Om Krypto ska bli stort så måste det ske gradvis under lång tid och som ett alternativ/komplement till de nationella systemen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KalBumling:

Om hela fiat systemet kraschar på det sättet så kommer vi få en total systemkollaps av vårt samhälle. Lycka till att köpa nåt för dina krypto i en sån situation säger jag bara. Om Krypto ska bli stort så måste det ske gradvis under lång tid och som ett alternativ/komplement till de nationella systemen.

Räknar med att Crypto tagit över då, blir fortfarande inga problem att köpa saker. Länder anpassar sig till dess. Jag vet om att det kommer bli en total systemkollaps och jag gör det bästa av situationen

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Jag vet om att det kommer bli en total systemkollaps och jag gör det bästa av situationen

Vid en total systemkollaps så skulle alla former av valutor/tillgångar drabbas, internationell handel skulle till stor del upphöra på kort sikt och du ska vara glad om du hittar en enda person som vill byta fysiska tillgångar mot din krypto. Skulle vi någon gång se ett sådan event som destabiliserar hela vår samhällsstruktur så bör du istället investera i vapen och ammunition, för att när lag och ordning bryts ner så är våld den bästa valutan.

Permalänk

@plajton: För att tjäna pengar på Youtube krävs väl att han är aktiv på sin kanal även om han låt säga skulle få 100k views på en video?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KalBumling:

Vid en total systemkollaps så skulle alla former av valutor/tillgångar drabbas, internationell handel skulle till stor del upphöra på kort sikt och du ska vara glad om du hittar en enda person som vill byta fysiska tillgångar mot din krypto. Skulle vi någon gång se ett sådan event som destabiliserar hela vår samhällsstruktur så bör du istället investera i vapen och ammunition, för att när lag och ordning bryts ner så är våld den bästa valutan.

Vi kan dra det hur långt som helst. Jag tror att krypto slår fortare än du helt enkelt.

Hursomhelst, TS det kan vara värt att kolla på kryptovalutor. Men som jag sa, läs och läs 100 gånger till innan du gör något, så du är medveten om varför eller om det är värt för dig.

Permalänk
Medlem

Jag skulle lätt betala 500 kr om det kom någon och frågade om dom kunde klippa gräset på min gård

Permalänk
Avstängd

Kan du lite om datorer så finns det väll alltid ett behov från människor att få hjälp med allt från uppgraderingar och reparationer till att fixa programvara som du kan tjäna lite extra på och fixar du åt några st så sprids ordet snabbt och det går att få in lite pengar den vägen

ligger du bra i pris och engagerar dig lite och kan ditt skit är det inget problem att dra in en tusenlapp eller 2 extra i månaden utan det krävs så mycket arbete och går att tjäna mer med men för lite extra cash är det oftast bra att köra på det man kan eller sånt andra inte orkar göra

När jag var 16 reparerade jag mopeder, crossar ,lite bil och klippte lite gräs och fixade ved, målade, och vad man kom över för att tjäna lite extra och är bra att vara öppen för allt möjligt då kan man tjäna rätt bra på att köra lite extra här och där

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av oouhdawg:

Hursomhelst, TS det kan vara värt att kolla på kryptovalutor. Men som jag sa, läs och läs 100 gånger till innan du gör något, så du är medveten om varför eller om det är värt för dig.

Där har vi iaf något vi kan hålla med om, krypto är definitivt inget som man ska ge sig in utan research.

Permalänk
Medlem

På min tid var det bitcoin, men cryptocurrencies har nog exploderat för mycket för att majna nu?

Permalänk
Medlem

@SvenskGaming: Vet ej om de ändrat reglerna men när jag höll på för ett par år sedan räckte det med att ha över 2500 visningar på ett youtube klipp för att aktivera Adsense på sin kanal (Annonssystemet) därefter rullar det bara på. Däremot om man ska bli partner och uppnå dem riktigt stora pengarna så stämmer det att man kontinuerligt ska ladda upp videos och nå ett antal prenumeranter osv.

Men för att bara kunna aktivera annonser och därmed tjäna pengar räckte det med 2500 visningar på sin kanal

Permalänk
Medlem

@Rimoo: Det som du kan göra via datorn är väl att bygga hemsidor åt folk, erbjuda dig att "hosta" hemsidor och vara en återförsäljare via Loopia eller liknande. Men då är du inne på eget företagande.

Permalänk

Gå runt till lite olika fabriker eller mataffärer och kolla om de e nån som behöver typ helgjobb eller någon extra för kvällarna för något skitjobb på timmanställning.

Själv började jag på liknande jobb när jag var 14 med 90:- i timmen på ett lager med diverse småjobb som i det stor hela mest ofattade en manuell fil eller gummiklubba som grövsta tillhygge men mestadels sorteringsarbete eftersom man inte fick köra maskiner under 18.

Jobbade väl typ 15-20h per vecka eller nått kvällar å helger när man blev inringd på arbete.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Har tjänat en hacka på matched betting, men krävs väl att man är 18 för att få göra konton hos spelbolagen, samt att det krävs ett startkapital.

Visa signatur