Permalänk
Medlem

Mancave hörna ala Tazk

Tröttnat på mitt skrivbord samt hur det ser ut runt datorn. Bestämde mig för att fixa till lite.

Idén:
Byta plats på skrivbord och sängen och sedan placera skrivbordet så ryggen är mot väggen och skärmen in mot rummet.
Bygga en halv vägg som ger mindre insyn samt montering för skärm/Högtalare.
Fixa till kablar mm.

Tyvärr ej mycket bilder innan väggen byggdes.

Innan allt flyttades

Bestämde mig för att köpa en ny skärm och köra 3440x1440 istället för 3st 1080p och 1st 4k.
Blev en Samsung 34" led curved s34e790c.

Sålde av 1080p skärmarna men behöll 4k skärmen för att ha över sängen för Serieroch film mm.

Planering av väggen.

140cm hög + 15cm ben
220cm lång
4,5cm tjock ( 2 Osb skivor med 4st 220x2,3cm läkt emellan.

Varför jag valde att använda 2 OSB samt läkt emellan är för att få hålrum i väggen att dra kablar igenom samt stadigare för skärm/högtalare.

Fortsatte med att tapetsera väggen med svart/grå tapet för att få ett tema. (Svart tapet, svart skrivbord, svart skärm, svart musmatta, svart vägg, svart stol samt gråa/Silvriga detaljer så som högtalare, fästen och ljus.)

Köpte 2 stycken träkonsoler från Jula och spraya dem med Granitfärg och sedan kapade jag ur 2 stycken Hexagon former som sedan skruvades fast i konsolerna. Bara upp med dem på väggen, högtalarna efter och dra kablar.

Borrade hål för kablarna i väggen och stoppade in kabelgenomförare från Jula för att täcka hålen.

Valde att använda Furu som valvbräda och bränna den med gasbrännare och klarlacka för att få en snyggare look.

Köpte bokhylla från Ikea i svart mdf för att förvara kamerautrustning mm.

Några bilder när väggen är uppe samt ny skärm/Högtalare (OBS SKITIGT)

Det som återstår är att dra kablar under skrivbordet, sätta dit akustik skivor runt högtalarna, upp med lite tavlor mm på väggar, RGB slinga under Valvbrädan samt hitta ett passande ställe att placera dator/Xbox.

Allt som all kostade väggen, hylla, fästen och färg ca 1200:-

Permalänk
Medlem

Måste du göra combat roll på sängen varje gång du behöver ta dig till och från datorhörnan? Ser trångt ut.

Permalänk
Avstängd

Du kanske borde köpt en ny säng istället för ny skärm

Visa signatur

Chassi:NZXT Switch 810 White PSU:CM V-Series Mobo:ASUS Z170 PRO GAMING CPU:i7-7700K Kylare:CoolerMaster Air Maker 8 RAM:Corsair 16GB DDR4 3000MHz GPU:Asus 1070 SSD: 6x Samsung 830 128GB RAID10 in IcyDock HDD:Seagate/WD->21TB & LSI 9211 Controller OS:unRAID + 2x Virtual Gaming Win10 Tillbehör:Logitech G402, DeathAdder Chroma / QPAD MK-85 / Sennheiser Momentum 2.0 Wireless Skärmar:BenQ 24" LCD+Oculus Rift Mobiler:LG G6 + Samsung S6 Edge + Gear VR SM-R323 HTPC:Raspberry Pi3 LibreELEC Network:Cisco / HP / Meraki

Permalänk
Medlem

@headphoneninja: Nädå haha är ca 40cm mellan
@cncepic Vaddå då? Relativt ny säng

Permalänk

Kan nog bli riktigt trevligt om man gillar såna lösningar, helt klart Personligen, och det kan vara 35-åriga tvåbarns-pappan i mig som talar, så hade jag fått paniken över all teknik vid sängen. Inte för strålningens skull, utan för att jag vill ha sömn och vila i sängen och undviker allt med skärmar en stund innan jag ska lägga mig

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cncepic:

Du kanske borde köpt en ny säng istället för ny skärm

Det är ju förstås en prioriteringsfråga!

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮