"Spela in"/föra över ljud från en app till ex mp3?

Permalänk

"Spela in"/föra över ljud från en app till ex mp3?

Tjenare!

Hallå go vänner...

Jag har en kort fråga och en lite lustig situation!

Jag använder en app som båda jag och familjen använder för att ta powernaps som heter Pausa - en sorts mindfullnes som har varit otroligt gott att ha i ett stressat liv!

https://itunes.apple.com/se/app/pausa-mindful-moments/id60397...

Appen är numera "vintage" och har inte uppdaterats sedan 2013 ser jag... Oldschool!

Nu i iOS11 så kommer den sluta att fungera... Då slutar också livet att fungera - Jag undrar om någon vet ett smart sätt att "spela av" ljudet från appen - likt att ta en screenshoot fast för ljud direkt i iOS. Alternativet blir förstås att spela av ljudet via datorns mikrofoningång - någon som har ett tips på ett smidigt program i windows då? Någon gratis ljudinspelare helt enkelt... Men om man kunde lösa det direkt i iOS så vore det perfekt! Liksom att låta musiken spela i en app och samtidigt spela in i en annan om jag förklarar det enklare så!

Jag har inte rootat. Jag har mailat till appens skapare utan svar...

Tusen tack för eventuell hjälp!

/Lasse

Permalänk
Medlem

Du behöver ju inte uppdatera telefonen om du nu tycker appen är bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Xcalibur:

Du behöver ju inte uppdatera telefonen om du nu tycker appen är bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Tjena!

Jo men det stämmer - blir svårt att sitta på iOS 10 resten av livet dock Nya iPhones ramlar in och så vidare!

Permalänk
Avstängd

http://stillapps.com/

Du kan ju alltid maila och fråga om dom kommer uppdatera, alternativt om du kan få en kopia utav ljudfilerna (kanske inte så troligt hehe)

Permalänk
Medlem

in i line in på datorn och spela in med Audacity borde väl funka tror jag?

Permalänk

Tjena gossar!

Nu verkar detta ha löst sig!

Tack för tipsen.... Ha en go kväll!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars_Vegas:

Tjena gossar!

Nu verkar detta ha löst sig!

Tack för tipsen.... Ha en go kväll!

Skriv hur så kan det ju hjälpa andra,
Jag är ingen gosse utan en apache helicopter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Xcalibur:

Skriv hur så kan det ju hjälpa andra,
Jag är ingen gosse utan en apache helicopter.

Skickades från m.sweclockers.com

Tjena

Jo men det visar sig att allt är "sandboxat" - det är alltså inget man kan göra utan jailbreak vad jag förstår... Skulle bli att spela in via line in på datorn... Dock så fick jag via Facebook kontakt med en utvecklare av appen som lovar att uppdatering kommer... Så egentligen ingen smart lösning direkt hehe

Ha en fin dag!