Permalänk
Medlem

BeQuiet Pure Rock till AM4 sitter löst?

Tjenixen,

Har precis införskaffat ovan nämnda kylare till min Ryzen 5 1600 och jag lyckas inte att få den att sitta fast mot moderkortet. Det verkar som att den har kontakt mot cpun men eftersom den hänger vertikalt med fästet som hakas på AMD-bracketen så är den ju liksom inte limmad mot CPUn. I och med att den hänger så här så märkte jag att jag kan ändra läge på den (upp & ner) och det känns ju inte bra.
Hittar inte någon instruktionsvideo online och BeQuiets egna instruktioner är ju under all kritik. Någon som har samma uppsättning och kan hjälpa en stackars krake?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Tjenixen,

Har precis införskaffat ovan nämnda kylare till min Ryzen 5 1600 och jag lyckas inte att få den att sitta fast mot moderkortet. Det verkar som att den har kontakt mot cpun men eftersom den hänger vertikalt med fästet som hakas på AMD-bracketen så är den ju liksom inte limmad mot CPUn. I och med att den hänger så här så märkte jag att jag kan ändra läge på den (upp & ner) och det känns ju inte bra.
Hittar inte någon instruktionsvideo online och BeQuiets egna instruktioner är ju under all kritik. Någon som har samma uppsättning och kan hjälpa en stackars krake?

Kommer den kylaren med en AM4 bracket?

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arcec:

Kommer den kylaren med en AM4 bracket?

Den har stöd för AM4 ja men bracketen medföljde mitt AM4 moderkort. Kan det vara så att sjävla brackets inte riktigt är åtskruvade?

Permalänk
Medlem

Gör om gör rätt, min sitter perfekt

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Vimm: Yes, Jag har haft stora problem med Pure Rock på AM3+ med samma monteringsanordning.

@Arcec: Den kommer med bygel och använder sig av AM4-medföljande backplate och plastbyglar på toppen.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Den har stöd för AM4 ja men bracketen medföljde mitt AM4 moderkort. Kan det vara så att sjävla brackets inte riktigt är åtskruvade?

Bara öppna upp och dubbelkolla och skruva ner allt och se så att det sitter korrekt.

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Arcec:
Jag har som sagt haft problem med just Pure Rock med flera olika kylare och moderkort med AM3+. Så vitt jag sett är det kylaren som det är problem med men kan väl egentligen lika gärna vara moderkortet.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Något var ju galet i alla fall. Gjorde om alltihop med Artic Silver istället för medföljande och nu håller den 65-70grader i 3,7ghz oc i inledande stresstest. Nu ruckas den inte vertikalt men verkar fortfarande vilja röra sig horisontellt.