Är Huawei P10 en bra mobiltelefon?

Permalänk
Medlem

Är Huawei P10 en bra mobiltelefon?

Hej.
Är på jakt efter en ny telefon. Skärmen har spruckit på min 3år gamla Oneplus One. kommer kosta ganska mycket att skicka den till Oneplus för reparation så därför är jag på jakt efter en ny telefon. Är det någon som har erfarenhet av Huawei som märke?
Har fastnat för Huawei P10.
Mvh Mats.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Verkar som en fin telefon, klarar man sig utan IP-klassning och kamera i absoluta toppklass är det verkligen ett bra köp. http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/test-av-huawei-p... Men den placerade sig t ex före Sony XZ premium i ett blindtest http://www.swedroid.se/swedroids-kamerablindtest-har-ar-resul...

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har en P10 Plus (6GB RAM/128GB/F1.8/IR-blaster/större skärm).

I många detaljer ser den ut att vara vattentätad med gummipackning till SIM-lucka och annat galler för högtalare gentemot den Honor 8 jag hade innan. Tror jag läst någonstans att just plus-modellen skulle vara vattentålig och det ser faktiskt ut så också.

Oerhört nöjd med telefonen. Superb kamera, snabb, välbyggd och 2+ dagar i batteritid vid normalanvändning, 3 om jag är försiktig. Laddar blixtsnabbt med medföljande laddare (SuperCharge) men blir trots det knappt ljummen. Fingeravläsaren fungerar ännu bättre än Honor 8 och att den även har extra funktioner är väldigt trevligt. Avläsaren på åttan kunde vara känslig för fuktiga eller smutsiga fingrar, men avläsaren på P10 verkar inte bryr sig inte om sådant.

Varför har du inte lagt den i mobilavdelningen istället för ÖÄ? Om du vill kan jag flytta. Det borde generera fler svar.

Tillägg
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag köpte en för P10 för två veckor sedan och är väldigt nöjd. Jag använde mig av Mecenats studenterbjudande där man kunde köpa en för 2995kr och för det priset är mobilen i en kategori för sig.

Lite trist att den ser ut som en iphone bara...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Jag har en P10 Plus (6GB RAM/128GB/F1.8/IR-blaster/större skärm).

I många detaljer ser den ut att vara vattentätad med gummipackning till SIM-lucka och annat galler för högtalare gentemot den Honor 8 jag hade innan. Tror jag läst någonstans att just plus-modellen skulle vara vattentålig och det ser faktiskt ut så också.

Oerhört nöjd med telefonen. Superb kamera, snabb, välbyggd och 2+ dagar i batteritid vid normalanvändning, 3 om jag är försiktig. Laddar blixtsnabbt med medföljande laddare (SuperCharge) men blir trots det knappt ljummen. Fingeravläsaren fungerar ännu bättre än Honor 8 och att den även har extra funktioner är väldigt trevligt. Avläsaren på åttan kunde vara känslig för fuktiga eller smutsiga fingrar, men avläsaren på P10 verkar inte bryr sig inte om sådant.

Varför har du inte lagt den i mobilavdelningen istället för ÖÄ? Om du vill kan jag flytta. Det borde generera fler svar.

Tack för ett bra och utförligt svar. Så Huawei verkar vara ett bra märke. Får nog bli en P10a. Du kan gärna flytta den till mobilavdelningen.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Verkar som en fin telefon, klarar man sig utan IP-klassning och kamera i absoluta toppklass är det verkligen ett bra köp. http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/test-av-huawei-p... Men den placerade sig t ex före Sony XZ premium i ett blindtest http://www.swedroid.se/swedroids-kamerablindtest-har-ar-resul...

Tack. Den verkade ha fått bra betyg. Får nog bli en P10a.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv

Jag är supernöjd, 4800kr hos halebop med rubbet liten 169kr månaden.

Permalänk

Ja den är bra.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Huawei p9/p10 är bästa lurarna jag haft någonsin, bara varma rekommendationer. Lätta att låsa upp och flasha costum recovery dessutom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

Jag har en kompis i Kina över sommaren och funderar på att be om att köpa hem en P10 åt mig för det ska vara lite billigare. Jag har kollat runt lite och Kina-modellen ser ut att funka i svenska nät, men är det nåt annat jag måste tänka på?

Permalänk
Medlem

Jag har varit (är) en Apple-fantast i många år.

Men valde själv en Huawei P10 som jobbmobil för 4 veckor sedan.

Som jobbmobil gillar jag den skarpt!

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MultiMan:

Jag har en P10 Plus (6GB RAM/128GB/F1.8/IR-blaster/större skärm).

I många detaljer ser den ut att vara vattentätad med gummipackning till SIM-lucka och annat galler för högtalare gentemot den Honor 8 jag hade innan. Tror jag läst någonstans att just plus-modellen skulle vara vattentålig och det ser faktiskt ut så också.

Oerhört nöjd med telefonen. Superb kamera, snabb, välbyggd och 2+ dagar i batteritid vid normalanvändning, 3 om jag är försiktig. Laddar blixtsnabbt med medföljande laddare (SuperCharge) men blir trots det knappt ljummen. Fingeravläsaren fungerar ännu bättre än Honor 8 och att den även har extra funktioner är väldigt trevligt. Avläsaren på åttan kunde vara känslig för fuktiga eller smutsiga fingrar, men avläsaren på P10 verkar inte bryr sig inte om sådant.

Varför har du inte lagt den i mobilavdelningen istället för ÖÄ? Om du vill kan jag flytta. Det borde generera fler svar.

Har själv nyss köpt en P10 Plus, är helnöjd

Permalänk
Medlem

P10

Köpte en P10 för några veckor sen.
Hade en samsung galaxy S4 innan så det blev en rejäl uppgradering.

Det enda negativa jag uppmärksammat är att den inte är lika smidig att skriva med. Händer ofta att jag "missar" mellanslag även fast jag tycker att den surrar till och registrerar knapptryckningen.

Ibland verkar jag komma åt radera knappen av misstag. O det fuckar up att orden blir helt fel.

Till o från är det Problem med bokstäverna som är ute i kanten på sidan av telefonen.
Ibland känns det som det blir någon fördröjning på dessa bokstäver.
Det märks ju tydligt när man skriver snabbt och behöver "flowet".
Jag har inte lyckats hitta någon röd tråd i det hela heller. Fördröjningen försvinner efter att man klickat runt och testat ett tag.

Visst är det en vanesak också att byta till ny tfn men just nu känner jag bara för att byta till samsung. INte speciellt kul o sitta o rätta massa fel i texten varje gång. Peta in mellanslag som missas m.m.

Permalänk
Huawei
Skrivet av robie76:

Köpte en P10 för några veckor sen.
Hade en samsung galaxy S4 innan så det blev en rejäl uppgradering.

Det enda negativa jag uppmärksammat är att den inte är lika smidig att skriva med. Händer ofta att jag "missar" mellanslag även fast jag tycker att den surrar till och registrerar knapptryckningen.

Ibland verkar jag komma åt radera knappen av misstag. O det fuckar up att orden blir helt fel.

Till o från är det Problem med bokstäverna som är ute i kanten på sidan av telefonen.
Ibland känns det som det blir någon fördröjning på dessa bokstäver.
Det märks ju tydligt när man skriver snabbt och behöver "flowet".
Jag har inte lyckats hitta någon röd tråd i det hela heller. Fördröjningen försvinner efter att man klickat runt och testat ett tag.

Visst är det en vanesak också att byta till ny tfn men just nu känner jag bara för att byta till samsung. INte speciellt kul o sitta o rätta massa fel i texten varje gång. Peta in mellanslag som missas m.m.

Hej robie76,
Det var tråkigt att höra att du inte är helt nöjd med din telefon. Jag håller med om att det är en vanesak när man byter till en ny tillverkare av telefoner, och ibland känns inte allt som det "brukar" göra.
Ett tips jag har till dig är att testa med olika tangentbord till telefonen för att se om det blir någon skillnad. Det finns 3 st tangentbord som standard i telefonen, själv kör jag med Gboard som jag gillar skarpt. Det finns även en hel del tredjepartsvarianter där ute som kan vara värt att testa.

Ha en go fredag!

Mvh Christian