Green Man Gaming och Intel inleder samarbete om digital marknadsplats för spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Kollade spelen på min önskelista. GMG var rejält mycket dyrare än Instant gaming på samtliga spel som jag vill köpa. Värst var The Division inkl seasonpass som kostar 332 på Instant gaming och 624 på GMG med dagens valutakurser.

wooooow, GMG, en auktoriserad återförsäljare för spel. Dyrare än en grånyckelhandlare vars nycklar man nog inte vill tänka på kommer ifrån.

Color me suprised, 7/5 would logic again.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueType:

Varför anser du att dem är lata?

Well. När senaste släppt de ett "in house developed" spel? Var väl CS Go?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

wooooow, GMG, en auktoriserad återförsäljare för spel. Dyrare än en grånyckelhandlare vars nycklar man nog inte vill tänka på kommer ifrån.

Color me suprised, 7/5 would logic again.

Det är väl inget fel på Instant gaming? Dom känns helt legit.
GMG var billiga förr när "bas-valutan" var dollar. Sen dom bytte till Pund blev ju allting 30-40% dyrare. Sen var det längesen man fick 20% rabatterna som de brukade kast omkring sig.
Ett tips, i alla fall då, var att lägga spelet man ville ha i varukorgen och sen stänga ner webläsaren. Väntade man ett par timmar dök det nästan alltid ett mail från GMG. "Hey, du glömde slutföra ditt köp, här får du ytterligare 20% rabatt."

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Det är väl inget fel på Instant gaming? Dom känns helt legit.
GMG var billiga förr när "bas-valutan" var dollar. Sen dom bytte till Pund blev ju allting 30-40% dyrare. Sen var det längesen man fick 20% rabatterna som de brukade kast omkring sig.
Ett tips, i alla fall då, var att lägga spelet man ville ha i varukorgen och sen stänga ner webläsaren. Väntade man ett par timmar dök det nästan alltid ett mail från GMG. "Hey, du glömde slutföra ditt köp, här får du ytterligare 20% rabatt."

Nej visst, "inget fel på Instant Gaming" om vi bortser från att sidan direkt ger intrycket av Kinguin och G2Play, inte ett enda pris är i hela kronor, i stort sett alla varor är rabatterade, de har affiliationprogram för alla användare, priser på mindre än hälften av vad det kostar på steam på spel som inte släppts än. Det ser verkligen 5/7 legit ut.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tallem:

Nej visst, "inget fel på Instant Gaming" om vi bortser från att sidan direkt ger intrycket av Kinguin och G2Play, inte ett enda pris är i hela kronor, i stort sett alla varor är rabatterade, de har affiliationprogram för alla användare, priser på mindre än hälften av vad det kostar på steam på spel som inte släppts än. Det ser verkligen 5/7 legit ut.

Vilken tur att du inte behöver handla där. Jag gillar sidan och den känns seriös. Att jämföra med kinguin och G2Play är väl att dra det väldigt långt. I min bok är gmg och instant gaming konkurenter. Fast nu är det mer som att gmg har steams vansinniga priser. Har inte fattat varför man ska betala mer när man får mindre med en digital exemplar av ett spel.
Ett fysisk exemplar ger ju mervärde i form av etui med manual och ofta något mer roligt.
Ett digitalt köp ska, enligt mig, vara billigare än dess fysiska dito.
Därför gillar jag instant gaming för de har priser som känns logiska. Man får vad man betalar för.
Att då handla på tex gmg och steam där det kostar många procent mer känns fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Vilken tur att du inte behöver handla där. Jag gillar sidan och den känns seriös. Att jämföra med kinguin och G2Play är väl att dra det väldigt långt. I min bok är gmg och instant gaming konkurenter. Fast nu är det mer som att gmg har steams vansinniga priser. Har inte fattat varför man ska betala mer när man får mindre med en digital exemplar av ett spel.
Ett fysisk exemplar ger ju mervärde i form av etui med manual och ofta något mer roligt.
Ett digitalt köp ska, enligt mig, vara billigare än dess fysiska dito.
Därför gillar jag instant gaming för de har priser som känns logiska. Man får vad man betalar för.
Att då handla på tex gmg och steam där det kostar många procent mer känns fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är fritt fram för dig att inbilla dig vad du än vill men jag tror knappast att majoriteten av den logiskt lagda befolkningen tror att Instant Gaming är legit. De är i detta exempel BILLIGARE än G2A (som i stort sett är erkänt gråzon) och ligger i samma prisnivå som Kinguin och G2Play. Men visst, fortsätt leva i en fantasivärld.

EDIT: Du kan även använda en inte direkt vetenskaplig sida men för att få ett hum om huruvida en sida är gråmarknad eller ej.

http://keyradar.com/

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!