Permalänk
Medlem

(Spel-)mus som inte ser ut som en leksak?

Hej,
Är på jakt efter en ny mus då min nuvarande Intellimouse har börjat få problem med höger klickknapp, tyvärr.

Jag behöver inte en mus med tio knappar och sju neonlysrör som blinkar i takt med musik samtidigt som det ser ut som ett rymdskepp utan gärna något mer stilrent, som min nuvarande. Den ligger även bra i handen

Vad finns för vettiga möss där ute?

Vänliga hälsningar

Permalänk
Medlem

@H0gberg:

Tänk på att om du köper t.ex. en Razer DeathAdder (som jag själv tycker är väldigt bekväm) så kan du stänga av belysningen. Då ser den bra mycket mera seriös ut.

Permalänk
Medlem

Zowie kanske är något för dig? Annars som tidigare nämnt så kan du på vissa möss stänga av belysningen genom mjukvara. Dock inte på Zowie mössen.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 MK: Aorus Z390 Elite CPU: i9 9900K kylning: Noctua NH-D15 GPU: MSI RX 6800 Gaming Z Trio RAM: Corsair 32GB 3200Mhz CL16 SSD: Corsair Force MP510 960GB, 2X Samsung 850 EVO 500GB PSU: Seasonic FOCUS Plus 650W Platinum

Permalänk
Medlem

zowie är ju i mitt tycke snäppet mer stilren än deathaddern, (Kör själv med deathadder) Men ´jag skiter i hur musen ser ut, så länge den ligger bra i handen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

@H0gberg:

Tänk på att om du köper t.ex. en Razer DeathAdder (som jag själv tycker är väldigt bekväm) så kan du stänga av belysningen. Då ser den bra mycket mera seriös ut.

Ah, på så vis, då är den ju lite intressant ändå. Ser att Netonnet har kampanj på den för en femhundring också, kanske skulle åkt till den lokala butiken och klämt lite.

Tack!

Permalänk
Medlem

Har själv en Zowie FK1. Bästa musen jag har ägt och den har hållt i snart 3 år och fungerar fortfarande lika bra. Ser inte ut som en leksak utan ser rätt stilren ut, passar överallt. Skönt också att slippa vara beroende av mjukvara för att styra DPI'n.

Värda saker att nämna är att den är rätt så liten och den har inte något "ergonomiskt" supergrepp. Idag så heter den BenQ Zowie FK1.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Steelseries Rival är ett bra alternativ och snarlik Intellimouse, kolla typ modell 300

Permalänk
Medlem

Har också alltid använt MS 3.0 men gick över för något år sedan till ZOWIE. Använder just nu en ZOWIE EC1-A och den är riktigt grym.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Medlem

Logitech G403 eller 703 om du föredrar trådlös. Bästa allround musen om storleken passar imo.
Deathadder kan du inte spara profiler i musen, så tänk på det om du vill ha något annat än default inställningarna.
Jag personligen vägrar ha sådant installerat som körs alltid, ställer in möss sen avinstallerar mjukvaran, något som inte går på Deathadder.

Permalänk
Inaktiv

Logitech G403

Permalänk
Medlem

@H0gberg: Jag rekommenderar Logitech MX Master. Sitter perfekt i handen och batteriet räcker minst en vecka mellan laddningarna. Väldigt stilren också enligt mig iaf.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Vill också slå ett slag för Steelseries Rival 300. Gillade MS Intellimouse då det begav sig och Rival har en tämligen lik passform och ser inte heller ut som ett 80-talsdisco eller en rymdskalbagge från 50-talet. Ljuset kan man lätt stänga av.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Har en Rival 100 och är mycket nöjd

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av H0gberg:

Hej,
Är på jakt efter en ny mus då min nuvarande Intellimouse har börjat få problem med höger klickknapp, tyvärr.

Jag behöver inte en mus med tio knappar och sju neonlysrör som blinkar i takt med musik samtidigt som det ser ut som ett rymdskepp utan gärna något mer stilrent, som min nuvarande. Den ligger även bra i handen

Vad finns för vettiga möss där ute?

Vänliga hälsningar

Intellimouse 3.0 kan man väl fortfarande beställa? Jag har kvar mitt orginal sen 2001 Har rengjort scrollen och kring knapparna nån enstaka gång. Köpte en kopia på maxfps.se för några år sedan just utifall denna skulle gå sönder. Still going strong...

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001