Oculus börjar erbjuda återköp av spel via Oculus Store

Permalänk
Melding Plague

Oculus börjar erbjuda återköp av spel via Oculus Store

Precis som Steam, Origin och många andra digitala speltjänster börjar nu Oculus erbjuda möjligheten att lämna tillbaka spel som köpts via företagets butik.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är väl lagstiftning i div länder som driver på denna utveckling, en välkommen utveckling.

Permalänk
Medlem

Äntligen, mycket viktigt eftersom en del av spelen kan vara rent skräp nu när VR är så nytt.

Permalänk
Inaktiv

Rimligt borde det vara en kombination av speltid och tid sedan man köpte. Har man 5 dagar speltid och man är arbetslös så är det inget svårt att lägga ner mer än 60h och då har man klarat av de flesta av spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Rimligt borde det vara en kombination av speltid och tid sedan man köpte. Har man 5 dagar speltid och man är arbetslös så är det inget svårt att lägga ner mer än 60h och då har man klarat av de flesta av spelen.

Va?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Rimligt borde det vara en kombination av speltid och tid sedan man köpte. Har man 5 dagar speltid och man är arbetslös så är det inget svårt att lägga ner mer än 60h och då har man klarat av de flesta av spelen.

Är ju det som står, har man använt spelet mer än 2 timmar spelar det ingen roll om du vill lämna tillbaks spelet dagen efter.

Tycker tiderna är rimliga, ibland kan man lura systemet då vissa små spel går att varva på under 2 timmar, kanske tiden bör vara lite variabel på tiden 1-3 timmar beroende på hur stort spelet är.

Men annars är detta väldigt välkommet, 2 timmar räcker för att upptäcka om ett spel är skit.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Johan86c:

Krav på återköp borde vara typ, att man får ha spelat max 3h eller haft spelet i sitt ägo i 3 dagar.

Skrivet av GG25:

Är ju det som står, har man använt spelet mer än 2 timmar spelar det ingen roll om du vill lämna tillbaks spelet dagen efter.

Tycker tiderna är rimliga, ibland kan man lura systemet då vissa små spel går att varva på under 2 timmar, kanske tiden bör vara lite variabel på tiden 1-3 timmar beroende på hur stort spelet är.

Men annars är detta väldigt välkommet, 2 timmar räcker för att upptäcka om ett spel är skit.

ok, ja då är det bra.

@Jonny Myran: GG25 förklarade tydligare.

Permalänk
Avstängd

Precis som steam fungerar 2 timmar eller 14 dagar. Dock kan du lägga review redan efter 5 minuter vilket jag tycker är lite tidigt. Man borde heller inte kunna lämna spelet på och sedan lämna review, man måste aktivt spela i typ 30 minuter för att få göra review. För det är för många fanboys av andra spel nu som lägger negativa reviews

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CyberVillain:

Precis som steam fungerar 2 timmar eller 14 dagar. Dock kan du lägga review redan efter 5 minuter vilket jag tycker är lite tidigt. Man borde heller inte kunna lämna spelet på och sedan lämna review, man måste aktivt spela i typ 30 minuter för att få göra review. För det är för många fanboys av andra spel nu som lägger negativa reviews

Lite OT men håller med dig, jag börjar tröttna rätt rejält på negativa reviews på steam som inte handlar om att spelet i sig är dåligt.
Ofta är det köparen som inte kollat upp vad det är för spel innan. Typ köper ett survival spel som är väldigt "hardcore" men mycket grind och sen klagar på att spelet är för verklighets baserat och innehåller mycket grind.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Garderoben:

Lite OT men håller med dig, jag börjar tröttna rätt rejält på negativa reviews på steam som inte handlar om att spelet i sig är dåligt.
Ofta är det köparen som inte kollat upp vad det är för spel innan. Typ köper ett survival spel som är väldigt "hardcore" men mycket grind och sen klagar på att spelet är för verklighets baserat och innehåller mycket grind.

Dum fråga, men är det extremt billiga spel?
Jag hatar företag x, därför köper jag ett spel för 599kr av dem lämnar kritisk betyg till detta.

Det är dock populärt för företag att lägga sig i politik och då har de sig själva att skylla. Värre är det med fanboys, fast om fanboysen tvingas köpa produkterna så känns det inte så riskabelt.

*edit*
Jag gillar inte Intels affärsmetoder, så jag tänker köpa ett 100 tal Core i9-7980XE och bombardera dem med dåliga betyg.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon159643:

Dum fråga, men är det extremt billiga spel?
Jag hatar företag x, därför köper jag ett spel för 599kr av dem lämnar kritisk betyg till detta.

Det är dock populärt för företag att lägga sig i politik och då har de sig själva att skylla. Värre är det med fanboys, fast om fanboysen tvingas köpa produkterna så känns det inte så riskabelt.

*edit*
Jag gillar inte Intels affärsmetoder, så jag tänker köpa ett 100 tal Core i9-7980XE och bombardera dem med dåliga betyg.

Fast du får lägga betyg även om du gör refund, det är läskigt många fanboys som gör såhär, speciellt i min branch som är VR, liten plaskdamm.

Eller fanboys som downvotar positiva reviews, kolla på denna review tex från vårt spel som exempel, bra skriven review, välldigt ingående, 37% likes

http://steamcommunity.com/profiles/76561198064106555/recommen...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av anon159643:

Dum fråga, men är det extremt billiga spel?
Jag hatar företag x, därför köper jag ett spel för 599kr av dem lämnar kritisk betyg till detta.

Det är dock populärt för företag att lägga sig i politik och då har de sig själva att skylla. Värre är det med fanboys, fast om fanboysen tvingas köpa produkterna så känns det inte så riskabelt.

*edit*
Jag gillar inte Intels affärsmetoder, så jag tänker köpa ett 100 tal Core i9-7980XE och bombardera dem med dåliga betyg.

Nja, jag lirar väldigt mycket indie, early access av spel som är lite mer udda/hardcore/grind och har märkt av en "kultur" där folk köper x spel och sen klagar på att det är för svårt eller för hardcore, både på steam och reddit i stället för att kolla upp vad man faktiskt köper för spel så köper dom efter första bästa trailer.

Ett solklart exempel är ju Escape from tarkov som jag gillar för det verkligen är hardcore shooter men folk köper det och klagar på att det är för svårt och grinar tills utvecklarna lägger till någon dum funktion som dummar ner spelet. Ett exempel i just det spelet var att man inte hade någon HUD som visade firemode utan du var tvungen att komma ihåg firemode själv, men du kunde inspektera vapnet för att se vilken den var på, en liten grupp spelare som gjorde tillräckligt mycket rabalder om det fick tillslut sin vilja igenom och nu kommer det upp en text när man byter emellan.

Jag menar jag går inte och köper Mario Kart och sen klagar på att det är för orealistiskt...
Eller köper Arma 3 på steam och skriver en negativ steam review på att spelet är för svårt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Drömmer än om att få refunda mitt no man sky. Steam är ganska stenhårda på sina 2 timmar :/

Permalänk
Avstängd

Köper någon vettig ens spel direkt från Steam utanför rea-tillfällen? Steam-kompatibla nycklar säljs hela tiden på andra pålitliga sidor för upp till halva priset, om inte mer.. :S

Tycker för övrigt att speltillverkarna själva skall få sätta regler kring återköp.