Fulkultur om Buffy the Vampire Slayer

Permalänk
Melding Plague

Fulkultur om Buffy the Vampire Slayer

I år är det 20 år sedan den första säsongen av Buffy the Vampire Slayer visades på TV. Gänget på Fulkultur tar tillfället i akt och ägnar veckans avsnitt åt kultserien.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bara tjejer, och så Thomas

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Bopper:

Bara tjejer, och så Thomas

@loevet då? Men nu när du säger det...

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Tjugo år sedan sista säsongen, så gammal är jag väl inte? Nej första ska det vara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

@loevet då? Men nu när du säger det...

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

Jag var väldigt ung när jag kollade på Buffy, och skäms inte att erkänna att serien var rolig! Men många av demonerna osv var inte speciellt otäcka, men avsnittet "hush" där ingen kan prata och det är ett gäng välklädda, svävande äckel med breda leenden som är ute efter folks hjärtan... Den serien ärrade mig för livet, fyfan så vidriga dom är.

Ja, länken nedan visar vilka jag menar...

Dold text
Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Weiman:

Tjugo år sedan sista säsongen, så gammal är jag väl inte? Nej första ska det vara!

Haha, det har du helt rätt i. Fixat.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

@Epic: Varför dissa ni acast. Hörde i något av dom nyare avsnitten att ni skulle stoppa utgivning här å var antar att det även gäller acast? Frågar mest för att jag funnit just nämnda sida att fungera bäst.

Visa signatur

Intel Core i5 3570k Ivy Bridge [4.2GHz] | 16GB Corsair VENGEANCE DDR3 [1600MHz] | Gigabyte G1 Sniper M3 | Corsair HX620 | Corsair Cooling Hydro H80 | Gigabyte HD Radeon 7950 | BitFenix Ghost |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Jag var väldigt ung när jag kollade på Buffy, och skäms inte att erkänna att serien var rolig! Men många av demonerna osv var inte speciellt otäcka, men avsnittet "hush" där ingen kan prata och det är ett gäng välklädda, svävande äckel med breda leenden som är ute efter folks hjärtan... Den serien ärrade mig för livet, fyfan så vidriga dom är.

Ja, länken nedan visar vilka jag menar...

Ett av mina favoritavsnitt helt klart.
Gillar projektorscenen när Buffy inte tycker Giles teckning av henne ser så bra ut ;D

Dold text
Permalänk
Medlem

Kollade aldrig den, men kollade alltid på Dark Angel med Jessica Alba.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Jonny:

@André: Varför dissa ni acast. Hörde i något av dom nyare avsnitten att ni skulle stoppa utgivning här å var antar att det även gäller acast? Frågar mest för att jag funnit just nämnda sida att fungera bäst.

Podden finns på Acast! Av någon anledning heter den "fulkultur2" i URL:en, oklart varför. Vill minnas det bara var "fulkultur" innan. https://www.acast.com/fulkultur2

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Vilka minnen från Buffy, ett givet val efter skolan och på kvällarna när det gick. Och visst fasen var Sarah fin att titta på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Ett av mina favoritavsnitt helt klart.
Gillar projektorscenen när Buffy inte tycker Giles teckning av henne ser så bra ut ;D

haha ja, det är mycket som är charmigt i det avsnittet då verbal dialog är helt frånvarande

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Tycker det är roligt att alla trodde att Sarah Michelle Geller skulle bli megaframgångsrik men istället blev det Alyson Hannigan.

Dock så är ju båda självklart väldigt framgångsrika. Och Geller drog in slantar utav bara h-vete från Scooby-Doo: Monsters Unleashed

Permalänk
Medlem

Buffy var riktigt bra, synd att Blu-ray versionen är helt fucked.

Kolla in den här videon som går igenom hur många fel det är med samlingen, allt ifrån färger till filmformat och effekter är helt åt skogen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Buffy var riktigt bra, synd att Blu-ray versionen är helt fucked.

Kolla in den här videon som går igenom hur många fel det är med samlingen, allt ifrån färger till filmformat och effekter är helt åt skogen

https://www.youtube.com/watch?v=F28XcxHxH6k

Snacka om katastrof till remaster. Varför inte göra en riktig bluray box med 4:3 !!

Permalänk
Bildexpert 📺

@Rasmus117: Bra klipp! Stämmer väl med det jag observerade. Inte ok, om man säger så.

Permalänk
Medlem

Favoriter; Dark Willow och Robot Buffy.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@Rasmus117: Bra klipp! Stämmer väl med det jag observerade. Inte ok, om man säger så.

Din röst är väldigt behaglig att lyssna på ^ ^
Kompetent lett avsnitt också, mer Thomas i Fulkultur tack!