Stackare där som inte får lite personliga avdrag på skattekostnaderna, och tvingas bege dig ut i lagens gråzon för att inte betala samma andel som alla oss andra, trots att vi alla vet att du är värd lite mer.
Som sagt, jag kör inte ens bil i jobbet. Men förstår dom som gör det. Det är ju snarare så att dom som inte utnyttjar möjligheterna förlorar på det?
Jag borde ju egentligen vara glad som ni andra stackare då, men som tidigare talare i tråden har nämnt så har jag föga förhoppning på att denna skatten kommer göra någon reell skillnad på t ex buss/tågtrafik.
Men det är kul att så många gillar att betala skatt!
Visst går det snabbt men det är ju egentligen problem för företagen som måste klara av att hantera detta i system och rutiner, för privatpersonen går det ju snabbare att ställa om ifall de inte vill behöva förmånsbeskattas, de behöver bara åka till jobbet på annat vis.
Förvisso, men t ex så är då trängselskatten en förmån dom förhandlat sig till.
Då ska det istället förhandlas till att bli till lön, annars går ju personen i fråga i förlust.
Kör man inte heller längre bilen till jobbet, så ska den säljas. Är det nån form av leasing eller liknande kanske inte det är så lätt.
Då sitter man helt plötsligt på en avbetalning på bilen och behöver utöver det pröjsa för alternativt färdmedel. Förvisso med tanke på hur billigt SL-kortet är så borde det nog gå på ett ut mot bensinpengarna.
Absolut i-lands/lyxproblem, men jag kan ändå tycka att en lite bättre heads up än 3 månader hade varit schysst.
Sist men inte minst tror jag detta är ett icke-problem. Dom flesta lär antingen få förmånsbeskattningen betald av jobbet, alternativt gillar dom läget och betalar. Bilen är nog bland det sista folk ger upp.