Samsung Galaxy Note 8 testas av 99

Permalänk
Melding Plague

Samsung Galaxy Note 8 testas av 99

Samsungs nya flaggskeppstelefon Galaxy Note 8 har nu lanserats tillsammans med dockan Dex, vilka nu testas av SweClockers syskonsajt 99.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Märkligt att göra en recension nu och inte vänta på iPhone X/iPhone 8?

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Aje:

Märkligt att göra en recension nu och inte vänta på iPhone X/iPhone 8?

Varför skulle man vänta på iPhone..?

Ska man vänta på Nvidia:s grafikkort innan man recenserar AMD:s grafikkort?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Märkligt att göra en recension nu och inte vänta på iPhone X/iPhone 8?

Det jag tycker är märkligt är att du verkar anta att det ena utesluter det andra? Och frågan är vad de egentligen har med varandra att göra förutom att de är konkurrerande produkter? De e inte precis som att IPhone ersätter Note.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Inaktiv

Dessutom Samsung Galaxy Note 8 och iPhoneX är lite som att jämföra en stadsjeep med en sedan, de båda genom sin design har för och nackdelar och det första kunden bör avgöra är vilken typ av produkt som den vill ha.

Annars intressant recension, för mig så var det för mycket minus för att det ska motivera mig att betala 3 gånger så mycket för en mobil än vad jag brukar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon159643:

Dessutom Samsung Galaxy Note 8 och iPhoneX är lite som att jämföra en stadsjeep med en sedan, de båda genom sin design har för och nackdelar och det första kunden bör avgöra är vilken typ av produkt som den vill ha.

Annars intressant recension, för mig så var det för mycket minus för att det ska motivera mig att betala 3 gånger så mycket för en mobil än vad jag brukar.

Håller inte med alls. Båda är flaggskepp av större storlek som är det mest kompromisslösa som företagen har att erbjuda. De konkurrerar på varje plan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Väldigt tråkigt att läsa att den dras med mjukvaruproblem, men såklart kommer dom att lösa allt detta med tiden.
Det kommer nog att bli en Note 8 för min del om ett år eller så, förhoppningsviss har dom rättat till mjukvaruproblem då plus att den gått ner lite i pris. Sitter fortfarande på Note 4 som fungerar galant, så har ingen panik direkt.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

En appledyrkande website recenserar deras värsta konkurent. What could go wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

En appledyrkande website recenserar deras värsta konkurent. What could go wrong.

Det kanske var därför de bytte namn till 99 nu bara, för min del så kommer jag dock aldrig börja läsa siten oavsett.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon99339:

Håller inte med alls. Båda är flaggskepp av större storlek som är det mest kompromisslösa som företagen har att erbjuda. De konkurrerar på varje plan

Skickades från m.sweclockers.com

Visst stora klumpar båda 2st, men Galaxy Note8 är mycket större och det är problem med att få plats den i byxfickor och liknande:

Galaxy Note8
Dimensions: 162.5 x 74.8 x 8.6 mm
Weight: 195 g

iPhoneX
Dimensions: 143.6 x 70.9 x 7.7 mm
Weight 174 g

Bortser vi från detta så är Galaxy Note8 utrustad med en stylespinne för att kunna göra finlir, nästan alla användarna på en iPhoneX skulle inte ens vilja ha en sådan penna i deras telefon.
Det är alltså telefoner för lite olika målgrupper precis som stadsjeepar och sedaner, det innebär dock inte att folk ibland inte har båda eller byter ibland.

För mig är Galaxy Note8 någon som har sin mobil som en portabel dator, man kan fjärrstyra sin egen dator på denna och göra allt som att rita i cad om man vill. (ja, det fungerar också på min 3000kr telefon, men större skärm + penna gör mycket)

Och ja det finns fina sedaner, som Tesla Model S som passar bra ihop med image för de som köper en iPhoneX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

En appledyrkande website recenserar deras värsta konkurent. What could go wrong.

Äsch det är ju vuxna människor som jobbar där och tror de är så pass seriösa att de kan ta Note8 för vad det är trots att deras sida är mest inriktad på apple nyheter. Känns onödigt att bygga murar... även om många fanboys är glada för det men det heter väl fan"boys" av en anledning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

18:9 + framför allt edge gör att man inte ens tittar åt Samsungs telefoner när man ska välja ny mobil...Och iPhone nix inget för mig..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

@segen: Anser du alltså att @loevet "dyrkar" Apple?
Hur många överklockningsnyheter publicerar SweClockers 2017?

Inse att saker och ting förändras och att du även ibland behöver uppdatera dig om vad som händer.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk

har inte märkt något av "lagg" vid programskärmen eller andra mjukvarufel? Är sjukt imponerad av hur galet snabbt allt flyter. Hmm, låter skummt. Note 8 är utan tvekan årets bästa mobil. (ochså årets dyraste änsålänge).

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)

Permalänk

Märker inte alls av de problem som beskrivs.
Väldigt dåligt att DEX dockan inte har trådlös laddning.
Sedan hade jag förväntat mig en större skärm än den jag hade på min gamla Note 5, den är ju smalare men med längre skärmyta men skäm upplevelsen är att den känns mindre just pga att den är smalare.

Permalänk
Medlem

Sött att man får med en liten fåtölj till telefonen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så länge dom envisas med sitt edge så får det vara, oavsett hur bra och prisvärd telefoner dom lanserar framöver.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

"Trots hårdvara och prestanda som ligger i toppen dras dock Galaxy Note 8 med mjukvaruproblem, bland annat med dåligt flyt i gränssnittets animationer. Detta beskrivs som extra märkbart när applikationsmenyn öppnas och stängs"

Konstigt. Under de 2 veckor jag använt den har jag inte märkt av något sådant.

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

18:9 + framför allt edge gör att man inte ens tittar åt Samsungs telefoner när man ska välja ny mobil...Och iPhone nix inget för mig..

Gör "man"?

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk
Medlem

@SkalmanBC:

Varför behöver DEX trådlös laddning när den har inbyggd laddning när telefonen är dockad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

18:9 + framför allt edge gör att man inte ens tittar åt Samsungs telefoner när man ska välja ny mobil...Och iPhone nix inget för mig..

Glöm inte bort Bixby heller

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Glöm inte bort Bixby heller

Skickades från m.sweclockers.com

Bixby kanske är bra, men med Edgeskärmen så hjälper absolut inga fördelar hur bra dom än är med Samsung, helt ointressant som mobil..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Märkligt att göra en recension nu och inte vänta på iPhone X/iPhone 8?

Tycker dom borde vänta tills Tesla Model 3 når landet och jämföra med den. Eller med julaftonens Dagens Nyheter. Eller helt enkelt bara göra som dom gjorde och recenssera en telefon

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Visst stora klumpar båda 2st, men Galaxy Note8 är mycket större och det är problem med att få plats den i byxfickor och liknande

Förstår inte riktigt detta, går folk runt i Speedos hela dagarna eller? Min S8+ är inga som helst problem att få ner i de byxor jag brukar ha på mig som jag upplever som rätt "normala".

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Bixby kanske är bra, men med Edgeskärmen så hjälper absolut inga fördelar hur bra dom än är med Samsung, helt ointressant som mobil..

Faktum är att Edge inte är riktigt lika uselt som det var tidigare, och Note 8 ska dessutom ha mindre "edge" än S8+. Eg bara när jag ligger på rygg i sängen och ska typ skriva ett SMS som jag numera retar mig på Edge, men visst, sett till att det förmodligen är dyrare att tillverka och erbjuder 0 fördelar så...

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

En appledyrkande website recenserar deras värsta konkurent. What could go wrong.

Att de blev frälsta av Android..? Lär nog aldrig hända..

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Bixby kanske är bra, men med Edgeskärmen så hjälper absolut inga fördelar hur bra dom än är med Samsung, helt ointressant som mobil..

Håller helt med dig, edge må vara det sämsta man kan implementera på en mobil.
Det får mig att börja vända ryggen mot direkt, oavsett hur har den är annars.
Bixbys dedikerade knapp och icke anpassningsbar är också i min mening negativt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@segen: Precis som @backspace skriver så har 99 inte varit en helt och hållet Apple-fokuserad sajt sedan ett par år tillbaka, redan innan vi bytte namn och fortfarande hette 99mac skrev vi om och testade produkter från andra företag. Jag som har testat Note 8 har privat varit Android-användare i snart åtta år, så en uppdatering om vad 99 är och vad vi gör är nog på sin plats

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@JackeShan: I testet skriver jag att Note 8 fortfarande uppvisar mikrolagg som visar sig i vissa situationer, men att det inte är på en nivå som stör särskilt mycket. Det är dock något jag tycker ska lyftas fram i ett flaggskepp som är utrustad med det senaste i hårdvaruväg.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@spikfavoriten: Jag upptäckte det eftersom jag specifikt letade efter det under testandets gång, men det är definitivt inte på en nivå som är aktivt störande. Om man aktiverar batterisparande lägen skulle jag däremot säga att det hamnar på en nivå som de flesta bör lägga märke till, och kanske störa sig på beroende på hur känslig för lagg man är.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas