SNES Classic Edition använder samma hårdvara som NES Classic Edition

Permalänk
Inaktiv

Synd att det ska vara så dyrt här i Sverige, har absolut råd med ett par, men väljer att inte köpa då jag inte tycker det är värt det priset, har en kontroller som jag pluggar in i PC'n och kan spela alla SNES spel när jag vill.

Bara synd då det hade varigt kul att ha en SNES mini för nostalgin, men aja, man får rösta med sin plånbok, min förblir stängd i detta fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Jovars, men då har Nintendo skjutit sig lite i foten nu genom att låta Bergsala få lägga på sådant sjukt pålägg och pålägget hamnar väl i svenska fickor och inte japanska så?

Men vi ser ju redan effekterna av det: många som avbokat och det lär bli många fler, särskilt när det kommit fram att Nintendo meddelat om större volym för denna Mini. "Sällsynthetseffekten" tappar sin effekt nu jämfört med NES Mini (som oxå var först så det verkade "nytt" när det kom).

När fler oxå får reda på att SNES Mini = NES Mini med Snes-spel så lär fler få damp och avboka eller inte köpa i butik på grund av att det känns som ett sånt cheap trick från Nintendo.

Troligen äré mest riktigt bra ställda nostalginissar, som min storebror på 35+, som köper denna med hull och hår. Vi växte båda upp med SNES och konsolerna efteråt.

Cheap trick? nes mini är en låda för emulerade nes spel, snes mini är en låda för emulerade snes spel reagerar man på något av detta så kanske man inte borde ha köpt nes'en från första början och satsat på en låda som kan emulera det man vill.