Never Completed Game tillbaka...

Permalänk
Medlem

Never Completed Game tillbaka...

Never completed game är tillbaka igen med störiga och kluriga frågor xD
Länk till spelet: Never completed game

Tänkte göra en tråd där vi kan diskutera och hjälpa varandra!?

För er som inte vet är det ett spel där man får en ledtråd och ska försöka klura ut vilket svar dem vill ha för att ta sig till nästa "mission".
Svårighetsgraden på "frågorna" kan variera från att vara så lätta att man kommer på det på första försöket till att man får en morsekod som man ska ta baklänges o sedan bara använda vokalerna i det ordet.

Ett riktigt bra tidsfördriv för dom med mycket tålamod och som gillar att klura på saker helt enkelt

Själv är jag fast på mission 16!?, så om någon klarar av den får dom gärna ge mig en ledtråd

Permalänk
Medlem

Markera texten på 16 så ser du

Permalänk
Skrivet av Tsprit:

Never completed game är tillbaka igen med störiga och kluriga frågor xD
Länk till spelet: Never completed game

Tänkte göra en tråd där vi kan diskutera och hjälpa varandra!?

För er som inte vet är det ett spel där man får en ledtråd och ska försöka klura ut vilket svar dem vill ha för att ta sig till nästa "mission".
Svårighetsgraden på "frågorna" kan variera från att vara så lätta att man kommer på det på första försöket till att man får en morsekod som man ska ta baklänges o sedan bara använda vokalerna i det ordet.

Ett riktigt bra tidsfördriv för dom med mycket tålamod och som gillar att klura på saker helt enkelt

Själv är jag fast på mission 16!?, så om någon klarar av den får dom gärna ge mig en ledtråd

Jag är fast på 15, fattar inte alls mönstret eller logiken...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Fast på 19 här, bara massa streck ju

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av FZL:

Fast på 19 här, bara massa streck ju

https://i.imgur.com/9sz95l2.png

räkna strecken är fast på 21 https://i.imgur.com/X4BsmBg.png

Permalänk

@gaminggirl: Vilka siffror saknas?

Sitter också fast på 19 nu och räkna strecken säger @Sapporun? Säkert skitenkelt men jag får ingen rätsida på det

Permalänk
Medlem

På 19 blir svaret 4.6692 eller nått sånt, googla det och så får ni namnet på konstanten

Permalänk

@Sapporun: Det där var en av de klurigare

html färg, veckodag och årtal

Permalänk
Medlem

Vi borde ju typ försöka klå 4chan. Nr 31 är en youtubefilm:
https://www.youtube.com/watch?v=eWaNGUbCGWA

Det verkar vara det längsta nån kommit

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Hur löste ni #20? För där fastnade jag, förstod att det var nån typ av situations pussel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minthon:

Hur löste ni #20? För där fastnade jag, förstod att det var nån typ av situations pussel.

Den var ju enkel, om man kan sin rockmusik Synonymer på orden så blir det en känd textrad i en låt av ett band. Bandet är svaret

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

eeehh.... nummer 17??

Visa signatur

intel i7 8700k | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000Mhz 16 GB | EVGA GTX1080Ti FTW3 | Asus ROG strix Z370-F | Be Quiet! straight power E9 700W | 2x samsung 850 evo 250GB raid + samsung 850 evo 500 GB + 3tb WD Red | Noctua NH-D15 | Fractal Design define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av redheadSWE:

eeehh.... nummer 17??

Om du googlar numret så är det det ett "taxicab number" som hittades av matematikern Ramanujan, det är ramanujan som är svaret.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

@redheadSWE: Googla formeln och svaret är namnet på talet.

Sitter fast på 24 nu...

Permalänk
Medlem

sitter fast på 21 nu. #000 T '29

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

sitter fast på 21 nu. #000 T '29

Tips, #000 är en färg, 29 är ett årtal.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

@Bernd_P1:
#000 = black
t = tuesday
'29 = 1929

EDIT: pucktvåa för andra gången... slutar svara nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

@redheadSWE: Googla formeln och svaret är namnet på talet.

Sitter fast på 24 nu...

Nummer är bokstäver, 01 = a, 02 = b och så vidare.
är fast på 25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Den var ju enkel, om man kan sin rockmusik Synonymer på orden så blir det en känd textrad i en låt av ett band. Bandet är svaret

jag är för dålig på rockmusik fölr denna.svaret är...???

Visa signatur

intel i7 8700k | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000Mhz 16 GB | EVGA GTX1080Ti FTW3 | Asus ROG strix Z370-F | Be Quiet! straight power E9 700W | 2x samsung 850 evo 250GB raid + samsung 850 evo 500 GB + 3tb WD Red | Noctua NH-D15 | Fractal Design define C

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapporun:

Nummer är bokstäver, 01 = a, 02 = b och så vidare.
är fast på 25

Ja den är stendum. Det blir en zipkod i USA. Svaret är namnet på staden

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk

Och hur man får fram svaret på 25 är genom att översätta start-stop till binärform.... nog dags att pausa för det tog rent för lång tid att luska ut det

Permalänk
Medlem

Någon som har ett tips för #23?
RWluc3RlaW4ncy4

Permalänk

@Krass: Base64 och svaret är hans teori

Permalänk
Medlem

@Krass Ja; URL-förkortare

edit: @The_weird Du är för snäll..

sitter fast med #26 nu, har tagit mig en bit på väg..
Edit igen: Löste den...

Permalänk

@dovienya: Hehe skulle precis tipsa om att det var ungefär samma lösning som #23 och det handlade om den gemensamma nämnaren för dessa herrar

Jag sitter fast som fan på #27 dock... antingen är det en målare eller troligen något med lagtexter.

Permalänk
Medlem

@the_weird: eller Oliver Stone, Mark Strong, Chevy Chase, Ethan Hunt...

edit: eller som rocklåten #20

Yeees, löste den.. du var inne på rätt spår!

Permalänk

@dovienya: Skådespelare alltså.... men Ethan Hunt är ju bara en karaktär...
Ingen av dom andra har gjort något tillsammans vad jag vet...

Edit: Fan då ... Ajja tur att någon löser det
Edit2: Annan böjning av ordet...
Var inne på det från början men den svalde inte copy/paste så gick vidare..

Appendix B till er andra som också bråkar med #27

Permalänk
Medlem

#27 är en DJI Phantom 3 Advanced fyi... Inte för att det hjälper än så länge.

24 10 27 10 19 9 6 19 12 10 23 +5

Permalänk

Och ingen EXIF data på #28 bilden
EDIT: Haha ffs det missade jag

EDIT2: Något med bibeln? Det vore väl för enkelt om det är samma stuk på svaret som förra frågan..