Red Dead Redemption 2 får ny trailer – lanseras våren 2018

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakimbeijer:

Så mycket detaljer och hemligheter dom har lagt ner på det spelet är ju sjukt. Finns inget spel i världen som har en sådan stor värld, med så otroligt mycket fina detaljer som GTA V.

Håller med om det du skrev innan, men det där sista är ju rent subjektivt. Jag kan t ex hålla med om att spelet är snyggt och att det är en av de mer solida spelvärldar som finns idag, men för mig känns GTA V rätt litet i jämförelse med andra spel. Dock får jag ge GTA V en eloge för att deras värld känns väldigt trovärdig till skillnad från t ex liknande titlar från Ubisoft, etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakimbeijer:

GTA V på PC är ingen portning. Det utvecklades på PC först,

“While we started development of the PC version quite early, we decided to focus the bulk of our attention on the PS3 and XB360 versions first in order to push that as far as we possibly could before turning our attention to the PS4 and Xbox One versions,” the team continued.

“And then using the shared architecture underpinning the new consoles to help ourselves ramp up into the PC version and push the game as far as we possibly could.."
-https://www.vg247.com/2015/04/13/gta-5-pc-development/

Låter mer som att det sam utvecklades. Bulken av utvecklingen gjordes först till ps3 och 360, inte PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allihopa:

@Benizakura83: Senast jag kolla så har inga av konsolerna varit duktiga på att leverera utan begränsningar

nej visst så är det ju men 24 fps var väl att ta i ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakimbeijer:

GTA V på PC är ingen portning. Det utvecklades på PC först, och portades till 360 samt ps3.
Det fortsattes jobba på GTA V till PC medans folk handlade som tokar. Efter Ps4/Xbox One släppet så valde dom att finputsa lite ytterligare.

Sen att folk säger att spelet inte funkade bra vid release, kan bara betyda skit bakom spakarna.
Jag köpte mig ett GTX 980 vid release, och funkade ypperligt för mig då.

Idag lirar jag utan problem Ultra med ett GTX 1080. Visst, det kan anses krävande. Men det är väl så vi vill ha det? Krävande betyder knappast ooptimerat, utan snarare att det finns mängder med ögongodis och att spelet ser helt jävla galet bra ut.

Så mycket detaljer och hemligheter dom har lagt ner på det spelet är ju sjukt. Finns inget spel i världen som har en sådan stor värld, med så otroligt mycket fina detaljer som GTA V.

Klassikern "det funkar för mig så det är fel på alla andra". Jag slutade spela för att det funkade så dåligt på mitt GTX 970. Vad menar du att jag borde gjort? Skrivit en patch eller egna drivrutiner?

Permalänk
Medlem

Vad är Rockstars problem med PC-platformen egentligen? Varför inte bara utveckla för konsol och PC samtidigt? Hatar de oss?

Permalänk
Medlem

Första RDR var episkt!
Körde på hardcore och till 100% (både originalet och UN). Ingen liten insats som krävdes för det. Men känslan när man väl nått dit..

Väldigt många DLC:s som man skulle behövt köpa om man inte köpt GOTY-varianten, spelet hade varit betydligt fattigare utan många av dem.
Spelet hade varit ännu bättre om växtsamlandet hade varit lite mer begränsat, blev väl så mycket sådant. Sen lite mer djup, t ex att de olika kläderna hade gjort någon nytta. Spelet hade en hel del bredd, men mer begränsat djup.

Sen konsol mot PC ja. Visst går det ju att mappa om så att man kan köra med kontroll på PC, men brukar inte bli lika bra så. Spel i 3:e-pers brukar vara bättre med kontroll, medan förstaperson körs bäst med mus+tgb.
PC har ju alltid fördelen med bättre grafik, men är det verkligen så avgörande?
För många är det främst ytan som räknas, generellt sett är det väl yngre spelare (90-talister och senare) som är mer känsliga för (=bortskämda med) sånt.
Konsolexklusiva spel bidrar till att konsolmarknaden hålls levande. Så kanske man får orsak att köpa konsol också.

Sett trailern till nya ett par gånger, men karaktären verkar inte så intressant. I ett större och mer långvarigt spel har karaktären en stor betydelse för upplevelsen. Får se hur det blir, den typen av spel brukar behöva patchas en del innan de är mogna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Vad är Rockstars problem med PC-platformen egentligen? Varför inte bara utveckla för konsol och PC samtidigt? Hatar de oss?

De vill att du ska köpa spelet två gånger. Känns ganska uppenbart för mig iallafall. De släpper spelet bara till konsol först och nämner inte ens nån PC release alls så att du ska tro att spelet kanske inte kommer till dator, vilket gör att du kanske köper det till konsol istället då du trots allt vill spela det. Sen när de senare väl släpper spelet till dator så vill du ju självklart spela det på dator också, så då köper du det igen, alltså tjänar de dubbla mängden pengar.

Detta är iallafall vad jag tror, var det som hände för många med GTA V, även jag föll för det. Jag köpte det på min Xbox 360 när det kom för jag så gärna ville spela det, sen för fullpris igen när PC versionen släpptes. Vet folk som köpte spelet tre gånger till och med. En gång på Xbox 360, sedan på PS4 och sedan också på PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deadxet:

De vill att du ska köpa spelet två gånger. Känns ganska uppenbart för mig iallafall. De släpper spelet bara till konsol först och nämner inte ens nån PC release alls så att du ska tro att spelet kanske inte kommer till dator, vilket gör att du kanske köper det till konsol istället då du trots allt vill spela det. Sen när de senare väl släpper spelet till dator så vill du ju självklart spela det på dator också, så då köper du det igen, alltså tjänar de dubbla mängden pengar.

Detta är iallafall vad jag tror, var det som hände för många med GTA V, även jag föll för det. Jag köpte det på min Xbox 360 när det kom för jag så gärna ville spela det, sen för fullpris igen när PC versionen släpptes. Vet folk som köpte spelet tre gånger till och med. En gång på Xbox 360, sedan på PS4 och sedan också på PC.

Fast första spelet kom ju aldrig ens till PC så de verkar vara fullt beredda att helt strunta i PC-marknaden. Det utesluter förstås inte att de har för avsikt att mjölka folk på pengar den här gången, men de tycks inte riktigt konsekventa.

För egen del har jag som princip att inte köpa spel där PC-releasen är nedprioriterad. Jag menar, är jag nedprioriterad som kund kan de gott klara sig utan mina pengar också. Äger ju inte heller någon konsol och har aldrig varit sugen på att skaffa en.

Permalänk
Medlem

Ser riktigt nice ut!!