AMD Radeon RX Vega 64 från Gigabyte hittar ut på bild

Permalänk
Melding Plague

AMD Radeon RX Vega 64 från Gigabyte hittar ut på bild

Efter tidigare rapporter om att Radeon RX Vega från partnertillverkare kan dröja hittar nu den första ut på bild. Det handlar om Gigabytes Gaming OC-modell av Radeon RX Vega 64.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Synd att lanseringen har floppat. Jag tror att AMD hade tagit mer marknadsandelar om dom hade fått till lanseringen och varit tydligare med prissättning.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Inaktiv

Förhoppningsvis kommer det några riktigt bra kort från AMDs exklusiva partners XFX, Sapphire och Powercolor. AMD borde utnyttja denna exklusivitet mer istället för att marknadsföra Asus-korten.

I vissa fall har ju ASUS varianter varit riktigt dåliga, exempelvis Radeon Fury.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det skall bli intressant att se vad deras kylare kan göra med temperaturerna. Referensdesignen känns ganska dålig, så det är nog bättre med en öppen fläktlösning.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nautilus011:

Synd att lanseringen har floppat. Jag tror att AMD hade tagit mer marknadsandelar om dom hade fått till lanseringen och varit tydligare med prissättning.

Floppat är väll fel ord med tanke på att allt de tillverkar säls slut mer eller mindre direkt. Sitter man med freesyncskärm idag så är både rx56 samt 64 högst intressanta då de båda ger en bättre upplevelse än 1070 och 1080 utan gsync, dock är fortfarande 1080ti utan offentlig konkursens men alla sitter inte med två i sli

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 2700@4200 on AMD x370 with AMD Vega 64 ROG STRIX
Cpu kylare: Coolermaster Masterliquid 240
16Gb DDR4, Samsung Evo 850 512Gb
Konsol:Xbox One, New 3DS XL

Permalänk
Medlem

Ser ut som en gammal kylare från Asus

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Gigabyte gör fulare och fulare kylare varje gång dem gör en ny design.
( Min åsikt )

Visa signatur

Jag har en data

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Förhoppningsvis kommer det några riktigt bra kort från AMDs exklusiva partners XFX, Sapphire och Powercolor. AMD borde utnyttja denna exklusivitet mer istället för att marknadsföra Asus-korten.

I vissa fall har ju ASUS varianter varit riktigt dåliga, exempelvis Radeon Fury.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad var det för fel på r9 fury från asus? Hade ett r9 fury från sapphire och ett från asus tyckte båda kylare skötte sig bra.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hjälpsam

Mitt är snyggare!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd

Första bilden? Denna film av asus kortet finns ju ute redan https://youtu.be/MyFTQFtju4Y . Och det ser ju inte bra ut när det kommer till prestanda. Men han kanske fick ett dåligt kort som han nämner.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Nautilus011:

Synd att lanseringen har floppat. Jag tror att AMD hade tagit mer marknadsandelar om dom hade fått till lanseringen och varit tydligare med prissättning.

Vega hade ingen chans i dess form i dagsläget. Vega var en grym utmaning till Maxwell, AMD's förseningar, ledde till att Pascal hann ut och t.o.m med dess Ti kort, Hade AMD släppt Vega innan Pascal eller när endast Founder's Edition 1070 samt 1080 var på spelplanen, visst. men i dagsläget ser de inte bra ut.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

Ska man spela nya forza så mördar vega 1080ti. 😁

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Kan bara hålla med, men alla vill inte ha en dammsugare. Jag levde med med en dammsugare i 4år och kan bara säga, aldrig i helvete igen.
Att starta datorn och vara osäker om den startade, det var mitt mål med mitt bygge.

Permalänk
Medlem

Riktigt najs med 3 HDMI-portar i alla fall Äntligen, tycker jag.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Gigabytes kort har fått en ruggigt tråkig design senaste året/åren "enligt mig".

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Avstängd

Alltid ska väl någon hitta något att klanka ner på när det gäller AMD.

Personligen är jag mer intresserad av att se ljudnivån och tempsen snarare än möjligheten att titta in i datorn och masturbera till synen av ett snyggt grafikkort.

Permalänk
Medlem

@bulybasha: Håller med. Förr körde jag med fönster men nu kör jag fönsterlöst med dämpning och justerade fläktkurvor för största möjliga tystnad. Utseendet är därmed inte med på min lista av viktiga egenskaper.

Som någon annan sa, målet är att ha ett bygge som är så tyst att man måste kolla om det lyser för att veta om den är på. Det är så skönt!

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ratatosk:

Är du sådan där galen minare?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av anon114264:

Är du sådan där galen minare?

Nope, ingen minare, inte galen heller (hoppas jag).

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Är du sådan där galen minare?

Tror det eller ej, men det finns faktisk folk som har köpt det kortet som inte mina och vill had detz

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk

Hej.
Så inga vega 56 och 64 kort släpps med DVI kontakter också eller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Hej.
Så inga vega 56 och 64 kort släpps med DVI kontakter också eller ?

DVI är väl lite passé idag på utkontaktsidan pga storleken. Det är ju bara köra med en DP->DVI sladd om du har en äldre monitor(?)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Hej.
Så inga vega 56 och 64 kort släpps med DVI kontakter också eller ?

Asus variant har DVI om jag inte har helt fel.