Permalänk
Medlem

Körde tydligen någon custom profil istället för tx preset nu blev ratten rätt igen. Testade lite på 35" ultrawiden. Så dålig bild jämte oleden och litet trots man försöker häcka så nära de bara går men det är något speciellt med panorama perspektiv. Överlag blir de helt klart oleden dock känns mer skalenlig :). Men vilken dröm en 65" ultrawide oled.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Kört två turneringar nu med min gamla Momo-ratt, och det är precis vad jag väntade mig! Kör med rewind på (kan ju inte baneländena...) och ABS på som enda hjälpmedel, även simulation steering på, och tycker inte alls att det är jättesvårt att parera. Visst, överkompenserar du så skiter det sig rätt fort, men håller man i så får man rätt bra kontroll. Älskar känslan när man får flytet genom kurvorna och en "Perfect corner" som belöning. Och hur lätt det är att bromsa på sig. Nej, riktigt kul, snyggt, massor av bilar och oförlåtande när man stänger av barnvakterna. Mycket nöjd så långt!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Got damnit! Har preci köpt Project cars 2 och så släpps detta snart. Nåjja jag väntar nog men det kommer bli köp detta framöver vet jag. Får testa demot sen

Tycker 650 kr är i saftigaste laget för ett PC spel. Satsar på Project cars 2 istället: 350 kr - 450 kr

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Tycker 650 kr är i saftigaste laget för ett PC spel. Satsar på Project cars 2 istället: 350 kr - 450 kr

Dessutom nu efter jag har kört Forza motorsport7 demot så kan jag säga att jag kommer inte köpa det spelet. Project Cars2 är mycket bättre och roligare

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Hmm. Är ju sugen på Forza 7 igen nu efter ett långt uppehåll sen Forza 4. Det som talar emot är ju det här homologationskiten. Vill ju som alla andra trimma skiten ur en civic typ men som det är nu verkar man ju inte få det. Värt att skaffa ändå eller vad tycker församlingen? Har PCars 2 redan men forza är alltid forza liksom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Du kan fortfarande trimma bara inte köra i karriären.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Snusfri

Som gammal Forza nörd så har man längtat mycket efter att spelet äntligen kommer till PC men efter att ha läst folks reaktioner så kommer jag tyvärr att hoppa spelet.

Det är rätt tydligt att de "stora" som IGN, Eurogamer osv är "köpta".

Homoligiseringen samt dessa förbannad loot boxes har fördärvat spelet i mina ögon.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Kan enkelt ignorera loot boxes om du vill. Det är mycket jobb för lite utdelning. Köper du de dyrare går du garanterat back 50000 premium mod box och den billigare för 20000 är de enda som ger någon slags garanterad ekonomisk avkastning om du når upp till målen vad jag sett så här långt.

Men jag gillar dem då de ger en mer mål för varje race och de är inte till för att göra racen lättare. Att inte få belöning för att man kör utan tc, abs etc är väl tveksamt dock utan du snarare blir belönad för att göra det lättare för dig. Drivatar difficulty är de enda du tjänar extra på att höja.

Ekonomin är busenkelt men jag är ekonomiskt dopad får massa extra credits från Forza Hub förutom att jag råka betala för VIP. Släppte nyligen muta 1 miljon och ett gäng super rare bilar.

Homologiseringen tycker jag är positiv för karriären. Nu lockas du inte trimma sönder bilarna eller hålla dig till en bil utan med fördel kör du olika bilar varje race och då de inte söndertrimmas går de att känna igen. De har lyckats riktigt bra ge karaktäristik åt bilarna.

Kul är det. Kommer förhoppningsvis få mer ut av P Cars 2 framöver när de patchat liret men Forza 7 känns färdigt. Eller ja kändes. TX bugga totalt ur efter win 10 uppdateringen har nu bytt till G29:an och de fungerar. Inte testat byta tillbaks. Standardprofilen för G29 gillar jag inte alls men blir mycket bättre när jag tar bort all damping.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Som gammal Forza nörd så har man längtat mycket efter att spelet äntligen kommer till PC men efter att ha läst folks reaktioner så kommer jag tyvärr att hoppa spelet.

Det är rätt tydligt att de "stora" som IGN, Eurogamer osv är "köpta".

Homoligiseringen samt dessa förbannad loot boxes har fördärvat spelet i mina ögon.

Strunta i lootboxarna då? Man behöver inte använda dem och du förlorar inget (eller väldigt lite) på att låta bli. Själv tycker jag det är kul med delmålen.

Spelet är bra, det är bara tramsigt att komma med konspirationsteorier när det är ett kvalitetsspel som bör få högt betyg. Jag har ägt alla Forza-spelen (inkl Horizon) och tycker helt klart det här är en värdig titel.

Köpte även PC2 men det föll mig inte alls i smaken så det blev en refund.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Någon som köpt kod via amazon? Tänkte fejka en UK adress och spara en hundralapp.
Lär väl knappast vara geografiska restriktioner på cd-keys?

Permalänk
Medlem

Jag tycker överlag att spelet är väldigt kul, lagom simulator för min del som kör med en ps3 dosa. Lite synd bara att man inte kan trimma bilarna i karriär läget, men inget som stör allt för mycket.

Men jag har ett problem, volymen i spelet. Hur fan sänker man den? Har dragit ner allt på lägsta in game, men jag kan ändå inte höra vad jag tänker och det är helt omöjligt att prata med polarna i TS samtidigt som jag spelar.. Det går ju inte heller att justera volymen i "volymkontrollen".

Någon som har ett tips på hur man fixar det?

Edit: Måste bara tillägga att spelet flyter på riktigt fint också, ljusår bättre än Horizon 3 när det släpptes. Det ända jag kan anmärka på är laddningstiderna innan race som är något långa, men då har jag inte spelet installerat på SSD heller.

Permalänk
Medlem

Var kan man läsa ett test av spelet som är trovärdigt? Har aldrig missat en enda lansering av ett forza spel men denna gången kändes de som att man skulle hålla sig lite.
Ingen Toyota och ingen Lexus gör ju att man som JDM fantast blir lite lessen.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

Var kan man läsa ett test av spelet som är trovärdigt? Har aldrig missat en enda lansering av ett forza spel men denna gången kändes de som att man skulle hålla sig lite.
Ingen Toyota och ingen Lexus gör ju att man som JDM fantast blir lite lessen.

Har själv inte köpt spelet och kommer inte att göra det nu. Kanske om det hamnar i en rea-låda eller liknande. Kan tillägga att jag spelat Forza sedan det första på Xbox så det är första gången jag hoppar över ett Forza spel.

Skrev detta på en annan sida ang. homologationerna. Som jag förstått det, så är det mer restriktivt hur man får trimma bilarna i Forza 7 om man vill rejsa i singleplayer-kampanjen, online eller rivals. Det finns endast divisioner att välja på, exempelvis Hot Hatch, Track Toys eller liknande. Det innebär att just nu kan man endast använda ca 120 bilar av ca 700 i onlineläget då bara visst antal divisioner att välja på just nu.

Exempelvis om du vill rejsa med Lotus Elise som är en C klass bil så gör de nya homologationsreglerna att den endast kan rejsa i en division för A klass (om jag minns rätt), med en viss typ av däck, däckbredd och effekt inom ett visst PI. Vissa bilar kan man trimma väldigt mycket och vissa betydligt mindre och andra bilar får mindre effekt för att klara reglerna. Detta är väldigt restriktivt för dem som trimmar och ställer in sina bilar själv. För vissa är väl detta sätt enklare då bilarna kan trimmas automatiskt och man slipper tänka på att trimma bilen helt och hållet.

I freeplay kan man rejsa som vanligt i klasserna men där tjänar man inga crediter. I privata online-lobbys kan man också rejsa som vanligt.

Förstår till viss del varför T10 gjort som de gjort men genomförandet är tveksamt tycker jag. Det kommer ju alltid finnas bilar som är snabbare än andra så länge T10 totalt struntar i att fixa buggade bilar oavsett om man kör i divisioner eller enligt den gamla klassindelningen.

Det är fullt uppror på det officiella forumet. Bland annat denna tråd summerar läget väldigt bra: https://forums.forzamotorsport.net/turn10_postst106390_Fm1-Fm...

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Ja de är väl homologation kanske om man verkligen går all in på att tweaka sin favoritbil eller om man har en favoritbil som är låst i tier 10 det kan bli riktigt drygt köra karriären. Men du får ju en duktig morot. Men annars gillar man Forza 6 är det absolut omöjligt inte gilla Forza 7. De kör med säkra kort inga revolutioner någononstans men allt är lite bättre.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Spelat några timmar sen igår, absolut ett kul spel för bilnördar som mig själv. Tyvärr lider det av en minnesläcka och har kraschat några gånger. Inte alls lika illa som FH3 dock

Permalänk
Medlem

Har precis börjat spela och är helt färsk inom racing spelen (om man bortser från Trackmania Nation för en massa år sen). Grymt kul men så svårt och komplicerat allt ska vara. Allt från olika klasser för bilarna till att man ska/bör uppgradera dem och sen ska man lägga in passade modds också??? Bara att få igång multiplayer och få köra var ju en mardröm. Nåja allt detta lär ju bli enklare ju mer tid man lägger in men en lite mer utförlig tutorial på allt runt själva körande hade inte varit fel.

Det jag undrar är lite vilka inställningar man ska/bör köra med? Just nu är det halvmanuell växling (paddarna på g920), ABS on, friktions hjälpen av men allt annat på. Ska man stänga av mer redan i början eller stänga av mer och mer eftersom? Bör man göra några inställningar för ratten?

Riktigt kul att köra men känner att man nästan är tvungen att lära sig allt runtomkring för att kunna köra multiplayer, eller har jag fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhizo:

Har precis börjat spela och är helt färsk inom racing spelen (om man bortser från Trackmania Nation för en massa år sen). Grymt kul men så svårt och komplicerat allt ska vara. Allt från olika klasser för bilarna till att man ska/bör uppgradera dem och sen ska man lägga in passade modds också??? Bara att få igång multiplayer och få köra var ju en mardröm. Nåja allt detta lär ju bli enklare ju mer tid man lägger in men en lite mer utförlig tutorial på allt runt själva körande hade inte varit fel.

Det jag undrar är lite vilka inställningar man ska/bör köra med? Just nu är det halvmanuell växling (paddarna på g920), ABS on, friktions hjälpen av men allt annat på. Ska man stänga av mer redan i början eller stänga av mer och mer eftersom? Bör man göra några inställningar för ratten?

Riktigt kul att köra men känner att man nästan är tvungen att lära sig allt runtomkring för att kunna köra multiplayer, eller har jag fel?

Nu har jag inte spelat mer än 30 min demo av fm7 och aldrig kört ratt till nåt bilspel, men för alla andra forza jag kört (med dosa) tycker jag det är absolut lättast att lära sig köra snabba varvtider med alla hjälpedel av. Styrningen är det enda folk debatterar om på forumen, dvs normal kontra simulation, och det verkar vara en smaksak. Allt annat är man överens om att det bör vara avstängt, bara manual with clutch gör att du tjänar en sekund eller två per varv.

Löjligt säger vissa, inte speciellt realistiskt kan jag hålla med om, men det är forzas sätt att belöna de som väljer bort hjälpmedlen och lär sig köra med högre svårighetsgrad.

Multiplayer har historiskt sett varit ett clusterfuck, alla plöjer in för snabbt i första kurvan och krockar, den som råkar ligga först ut utan skador vinner racet. Därför har jag hållit mig till karriärläget och rivals.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Snusfri
Skrivet av Beatnutz:

Strunta i lootboxarna då? Man behöver inte använda dem och du förlorar inget (eller väldigt lite) på att låta bli. Själv tycker jag det är kul med delmålen.

Spelet är bra, det är bara tramsigt att komma med konspirationsteorier när det är ett kvalitetsspel som bör få högt betyg. Jag har ägt alla Forza-spelen (inkl Horizon) och tycker helt klart det här är en värdig titel.

Köpte även PC2 men det föll mig inte alls i smaken så det blev en refund.

Skickades från m.sweclockers.com

Visst kan man strunta i lootboxes, men det skulle inte ens ha funnits med från första början.
Det är homologiseringen som stör mig mest, och det är tydligt när man läser runt på olika forum, till och med det officiella att det är det sämsta spelet i serien och många anser att serien numera är död.

Det är tråd efter tråd där folk vill ha refund och spelet säljer bra mycket mindre än FM6 som många avskyr.

T10/Microsoft har helt enkelt skitit i det blå skåpet, hoppas verkligen nu att dom sparkar skitstöveln Dan Greenawalt.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Visst kan man strunta i lootboxes, men det skulle inte ens ha funnits med från första början.
Det är homologiseringen som stör mig mest, och det är tydligt när man läser runt på olika forum, till och med det officiella att det är det sämsta spelet i serien och många anser att serien numera är död.

Det är tråd efter tråd där folk vill ha refund och spelet säljer bra mycket mindre än FM6 som många avskyr.

T10/Microsoft har helt enkelt skitit i det blå skåpet, hoppas verkligen nu att dom sparkar skitstöveln Dan Greenawalt.

Fast majoriteten hävdar att FM6 var det bästa motorsport sedan FM4 som fortfarande är bäst i serien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Visst kan man strunta i lootboxes, men det skulle inte ens ha funnits med från första början.
Det är homologiseringen som stör mig mest, och det är tydligt när man läser runt på olika forum, till och med det officiella att det är det sämsta spelet i serien och många anser att serien numera är död.

Det är tråd efter tråd där folk vill ha refund och spelet säljer bra mycket mindre än FM6 som många avskyr.

T10/Microsoft har helt enkelt skitit i det blå skåpet, hoppas verkligen nu att dom sparkar skitstöveln Dan Greenawalt.

Lootboxarna gör ju att spelet blir roligare i längden och inte lika monotont. I FM6 kunde man få bättre egenskapare på bilen också med vissa kort vilket jag kan förstå att vissa inte gillar, nu i FM7 är det bara mer XP eller pengar som man vinner om man lyckas med uppdraget som kortet har. Klart roligare och man utmanar sig själv på olika sätt så jag förstår inte hur det kan vara negativt.

Har både Pcars2 och FM7, FM7 alla dagar i veckan i underhållningsvärde. Pcars2 kunde de slipat på i minst ett halv år till.
Dock upplever jag att FM7 är bäst med kontroll framför G920 för där får man betydligt mer input om greppet.

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med att starta spelet? Jag köpte Ultimate edition och laddade ner. När jag försöker starta det får jag upp splashen där det står Forza Motorsport 7 uppe i hörnet och i mitten står det Xbox Live följt av Forza Motorsport 7 igen. Sen försvinner splashen och inget händer.

Jag har ingen lust att ladda ner 100GB igen...

Har testat att rensa store cachen samt avinstallera storen och xbox appen och sedan installerat igen utan framgång.

Permalänk

Hej jag undrar skulle den gamla Momo Forcefeedback ratt+pedal funka med Forza 7 i Windows 10?
mvh

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

Hej jag undrar skulle den gamla Momo Forcefeedback ratt+pedal funka med Forza 7 i Windows 10?
mvh

Det funkar prima för mig, av någon anledning mycket bättre än i Horizon 3, där Force Feedbacken inte ville vara med. Nu fungerar allt dock helt ypperligt!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Godkväll goa vänner varstans i världen.

Funderar på att köpa mig ett exemplar till mitt xBone imorgon då NoN har det för 299kr.
Är det värt det? Har inte läst så mycket om det efter dom släppte spelet, men såg att vissa tyckte styrningen etc beter sig konstigt? Kanske är patchat vad vet jag

God Hjul på er!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

@MyRus: Aj, såg inte detta och köpte på MS Store för 400 kr. Har PC men köper man Xbox-koden kan man ju även aktivera på PC.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Snusfri

40% rabatt på Windows store nu.
Så 540:- för Ultimate Edition med Car Pass, VIP och lite sånt.

Funderar nästan på att köpa själv.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk

Tänkte lägga lite tid på multiplayer tänkte jag. Då får man ju i alla fall chansen att köra med de bilar man faktiskt vill inom respektive klass. Tycker C B och A är roligast.

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa? Har de löst buggarna än? Tycker att spelet är ruggigt dyrt, men är sugen på att uppdatera till WIN 10 och dra igång min Logitech G25 och börja lira.... Har hittills avvaktat... 899:- är sannerligen i saftigaste laget.

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slinger:

Är det värt att köpa? Har de löst buggarna än? Tycker att spelet är ruggigt dyrt, men är sugen på att uppdatera till WIN 10 och dra igång min Logitech G25 och börja lira.... Har hittills avvaktat... 899:- är sannerligen i saftigaste laget.

Jag tappade intresset när de dödat karriärläget. Har redan 6an till Xbox så jag fortsätter grinda där när jag känner för att spela forza. Online har aldrig lockat mig, de lyckas aldrig balansera bilarna så man måste ha den bästa för att kunna tävla, plus att alla krockar i första kurvan så den som lyckas smyga förbi oskadd vinner oftast. Därför är karriärläge till viktigt, det nya konceptet passar inte mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Värt det om man gillar de tidigare liren. F7 har alltid vart i de närmaste buggfritt för mig. Fast jag köpte just NASCAR expansion till f6 och är förbluffad över hur bra f6 håller.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x