Acer Predator XB321HK är 32-tumsskärm i 4K UHD med Nvidia G-Sync

Permalänk
Medlem

Har ju beställt denna skärm tillsammans med ett gtx 1080. Så nu skall det spelas i 4K

Permalänk
Medlem

Skärmen har anlänt. Perfekt storlek och upplösning, mycket fina färger, nästan ingen backlight bleed, inga döda pixlar. Jag är kanonnöjd

Permalänk
Skrivet av Storage Jar:

Har lärt mig något nytt i den här tråden. För att något ska få sammankopplas med ordet gaming måste det vara 100hz+ och fps-spel. Allt annat är förbjudet att nämnas i samma mening som ordet gaming.

Preach!

Permalänk
Medlem

Är det här fortfarande den enda stora (30+") 4k skärmen med G-sync ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Är det här fortfarande den enda stora (30+") 4k skärmen med G-sync ?

Också nyfiken på denna fråga även o jag befarar att svaret fortfarande är "ja". Dock är jag lite tveksam om man komfortabelt kan köra något under 40" i Native 4K upplösning en längre tid om man inte har väldigt bra syn. Dvs då tänker jag om man även vill använda skärmarna till annat än bara spel, typ jobb och sånt, i kombination med Windows erkända brister i skalningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Också nyfiken på denna fråga även o jag befarar att svaret fortfarande är "ja". Dock är jag lite tveksam om man komfortabelt kan köra något under 40" i Native 4K upplösning en längre tid om man inte har väldigt bra syn. Dvs då tänker jag om man även vill använda skärmarna till annat än bara spel, typ jobb och sånt, i kombination med Windows erkända brister i skalningen.

Kör med 125% och det fungerar relativt bra.
Såklart en del äldre program som inte skalar bra.
Men in stort helt OK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Kör med 125% och det fungerar relativt bra.
Såklart en del äldre program som inte skalar bra.
Men in stort helt OK.

Detta är skälet varför jag satsar på 40" och uppåt, då kan man köra 4K i 1:1 upplösning utan skalning även om man inte har supersyn (men ändå rätt ok för att vara 40+).

Permalänk
Medlem

någon som vet om denna skärm stöder amd radeon 6800